Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Pop a renunţat la jobul de farmacist şi a creat brandul de cosmetice naturale La Terre Cosmetics. „Putem realiza câteva mii de produse pe zi în laboratorul din Reghin. Creştem cu paşi mici“

18.01.2023, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ În prezent, portofoliul La Terre Cosmetics cuprinde zece produse cosmetice ♦ Acestea sunt prezente în lanţul de magazine cu produse cosmetice Kendra, în 13 mall-uri din ţară, dar şi în farmacii şi drogherii sau online, pe site-ul oficial La Terre Cosmetics.

Anca Pop a terminat Facultatea de farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş şi a lucrat timp de şapte ani

într-o farmacie alături de medici dermatologi. În această perioadă, ea şi-a dat seama că este pasionată de cosmetologie şi a decis să pornească un business propriu. În 2019, ea făcut primii paşi în această direcţie, iar anul trecut ideea ei s-a materializat prin proiectul La Terre Cosmetics, brand sub care astăzi produce, într-un laborator din Reghin, cosmetice naturale.

„Am lucrat timp de şapte ani într-o farmacie cu circuit deschis, unde mă axam pe partea de preparate elaborate şi aveam colaborări cu numeroşi medici dermatologi. Pentru că mi-am găsit pasiunea, am vrut să duc totul la alt nivel şi să îmi pun amprenta asupra unui business personal. Am terminat Facultatea de farmacie din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş, promoţia 2009-2014 şi, de curând, masterul de Cosmetologie şi Dermofarmacie din cadrul aceleiaşi universităţi. Ideea şi pasiunea au existat în tot acest timp, dar nu vedeam cu exactitate numele brandului şi cum vreau să mă expun. Experienţa din farmacie m-a dus pe cărarea cea bună şi am putut să mă decid exact ce îmi doresc“, a povestit Anca Pop. 

Investiţia iniţială, spune ea, a depăşit 300.000 de euro şi a acoperit tot ce înseamnă partea de laborator, linie de producţie, materii prime, ambalaje, dezvoltarea produselor şi a magazinului online. Finanţarea a venit doar din surse proprii cu sprijinul familiei.

Numele brandului, La Terre Cosmetics, face referire la Pământ (Terra) şi vine ca o completare pentru povestea şi conceptul produselor. Extractele folosite în produse sunt extracte din plante, iar plantele cresc în pământ, astfel că de aici a venit inspiraţia pentru alegerea numelui.

Clienţii pe care businessul îi targetează, afirmă ea, fac parte dintr-o comunitate care se axează foarte mult pe natural – atât în ceea ce mănâncă, cât şi în stilul de viaţă pe care îl au.

Anca Pop a pornit anul trecut cu cinci produse, după care a mai formulat alte cinci. În prezent, portofoliul cuprinde zece produse cosmetice, iar alte câteva sunt în lucru. „Produsele sunt vândute pe site-ul nostru oficial şi avem şi colaborări cu magazinele de specialitate. Suntem prezenţi în lanţul Kendra şi în 13 mall-uri din România. Mai avem produsele listate şi în drogherii – Viva Bio, Farmacia Universităţii din Târgu Mureş şi Atelierul Verde.“

Toate produsele din gama La Terre sunt create de ea, în colaborare cu tehnologi şi chimişti. În laboratorul din Reghin se pot produce, în prezent, câteva mii de produse pe zi.

Pentru aprovizionarea cu materie primă, Anca Pop are colaborări cu furnizori din străinătate,  cu importatori din România, dar şi cu producători locali întrucât îşi doreşte să creeze legături locale şi să susţină economia locală. Din România, ea se aprovizionează cu extract de trandafir.

Unul dintre cele mai apreciate produse din portofoliul La Terre Cosmetics, spune fondatoarea, este serul pentru conturul ochilor cu extract de caviar.

Preţurile produselor sunt cuprinse între 100 de lei şi 180 de lei. În plus există şi pachete care conţin mai multe produse, iar acestea costă între 200 şi 400 de lei.

În primul an de activitate, Anca Pop s-a concentrat foarte mult pe crearea de noi produse. Un lucru important care s-a întâmplat în acest prim an, spune ea, este acela că produsele La Terre Cosmetics au ajuns în magazinele de specialitate.  „Atunci când eşti mic, e greu să te faci cunoscut. Este un proces greoi.  Însă, eu cred că vom ajunge sus. Mi-ar plăcea să ajungem cu produsele noastre şi în magazinele Douglas“.

În 2022, La Terre Cosmetics a generat o cifră de afaceri de aproape 1 mil. lei, iar pentru anul acesta, antreprenoarea vede mult loc de creştere. Businessul funcţionează, în prezent, cu cinci angajaţi.

Ea îşi doreşte ca brandul său să fie prezent anul acesta la cât mai multe târguri internaţionale de profil. În luna martie, produsele La Terre Cosmetics vor participa la un târg de profil din Bologna şi la unul din Barcelona, unde vor fi prezente şi branduri mari din lume şi furnizori de materie primă. „În cinci ani, văd businessul destul de departe pentru că îmi doresc să ne extindem atât în magazine de specialitate, cât şi prin colaborări cu drogherii, farmacii şi magazine online. Deocamdată, îmi doresc să creştem cu paşi mici. Vom ajunge şi la nivel internaţional, dar acum ne focusăm pe România“, a mai spus Anca Pop.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania