Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Mădălin Pop a dus lădiţele Durbane urbane în zona de fructe şi legume din Mega Image şi pe rafturile Selgros: „Următorul pas este listarea într-un magazin de bricolaj, dar e greu“

17.07.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Capacitatea de producţie în atelierul din Braşov unde sunt fabricate obiectele sub brandul Durbane urbane este de 200 de lădiţe pe zi, însă ritmul zilnic de lucru nu duce la atingerea acestui prag.

Mădălin Pop, un antreprenor din Braşov care a fondat afacerea Durbane urbane în 2016, a ajuns cu unul dintre produsele sale pe rafturile reţelei de magazine Selgros, iar în unele supermarketuri Mega Image lădiţele sale se găsesc în zona de fructe şi legume.

„Durbane urbane este un business de familie din Braşov, prin care realizăm lădiţe de toate formele şi mărimile. Am pornit în 2016 de la atelierul de tâmplărie al familiei şi am intrat pe această nişă, pe care nu prea mai existau alte afaceri la acel moment“, a povestit Mădălin Pop la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

El este unul dintre primii antreprenori care şi-au spus povestea în cadrul acestui proiect. Numele de „Durbane urbane“, unde „durbană“ este un termen arhaic pentru „lădiţă“, a fost ales pentru a sugera că astfel de obiecte pot fi integrate în zilele noastre. Familia lui Mădălin Pop avea deja atelierul de tâmplărie din 1995 în Braşov şi producea iniţial acolo mobilier de grădină pentru export. După 2008, s-a reprofilat pe piaţa internă şi a început să facă elemente de mobilier urban, scaune şi măsuţe pentru copii.

Bucăţile mici de lemn care rămâneau din prelucrare pentru obiectele de mobilier au tot fost păstrate de-a lungul timpului, cu scopul de a fi refolosite pentru alte produse. În ultimii ani, pe lângă lădiţe, Mădălin a inclus în portofoliu şi o serie de etajere din lemn, dar şi lădiţele din lemn brut, un produs introdus în 2021, în urma scumpirilor masive de pe piaţa lemnului, pentru un preţ mai accesibil.

„Cel mai frecvent, clienţii folosesc lădiţele pentru a-şi decora casele, iar persoanele juridice îşi amenajează cafenelele sau restaurantele. Majoritatea proiectelor sunt pentru acest gen de întrebuinţare. Ar fi păcat să foloseşti o lădiţă de-ale noastre doar pentru a transporta ceva dintr-un loc în altul.“

Capacitatea de producţie în atelierul din Braşov unde sunt fabricate obiectele sub brandul Durbane urbane este de 200 de lădiţe pe zi, însă ritmul zilnic de lucru nu duce la atingerea acestui prag. În general, media este de cinci-zece comenzi zilnic, constând în una sau mai multe lădiţe fiecare.

„Putem onora orice comandă în maximum douăsprezece ore. Lunile noiembrie-decembrie sunt cele mai aglomerate, deoarece avem clienţi din rândul companiilor, care folosesc lădiţele pentru a-şi ambala cadourile. În acest moment, avem trei oameni care lucrează în atelier, iar eu şi părinţii mei ne ocupăm de partea de etichetare şi de ambalare.“

Lădiţele au nume specifice, inspirate din personaje ale mitologiei româneşti: Făt-Frumos, Greuceanu, Neghiniţă, Dragobete. Cea mai mică lădiţă – Neghiniţă – costă 19 lei, iar cea mai complexă – Turbincă – ajunge la 180 de lei.

„Lădiţele noastre sunt prezente şi în reţeaua Mega Image, în zona de fructe şi legume, prin intermediul unui client al nostru, cu brandul Durbane urbane. Avem şi un produs listat în Selgros, însă nu cu brandul nostru. Următorul pas este listarea produselor noastre într-o reţea mai mare de magazine, dar e destul de greu să ajungi acolo. Cred că listarea într-un magazin de bricolaj ar fi benefică pentru noi, ne-ar oferi predictibilitate“, mai spune Mădălin Pop.

Cea mai importantă lecţie pe care spune că a învăţat-o până acum, pe drumul antreprenoriatului, este că, dacă chiar crezi în ceea ce faci, e imposibil să nu reuşeşti.

„Sunt sigur că povestea Durbane urbane va continua şi peste cinci-zece ani.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Lădiţele au nume specifice, inspirate din personaje ale mitologiei româneşti: Făt-Frumos, Greuceanu, Neghiniţă, Dragobete. Cea mai mică lădiţă (Neghiniţă) costă 19 lei, iar cea mai complexă ( Turbincă) ajunge la 180 de lei.


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania