Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Lidia Nicolae a dus brandul Ceramical în cafenele din toată ţara, la evenimente şi în amenajări rezidenţiale, prin obiectele din ceramică pe care le face într-un atelier de lângă Bucureşti

01.11.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Povestea Ceramical a început cu ceştile personalizate pentru cafenele, extinzându-se ulterior.

Lidia Nicolae, o antreprenoare din domeniul artistic, care a fondat în 2019 un atelier de obiecte din ceramică, şi-a extins în ultimii ani businessul către zona de cafenele şi evenimente, colaborând de asemenea şi cu arhitecţi, pentru amenajări rezidenţiale. Atelierul ei se află în Siliştea Snagovului, lângă Bucureşti. „Ne-am lansat în 2019, cu un magazin online cu obiecte din ceramică pentru uz casnic. Atelierul se află în căsuţa pe care o păstram pentru a ne petrece vacanţele”, a povestit Lidia Nicolae, fondatoarea Ceramical, la emisiunea online Afaceri de la zero, la trei ani de la primul interviul acordat Ziarului Financiar. Povestea Ceramical a început cu ceştile personalizate pentru cafenele, extinzându-se ulterior. Astăzi, ceştile făcute de Lidia se găsesc în cafenele din mai multe oraşe din ţară. „Proprietarii de cafenele îşi doresc ceşti personalizate, care să aibă culorile din logoul lor, să atragă atenţia. Timpul de livrare pentru o serie de căni este cuprins între patru şi şase săptămâni, fiind nevoie de mai multe etape de lucru. Pentru evenimente, furnizăm elemente precum vaze, suporturi pentru lumânări care sunt integrate în decoruri. Oamenii se inspiră de pe internet, vin cu sugestii de pe Pinterest.” Ceramical are, de asemenea, parteneriate cu florişti şi cu proprietari de spaţii pentru evenimente, care îşi doresc să închirieze obiecte de decor.

Preţurile pleacă de la 25 de lei pentru un suport pentru săpun, iar paharele pot ajunge şi la 100 de lei, în funcţie de design. Vazele mai mari, pictate cu aur, pot ajunge la 600-800 de lei.

„Oamenii îşi doresc evenimente în aer liber şi decoruri speciale. În general, vin în ultima clipă la noi, motiv pentru care avem o serie de produse pe care le putem închiria pentru evenimentele lor. Piesele noastre sunt minimaliste, cu un design modern, adaptabile.”

De-a lungul timpului, Ceramical a avut şi colaborări cu alte branduri, pentru care a creat colecţii speciale. De pildă, pentru brandul de ţesături Aire, a creat câteva piese negru mat pentru servirea mesei. Cu brandul de plante şi terarii Minimaterra a lucrat într-o colecţie de suporturi din ceramică. Pentru businessul de textile şi accesorii de masă Inlin a creat o colecţie de pahare cu amprente personalizate. Deco Republic este un brand de corpuri de iluminat pentru care Lidia a creat câteva ceşti supradimensionate, folosite ca abajur pentru lămpile din bucătărie, iar pentru afacerea de event planning Sur la Mer a creat suporturi minimaliste de flori.

Pentru cei care vor să cumpere propriile obiecte Ceramical, în magazinul online există accesorii pentru masă – pahare, carafe, boluri, dar şi o serie de produse decorative – ghivece, abajururi. Preţurile pleacă de la 25 de lei pentru un suport pentru săpun, iar paharele pot ajunge şi la 100 de lei, în funcţie de design. Vazele mai mari, pictate cu aur, pot ajunge la 600-800 de lei.

Proiectul Lidiei Nicolae a ajuns aici după ani întregi de muncă, de perfecţionare şi de investiţii.

„Am investit în utilaje – roţile pentru olărit, cuptoarele electrice, rafturile pe care uscăm obiectele plus materialele de lucru. În total, între 10.000 şi 20.000 de euro au fost investiţiile. Ca cifră de afaceri, am crescut constant de la un an la altul – cu 100%, 70%, 50%. Anul trecut am avut cam 150.000 de lei venituri, iar anul acesta se va încheia cu un rezultat mai mare.”

Dorinţa Lidiei Nicolae este ca Ceramical să continue trendul ascendent pe care l-a avut până acum, iar ea să se concentreze mai mult pe crearea de piese artistice, pe un portofoliu cu mai multe obiecte de decor. Următorul pas este extinderea pe alte pieţe, în afara României.

Înainte de Ceramical, Lidia Nicolae a lucrat ca graphic designer la o companie de marketing research. Este absolventă a Universităţii de Artă, pe care a terminat-o în 2010, a făcut şi un master în Grafică, apoi şi-a continuat şi cariera artistică în paralel cu jobul.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania