Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. David Alb a preluat brutăria Senneville pornită de familia sa la Timişoara, iar acum pariază pe produse de cofetărie şi patiserie, inclusiv pentru marile lanţuri de retail din ţară

01.09.2023, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Brandul Senneville este cunoscut în Banat şi Adreal pentru produsele de cofetărie şi patiserie, pe care clienţii le pot lua direct din unităţile existente, în timp ce sub brandul Arca există produse tradiţionale, de la savarine la eclere sau amandine, pe care oamenii le găsesc în supermarketurile din ţară.

David Alb a preluat acum circa un deceniu Senneville, brutăria pornită de familia sa la Timişoara, un business aflat la a treia generaţia care, după cum spune antreprenorul, anul acesta se apropie de afaceri de 4 mil. euro.

Senneville a început cu produse de brutărie, însă antreprenorul pariază acum pe deserturi şi produse de patiserie şi a lansat anul trecut Arca, un brand nou de prăjituri tradiţionale cu care a intrat în marile lanţuri de retail din ţară.

„Brandul Senneville înseamnă produse premium accesibile prezente strict în locaţiile noastre din judeţele Timiş, Arad, Sibiu şi Alba. Am completat această reţetă de unităţi proprii cu un brand de consumator destinat supermarketurilor. Acesta este prezent în trei lanţuri mari de retail şi urmează al patrulea. Nu mai facem brutărie din pandemie pentru că a fost nevoie să alegem un domeniu pe care să îl dezvoltăm. Am ales să mergem mai departe cu partea de deserturi atât cu brandul Senneville, cât şi cu brandul Arca“, a spus David Alb. Brandul Senneville este, aşadar, cunoscut în Banat şi Adreal pentru produsele de cofetărie şi patiserie, pe care clienţii le pot lua direct din locaţie, în timp ce sub brandul Arca există produse tradiţionale, de la savarine la eclere sau amandine, pe care oamenii le găsesc în supermarketurile din ţară.

Senneville a pornit cu locaţii stradale, însă modelul de dezvoltare s-a modificat pe parcurs. În prezent, spune antreprenorul, în Timişoara sunt patru locaţii Senneville, la Arad una, la Sibiu două şi la Alba Iulia încă una. „În 2020 am închis toate locaţiile noastre stradale şi am mizat pe locaţii mai mici, între 20 şi 40 mp şi am mers alături de retaileri şi malluri.“ Alexandra Matei

„În fiecare locaţie sunt spaţii în care se pot servi prăjiturile, dar tendinţa este să ducem dulcele în casele oamenilor“, a adăugat antreprenorul.

Cele mai cerute prăjituri din portofoliu, mai spune el, sunt savarina, amandina şi eclerul.

Proiectul antreprenorial dezvoltat de David Alb este un exemplu de afacere mică de familie, care a găsit resursele şi soluţiile necesare pentru a putea creşte şi a ajunge la cât mai mulţi consumatori din ţară. Flexibilitatea, crede acesta, este elementul esenţial de care are nevoie un business pentru a merge le următorul nivel.

În 2018, povesteşte acesta, afacerea pornită la Timişoara a făcut primul pas către reţelele de retail, însă focusul era în continuare îndreptat mai mult către dezvoltarea unei reţele proprii de magazine.

„Nevoia ne-a învăţat în 2020 că nu e bine să îţi pui ouăle în acelaşi coş şi atunci am dezvoltat brandul Arca, iar după multă răbdare şi dialog cu retailerii, am reuşit să intrăm în mai multe reţele de retail. Totul depinde de cât de flexibil eşti.“

Dezvoltarea noului brand, mai spune David Alb, a presupus investiţii de peste 300.000 de euro, bani veniţi atât din credite, cât şi din surse proprii.

În viitor, antreprenorul îşi propune să crească în paralel partea de locaţii fizice Senneville şi cea de producţie de prăjituri sub brandul Arca, astfel încât să aibă o acoperire cât mai mare la nivel naţional şi internaţional, prin intermediul lanţurilor de retail.

„Ne dorim să avem o prezenţă naţională solidă în toate reţelele de retail din top 5 şi prezenţă pe platforme logisitice. Cu brandul Arca am atacat diaspora românească şi următorul pas este să atacăm şi piaţa de retail din Germania, Franţa sau Italia. Ne dorim să extindem reţeaua Senneville în marile centre comerciale din vestul ţării şi, în timp, şi în alte zone ale României“, a mai adăugat el.

Premisele sale pentru viitor sunt optimiste, iar cel târziu până în 2025 speră ca businessul pe care l-a preluat de la familia sa să atingă pragul de 10 mil. euro cifră de afaceri. 

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania