Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andrei Ciceu, un programator din Cluj-Napoca, deschide lunar între 10.000 şi 15.000 de conturi noi în aplicaţia SoferOnline, destinată celor care se pregătesc pentru examenul auto. „Dezvoltăm noi funcţionalităţi pentru şoferi“

22.04.2021, 00:06

„Ne propunem ca şoferul să rămână în aplicaţia noastră chiar şi după ce a obţinut permisul. Vrem ca ea să se transforme într-o aplicaţie zilnică pentru şoferi.“

Andrei Ciceu din Cluj-Napoca, un programator care nu şi-a găsit locul în multinaţionale din IT, a decis să ducă la capăt o idee pornită încă din liceu, aceea de a crea o aplicaţie pentru şcolile de şoferi, aplicaţie prin care să faciliteze învăţarea.  Astfel, el a creat ŞoferOnline.ro, o aplicaţie destinată atât cursanţilor, prin care aceştia învaţă mai uşor şi mai eficient pentru examenul auto, cât şi şoferilor şi şcolilor de şoferi în sine, care îşi pot planifica mai bine activitatea – contracte, evidenţa elevilor sau a plăţilor – prin intermediul acesteia.

„Ideea a apărut în timpul liceului, când chiar făceam şcoala de şoferi, iar şcoala la care eram ne-a rugat să facem o aplicaţie. Apoi, vestea a mers mai departe la alte şcoli şi atunci am ajuns la concluzia că ar fi mult mai simplu să facem o aplicaţie web care să fie accesibilă pentru toţi cursanţii din România. În primul rând, aplicaţia a fost făcută pentru cursanţi, pentru ca aceştia să înveţe mai uşor pentru examenul de permis. Partea a doua a aplicaţiei, cea de management al unei şcoli de şoferi, oferă posibilitatea angajaţilor de a genera contracte, de a ţine evidenţa cursanţilor sau a plăţilor – toată birocraţia se poate face online. Avem 15 şcoli partenere, iar intenţia noastră este să ajungem în toate şcolile de şoferi din România şi să le ajutăm să-şi îmbunătăţească modul de predare. Planul nostru pe viitor este să dezvoltăm funcţionalităţi pentru şoferi“, a povestit Andrei Ciceu.

Tot el spune că, recent, în cadrul aplicaţiei, a fost deja introdusă partea de asigurări online – RCA –, dar şi un playlist creat de utilizatori potrivit pentru excursii şi drumuri mai lungi. Lunar, după spusele fondatorului, se creează între 10.000 şi 15.000 de conturi noi pe platforma ŞoferOnline. Mai mult, în urmă cu şase luni a fost introdusă şi colectarea vârstei, iar datele arată că cei mai mulţi clienţi sunt din Bucureşti, Cluj, Braşov, Timişoara sau Iaşi. Alexandra Matei

Aplicaţia pune la dispoziţie chestionare pentru toate categoriile de permis, iar materia este împărţită pe exerciţii zilnice.

Diferenţa între chestionarele oferite de această platformă şi cele regăsite pe site-ul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), explică antreprenorul, este faptul că algoritmul folosit în cazul chestionarelor de pe site este unul aleatoriu, în timp ce aplicaţia ŞoferOnline memorează întrebările la care cursanţii nu au răspuns şi le repetă pentru a spori învăţarea.

Cele mai căutate secţiuni în aplicaţie sunt cele pentru categoria B şi, mai nou, partea de redobândire permis.

Investiţia iniţială, povesteşte Andrei Ciceu, s-a întins pe o perioadă mai lungă, iar pe parcursul extinderii businessului a fost nevoie de investiţii constante în echipamente, pentru a putea lansa aplicaţia şi pe mobil, întrucât iniţial era doar pe web. „Am avut un buget de 2.000 de euro pe care l-am folosit în marketing sau deplasări prin ţară. Investiţiile ar fi în continuare bine venite pentru a accelera procesul de dezvoltare şi implementare“.

Antreprenorul consideră că aplicaţia, mai ales pe partea dedicată şoferilor, ar fi foarte uşor scalabilă în străinătate, întrucât sunt peste tot aceleaşi nevoi.  Pentru partea de legislaţie rutieră, adaugă acesta, este nevoie de know how şi de cunoaşterea legislaţiei din alte ţări, deoarece regulile pot fi uşor diferite.

Targetul său este ca actualii cursanţi ai şcolilor de şoferi, care folosesc ŞoferOnline pentru a învăţa, să rămână pe platformă şi după ce devin şoferi, iar introducerea cât mai multor funcţionalităţi va ajuta la atingerea acestui scop al antreprenorului.  „Ne propunem ca şoferul să rămână în aplicaţia noastră chiar şi după ce a obţinut permisul. Vrem că ea să se transforme într-o aplicaţie zilnică pentru şoferi“.

Echipa care coordonează aplicaţia ŞoferOnline este formată din patru persoane – doi oameni pe partea de programare şi alţi doi pe partea de marketing, social media şi suport clienţi.

Andrei Ciceu este implicat, de asemenea, şi în alte proiecte, iar pentru ŞoferOnline el spune că îşi dedică între patru şi opt ore pe zi.

În 2020, businessul centrat în jurul aplicaţiei care oferă pregătire auto, chestionare şi lucruri utile pentru şoferi a avut o cifră de afaceri de 50.000 de euro, cu o marjă de profit de circa 10-20%. Aplicaţia este operată prin intermediul companiei Soft Atac SRL.

Perspectiva asupra afacerii pentru următorii cinci ani, spune Andrei Ciceu, este un optimistă, iar ŞoferOnline ar putea ajunge să fie una dintre acele aplicaţii folosite zilnic atât de şoferi, cât şi de marile şcoli rutiere din ţară. „Văd aplicaţia ca pe o unealtă folosită de majoritatea şcolilor mari din România şi folosită, totodată, şi de către şoferi. Probabil va fi extinsă partea dedicată şoferilor şi în afara ţării. Avem nevoie de resurse financiare şi de know how“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone