Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Bianca Georgescu creează încălţăminte artizanală încă din facultate, iar în pandemie a introdus şi partea de producţie de încălţăminte barefoot pentru copii, dezvoltând brandul Tiny Toes, pe care vrea să îl extindă în toată Europa

03.04.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Încălţămintea pentru cei mici este realizată din piele, softshell, bumbac sau denim Până în prezent, sub brandul Tiny Toes, au fost realizate peste 50 de modele de încălţăminte pentru copii Preţurile produselor sunt cuprinse între 180 şi 250 de lei.

Bianca Georgescu a intrat în antreprenoriat încă din timpul facultăţii, atunci când a început, fără să îşi dea seama, să construiască treptat, cărămidă cu cărămidă, un business în zona de producţie şi design de încălţăminte, care astăzi îi poartă numele. În pandemie, ea a decis să scaleze afacerea deja existentă şi să introducă şi partea de producţie de încălţăminte de tip barefoot pentru copii, creând astfel businessul Tiny Toes, pe care îşi doreşte să îl extindă în toată Europa.

„Facem încălţăminte barefoot pentru copii. Este un concept care promovează pantofii de tip mers desculţ şi care susţine dezvoltarea naturală a piciorului, astfel încât să nu fie constrâns de încălţăminte. Pantofii au o talpă dreaptă, fără întărituri sau alte constrângeri. Mi-am dorit să scalez businessul existent şi într-o altă zonă. Încălţămintea pentru copii este mult mai uşor de realizat decât încălţămintea artizanală. Pot să realizez stocuri şi să am un rulaj mai mare. În plus, îmi doream de mult să intru pe segmentul de încălţăminte pentru cei mici, având deja experienţă de peste 10 ani în domeniul încălţămintei. Astăzi, cele două businessuri funcţionează în paralel, având la bază aceeaşi firmă“, a spus antreprenoarea.

Ea a urmat cursurile Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti, secţia Modă, iar în timpul facultăţii a început să facă practică în diverse ateliere din Bucureşti. Brandul care îi poartă numele şi sub care produce încălţăminte artizanală pentru femei şi bărbaţi a pornit în ultimul său an de facultate, atunci când a început să îşi scrie licenţa, lucrare care a fost inspirată din cultura persană.

Astăzi, brandul Tiny Toes are două laturi – cea de producţie manuală şi personalizată, pe care o realizează în atelierul în care este produsă şi încălţămintea de pe Bianca Georgescu şi cea de stocuri, pe care le realizează într-o fabrică din Braşov cu ajutorul unor colaboratori.

Încălţămintea pentru cei mici este realizată din piele, softshell, bumbac sau denim, iar antreprenoarea mizează pe materiale cât mai naturale şi sănătoase pentru pielea sensibilă a celor mici. Materia primă, spune ea, este luată de la mai mulţi distribuitori, unii dintre ei fiind din Italia sau Franţa.

Până în prezent, sub brandul Tiny Toes, au fost realizate peste 50 de modele de încălţăminte pentru copii.

Cel mai cerut model, susţine Bianca Georgescu, este unul cu gravură, numit Doodle. „Este o gravură concepută cu multe animăluţe. Este un model gândit pe ideea de a te juca cu copilul şi de a-l face să caute anumite animale de pe încălţăminte“, a explicat ea.

Produsele Tiny Toes se vând deocamdată online, prin intermediul site-ului propriu şi pe câteva site-uri colaboratoare. Vara aceasta, fondatoarea îşi propune să încerce colaborarea cu magazine fizice artizanale cu produse româneşti.

Preţurile sunt cuprinse între 180 şi 250 de lei, cele mai ieftine produse fiind sandalele, iar cele mai scumpe, ghetele cu blană naturală.

Bianca Georgescu îşi doreşte să scaleze brandul şi să lucreze cu stocuri mai mari, astfel încât să reuşească să diminueze timpul de producţie şi livrare către clientul final. „Avem timp de producţie 5-10 zile lucrătoare, ceea ce este destul de mult. Îmi doresc să pot să ajung să livrez a doua zi.“

Brandurile Tiny Toes şi Bianca Georgescu sunt operate de firma Bianca Modeling SRL, care în 2021, ultimul an pentru care există date publice disponibile, a avut o cifră de afaceri de aproximativ 16.000 de euro.

În prezent, peste 50% din cifra de afaceri a firmei este generată de Tiny Toes, spune fondatoarea.

„La încălţămintea pentru copii, producţia este mult mai uşoară. Pe partea de vânzare, lucrurile merg mai bine în zona de încălţăminte pentru copii, pentru că părinţii vor alege întotdeauna să cumpere pentru cei mici.“

Cele mai mari provocări pe care antreprenoarea le întâmpină sunt legate de producţia şi manufactura de produse unicat, dar şi de lipsa personalului calificat şi profesionist din acest domeniu.

În prezent, businessul său funcţionează cu patru angajaţi. „Este din ce în ce mai greu să găseşti oameni profesionişti şi stabili. E un domeniu în care tinerii nu prea mai vor să lucreze, să fie cizmari“, a adăugat aceasta.

În următorii cinci ani, Bianca Georgescu vrea să dezvolte cât mai multe colaborări B2B, să aibă vânzări angro către magazine fizice şi online şi să extindă businessul în Europa. Până acum, produsele Tiny Toes au ieşit pe pieţe externe precum Germania şi Italia, însă piaţa de bază rămâne momentan România.

Pentru ea, experienţa de antreprenor vine la pachet cu multe plusuri şi minusuri, însă cel mai important este că îi oferă libertatea de care are nevoie.

„Este un carusel cu suişuri şi coborâşuri. Pentru mine este foarte importantă libertatea pe care mi-o dă antreprenoriatul, dar sunt şi foarte multe responsabilităţi şi mult stres. E ca şi cum ai avea trei job-uri într-unul singur.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania