Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Claudia Ioniţă, fondatoarea brandului de haine Couture de Marie, a ajuns la 1 mil. lei cifră de afaceri în zece ani de business: „Îmi doresc să ne consolidăm poziţia şi să intrăm pe pieţele internaţionale“

27.02.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Couture de Marie apărea în 2014, din dorinţa antreprenoarei Claudia Ioniţă de a porni propriul business, după ce a lucrat anterior în vânzări Planul de creştere vizează acum pieţele internaţionale din Europa, prin marketplace-uri.

Couture de Marie, un brand românesc de haine pentru femei, a ajuns la vânzări de 1 mil. lei în 2023, la aproape un deceniu de la înfiinţarea firmei. După ce a avut un magazin în mall, în Bucureşti, antreprenoarea spune că a ajuns la o categorie nouă de cliente, iar în 2024 vrea în continuare să se extindă în centre comerciale. În plus, şi extinderea pe pieţele externe este pe lista de obiective.

„Am crescut frumos, am dezvoltat noi pieţe, noi produse, ne-am consolidat prezenţa online şi nu ne oprim aici. Avem un showroom în bulevardul Dacia, un magazin online pe care l-am dezvoltat destul de mult în ultimii ani. Piaţa ţinutelor office în pandemie a crescut, dar pe de altă parte a crescut şi dorinţa clientelor de a susţine brandurile locale. Pandemia ne-a consolidat poziţia pe piaţa online din România”, a povestit Claudia Ioniţă, fondatoarea Couture de Marie.

Pandemia a reprezentat o provocare majoră, mai ales că nişa pe care a mizat antreprenoarea a fost ţinuta office, iar evenimentele s-au oprit. Totuşi, businessul s-a adaptat spre zona online, care astăzi are o pondere importantă în business.

„Acum avem active în cadrul echipei şase persoane în atelier, dar şi în back office. Am externalizat serviciile contabile, de marketing, şi pe partea de producţie avem ateliere şi fabrici cu care lucrăm. În atelier producem prototipul, creez modelele, facem prima serie şi apoi restul producţiei o avem externalizată”, a mai spus Claudia Ioniţă.

Ea a mai menţionat şi investiţiile în tehnologie pentru a uşura procesele de producţie, dar şi în echipă, care este motorul businessului, în viziunea antreprenoarei.

„Ca linii de business, îmi doresc foarte mult să ieşim pe piaţa internaţională, prin intermediul market-place-urilor. În 2023 am avut  în jur de 1 mil. lei cifră de afaceri şi o marjă de profit de 20%. Sunt foarte atentă la cifre să reuşim să creştem frumos, să fiind sustenabil şi din punct de vedere al producţiei”, a mai spus Claudia Ioniţă.

Un aspect pe care ar fi dorit să îl ştie la începutul businessului ar fi fost zona de informaţii financiare, dar antreprenoarea crede că a profitat de oportunităţile pe care le-a întâlnit.

„Încercăm să diversificăm destul de mult gama de produse. În principal, creez rochii, dar avem şi produse adiacente bluze, pantaloni, pardesie, paltoane. Se observă o aşa o transformare şi în designul produselor, dar în continuare îmi păstrez croiul curat”, a mai spus fondatoarea Couture de Marie.

Piaţa de fashion este dinamică, mai spune antreprenoarea, dar calitatea produselor şi nişa pe care a mizat ajută micul brand să se diferenţieze în piaţă, susţine ea.

„Viaţa de zi cu zi a unui antreprenor este foarte dinamică şi provocatoare. Învăţ în primul rând din greşeli, important e să trec cu bine peste ele. Întotdeauna am fost o persoană autodidact şi am învăţat constant”, a completat Claudia Ioniţă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania