Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Andra Raicu a ieşit de pe băncile Facultăţii de arhitectură de interior din Bucureşti direct în antreprenoriat şi a creat The Interior Instinct Studio. „Oamenii nu mai urmează tendinţele, ci vor o casă autentică“

03.08.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Andra Raicu se concentrează pe amenajarea spaţiilor rezidenţiale, însă nu refuză proiecte care ar putea veni din zona de birouri, HoReCa sau spaţii publice  Cu toate că cererea pentru astfel de servicii este scăzută în această perioadă, antreprenoarea estimează o creştere a veniturilor faţă de anul trecut, când cifra de afaceri a fost de 100.000 lei.

Andra Raicu a absolvit Facultatea de arhitectură de interior din cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti şi a intrat în lumea antreprenoriatului prin deschiderea unui birou de design de interior numit The Interior Instinct Studio. Andra Raicu a avut câteva joburi în timpul facultăţii, însă din 2017 a început să aibă câteva colaborări pe cont propriu, ceea ce i-a dat curajul să deschidă mai apoi un business al său.

„Businessul a început în 2019, dar am început să îl creionez undeva prin 2017, când aveam deja colaborări. Am lansat şi o serie de produse făcute din ciment, lucrate de mine, prima oară am intrat ca business pe zona de shop online cu produse lucrate manual, apoi, în 2019, am început să mă extind şi să lucrez mai mult pe zona de arhitectură de interior”, povesteşte Andra Raicu.

Magazinul online cu produse realizate de ea a funcţionat până anul trecut, când a decis să pună în aşteptare acest proiect, însă antreprenoarea îşi doreşte să reia producţia şi să lanseze o nouă serie de produse de decor până la sfârşitul acestui an. Investiţia iniţială a fost una mică, de doar 1.000 de euro, bani care au fost folosiţi pentru deschiderea companiei, dar şi pentru achiziţionarea unor echipamente şi licenţe pentru programe care să îi permită antreprenoarei să realizeze proiecte de amenajare de interior.

Studioul de amenajări se concentrează pe zona rezidenţială, însă Andra Raicu spune că nu ar refuza un proiect din zona de birouri, HoReCa sau spaţii publice.

Perioada pandemiei, când oamenii s-au concentrat mai mult pe amenajarea caselor, a fost un moment bun pentru businessul de arhitectură de interior, existând multe cereri pentru aceste tipuri de servicii. Mai mult, Andra Raicu este de părere că pandemia a venit şi cu o serie de lucruri bune.

„Pandemia a venit cu lucrurile ei bune şi anume că industria de design interior s-a dezvoltat foarte mult în acea perioadă. Oamenii au stat acasă şi au văzut dacă locuinţele lor îi susţin sau nu. Au apelat la un specialist să îi ajute să le răspunda casa la nevoile lor. Am avut mult de lucru atunci”, spune ea.

Mai mult, pandemia a venit şi cu anumite schimbări în preferinţele oamenilor în materie de amenajări de interior.

„În ultimul timp, oamenii îşi doresc tot mai mult materiale naturale în casă, mai minimalist, am observat că vor să se liniştească puţin, sunt multe cereri pe zona aceasta”, precizează ea.

Antreprenoarea spune că tendinţele din piaţă nu reprezintă o prioritate pentru oameni, chiar dacă ei se inspiră din acestea, rezultatul final al amenajării aduce foarte multe note personale ale proprietarilor.

Anul trecut, businessul a avut încasări de circa 100.000 lei, iar pentru anul acesta antreprenoarea se aşteaptă la o creştere chiar dacă cererea a scăzut ca urmare a contextului economic dificil.

„Raportat la perioada pandemiei, pot să zic că numărul de proiecte este mai mic în această perioadă, încă vin solicitări, dar nu la acelaşi volum. Totuşi, solicitările care vin sunt mai valoroase, oamenii chiar îşi doresc să facă o amenajare, gradul de complexitate e mai mare”, mai spune ea.

Andra Raicu realizează atât proiecte simple, care presupun doar mobilare casei, dar şi proiecte mai complexe, care includ şi partea de finisare, fiind servicii la cheie. Preţul de pornire al unui proiect de amenajare porneşte de la 30 de euro metrul pătrat, însă preţul creşte în funcţie de complexitatea proiectului. Studioul de arhitectură a avut şi cereri doar pentru realizarea unui proiect de amenajare, fără implicarea ulterioară a antreprenoarei în alegerea mobilierului sau a materialelor.

Antreprenoarea are în plan ca pe viitor să deschidă şi un spaţiu fizic unde clienţii să poată veni să experimenteze o parte din serviciile oferite de către studio.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Preţul de pornire al unui proiect de amenajare porneşte de la 30 de euro metrul pătrat, însă preţul creşte în funcţie de complexitatea proiectului.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania