Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Dan Posea a pus pe hold „cozonacul.ro“, platforma prin care spera să mute obiceiul de consum al cozonacului pe tot parcursul unui an, dar dezvoltă Teto, o cafenea care îmbină cafeaua de specialitate cu partea de brunch & breakfast

29.05.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Teto urmează să se mute, de la finalul acestei luni, într-o nouă unitate, în Cartierul Armenesc din Capitală, la parterul unei clădiri de birouri.

Dan Posea este primul antreprenor din platforma video Afaceri de la Zero, cel care în mai 2019 povestea despre cum încearcă, împreună cu partenera sa de afaceri Medeea Piron, să transforme cozonacul dintr-un produs sezonier într-unul care să meargă indiferent de anotimp. Patru ani mai târziu se defineşte ca „antreprenor în real estate şi HoReCa”, fără să fi abandonat complet ideea de început, din „cozonacul.ro”.

„Teto există din 2018. Am trecut peste pandemie, au fost nişte provocări inimaginabile atunci. Foarte multe businessuri s-au închis sau s-au pus pe hold. Noi am rămas deschişi şi ne-am adaptat acelor condiţii. Pandemia a fost cea mai grea perioadă, a fost momentul în care nu mai ştiam ce să facem. Aveam atunci cafeneaua Teto şi laboratorul de producţie, unde făceam prăjituri şi cozonaci. Ulterior, ne-am adaptat în pandemie pe partea de brunch & breakfast pentru că am simţit acest trend. Ne-am luat un bucătar şi am dezvoltat această parte atât pe zona de livrări, cât şi direct din locaţie”, a spus Dan Posea.

Pe lângă businessul cu cafea de specialitate, el şi Medeea Piron au pus bazele proiectului Cozonacul.ro, o afacere prin care acopereau nevoia românilor de a consuma conzonaci nu doar de sărbători, ci şi în restul anului.  Laboratorul în care se făceau cozonaci se află în aceeaşi unitate în care a pornit şi cafeneaua, pe calea Şerban Vodă din Bucureşti, Teto lansându-se la un an distanţă de businessul cu cozonaci.

„Proiectul cu cozonaci l-am pus pe hold pentru că ne-am dat seama că acest concept trebuie industrializat. Nu putem face faţă comenzilor într-un laborator mic. M-am gândit să identific o fabrică la nivel naţional căreia să îi ofer reţeta şi să intrăm în zona de retail cu acest produs”, a detaliat Dan Posea.

Medeea Piron mai deţinea şi un alt business, The Slice, un concept de cheesecake-uri modulare. Acesta a fost preluat sub umbrela Teto, iar toată partea de prăjituri şi brunch & breakfast este realizată sub acelaşi brand, in house.

Teto urmează să se mute, de la finalul acestei luni, într-o nouă locaţie, în Cartierul Armenesc din Capitală, la parterul unei clădiri de birouri. Motivul principal al acestei mutări, afirmă antreprenorul, este scalarea businessului.

„Această mutare are loc pentru că ne dorim extinderea locaţiei, un spaţiu mai mare, o terasă şi să funcţionăm într-o clădire mai nouă. Mutarea este preconizată la finalul acestei luni. Ne gândim să exploatăm partea de birouri, pentru că ne vom muta la parterul unei clădiri de birouri”.

Odată cu această mutare, Teto va introduce şi partea de băuturi alcoolice, cum ar fi prosecco, va beneficia de o terasă ce va putea acomoda până la 70 de clienţi, iar preţurile produselor vor creşte, targetul în ceea ce priveşte clienţii fiind altul în acea zonă.

În prezent, cel mai ieftin preparat pe bază de cafea este espresso, care costă 10 lei, iar cel mai scump este big latte, care ajunge la 19 lei. Un mic dejun, cu tot cu cafea, ajunge la 55 de lei.

Cel mai solicitat produs pe bază de cafea este flat white, iar cel mai cerut mic dejun este micul dejun englezesc, care conţine pâine cu avocado, două ouă ochiuri, bacon şi salată.

„Azi, în locaţia din Calea Şerban Vodă, avem vânzări de circa 4.000-5.000 de lei într-o zi bună, iar în noua locaţie ne aşteptăm să triplăm această vânzare prin simplul fapt că vom avea terasă”, a mai spus cofondatorul Teto.

Pentru noua locaţie în care se va muta cafeneaua, mai spune Dan Posea, investiţiile se vor ridica la aproximativ 50.000 de euro, iar banii vor merge către amenajarea spaţiului, întrucât echipamentele şi aparatura există deja.

Anul trecut, businessul condus de cei doi antreprenori, care funcţionează în total cu şase angajaţi, a generat o cifră de afaceri de 250.000 de euro, iar 30% din aceste venituri au provenit din delivery.

„Cafeaua este produsul tractor al businessului, fiind urmată de partea de bucătărie. Ne-a ajutat faptul că aveam laboratorul, din 2019, alăturat locaţiei. Partea de mic dejun este pregătită în continuare în locaţie.”

Activitatea lui Dan Posea în imobiliare a pornit în 2020, odată cu pandemia, pentru că nu avea o altă sursă de venit stabilă în afară de businessurile din HoReCa, industrie care la acel moment era încercată de provocări şi restricţii.

El a intrat în asociere cu un brand din piaţă şi a furat meserie de la acea companie, activând şi astăzi în domeniul imobiliar şi finanţând inclusiv dezvoltarea Teto cu banii din imobiliare.

Acesta a terminat Facultatea de Geografie, specializarea Geografia turismului, unde a învăţat baza ospitalităţii, pe care o aplică şi în businessul său în HoReCa. În zece ani, el se gândeşte să dezvolte şi un hotel sau poate o pensiune, proiect în care să includă şi cafeaua de specialitate.

Până atunci, însă, într-un viitor mai apropiat, mai exact, în următorii patru ani, el speră să ajungă la afaceri de 1 mil. euro cu Teto şi să dezvolte şi o locaţie în zona de nord a Capitalei.

„Nu aş alege să fac altceva. E o oboseală plăcută, dar fac ce îmi place. (...) Vreau să îmbătrânesc în aceste domenii. Cred că vom ajunge, în următorii patru ani, la 1 mil. euro cifră de afaceri cu Teto.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania