Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ana Maria Godeanu, de profesie inginer mecanic, a pornit un business în zona de textile şi a strâns sub brandul The Luxury Bed peste 30 de modele de lenjerii de pat premium din bumbac şi circa 300 de perdele şi draperii

18.05.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Producţia are loc într-un atelier din Plopeni, judeţul Prahova, unde lucrează circa 16 angajaţi Preţul unei lenjerii pleacă de la 120 de lei şi poate ajunge la 4.000 de lei.

Ana Maria Godeanu, de profesie inginer mecanic şi fostă angajată în administraţia publică, a pornit un business în industria de textile şi a ajuns să creeze, sub brandul The Luxury Bed, lenjerii de pat premium din bumbac, perdele şi draperii, atât pentru clienţi persoane fizice, cât şi pentru clienţi din zona corporate.

„A fost o noapte în care nu am dormit foarte bine şi m-am gândit ce pot face pentru a-mi îmbunătăţi somnul. Negăsind ceva potrivit pe piaţă, toate gândurile şi discuţiile mele s-au conturat şi am ajuns la concluzia că trebuie să dezvolt eu ceva. Compania am înfiinţat-o în 2020, fix cu o lună înainte de pandemie. Încheiasem colaborarea cu administraţia publică şi am decis să fac ceva pentru sufletul meu”, a povestit antreprenoarea. Investiţia iniţială pentru a putea porni afacerea, spune ea, a fost de circa 2.000 de euro, însă până în acest moment, investiţiile totale au depăşit 30.000 de euro. Cele mai multe fonduri au mers către achiziţionarea unei maşini de cusut, a materiei prime şi către dezvoltarea atelierului în care are loc producţia.

Acesta se află în Plopeni, judeţul Prahova, iar acolo lucrează aproximativ 16 angajaţi. Deschiderea afacerii la începutul pandemiei de Covid-19, afirmă fondatoarea, a fost o decizie bună care a ajutat la dezvoltarea acesteia. „Am început să vând online. Nu luam în calcul ideea de showroom. Cred că pandemia m-a ajutat – toată lumea lucra de acasă, din pat. Pijamaua şi lenjeria de pat au fost cele mai căutate produse. Făceam şi pijamale în acea perioadă”, detaliază ea.

The Luxury Bed a pornit cu aceste două produse. Ulterior, portofoliul s-a dezvoltat şi pe partea de textile pentru casă sau spaţii comerciale, cum ar fi sisteme care se pretează pentru umbrirea magazinelor sau a birourilor. Mai mult, businessul lucrează şi cu hoteluri.

În portofoliu există şi lenjerie pentru camera copilului, iar clienţii au posibilitatea de a face produse pe comandă. Preţul unei lenjerii pleacă de la 120 de lei şi poate ajunge la 4.000 de lei.

„La început făceam doar lenjerie pe comandă. Seturile mele au plecat de la început cu şase piese, nu cu patru, cum se întâmplă în mod normal. Ele cuprind lenjeria de saltea, cearşaful de pilotă, două perne mici şi două mari.”

În vânzări, mai spune Ana Maria Godeanu, există o dinamică pozitivă chiar şi după pandemie. Lenjeria de pat, subliniază ea, nu e un articol care se cumpără constant, însă această dinamică pozitivă se menţie în cazul The Luxury Bed.

Brandul a avut un showroom în Bucureşti, iar în viitor urmează să deschidă unul mai mare. În prezent, vânzările au loc online, atât în ţară, cât şi în străinătate.

Pentru afacerea sa, afirmă fondatoarea, cea mai bună carte de vizită a fost recomandarea. Pentru a învăţa cum să-şi scaleze businessul, ea a apelat la serviciile BT Stup, proiectul creat de Banca Transilvania pentru a susţine crearea şi dezvoltarea afacerilor antreprenoriale.

„Nu aveam bani să bag în marketing, nu ştiam să îmi scalez businessul şi aşa am ajuns la Stup. Simţeam un blocaj, aveam nevoie de o recomandare. Am fost în Stup şi am aflat răspunsul la multe întrebări. Acum am început un proces de rebranding”, a adăugat aceasta.

Anul trecut, The Luxury Bed a depăşit pragul de 1 mil. lei cifră de afaceri. Businessul a crescut de la an la an, în primul an activitate generând venituri de circa 100.000 de lei. Anul 2020 a fost un an în care antreprenoarea s-a axat pe producţia de produse custom made şi pe identificarea tendinţelor din piaţă.

„În continuare, văd o evoluţie organică. Nu ştiu dacă sunt omul schimbărilor rapide, însă văd o îmbunătăţire a somnului – îmi place foarte mult să educ publicul, astfel încât să cumpere un produs care să le placă, să li se potrivească”, a mai adăugat aceasta.

Pentru Ana Maria Godeanu, antreprenoriatul este un drum cu suişuri şi coborâşuri. Este o experienţă care, uneori, o epuiează, însă îşi găseşte întotdeauna energia – atât la cei din familie, cât şi la clienţi, prin feedback-ul primit – pentru a merge mai departe.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania