• Leu / EUR4.9490
  • Leu / GBP5.6367
  • Leu / USD5.0469
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. După naşterea celui de-al treilea copil, Roxana şi Daniel Matanie au început să producă haine pentru copii şi au deschis prima unitate sub brandul Magazinul lui Filip în Bacău: „Vrem să mărim capacitatea de producţie şi să deschidem încă două magazine“

11.04.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Magazinul lui Filip numără în prezent circa 40 de articole unice, pe diferite categorii, de la haine până la accesorii pentru copii. Produsele care se găsesc în Magazinul lui Filip sunt din materiale naturale, precum in sau bumbac.

Roxana şi Daniel Matanie, doi antreprenori din Bacău, produc şi comercializează haine pentru copii sub brandul Magazinul lui Filip. Businessul are în prezent atât un magazin fizic în Bacău, cât şi un magazin online, însă vor să meargă cu brandul Magazinul lui Filip în alte două locaţii din Bacău şi din ţară.

Povestea businessului a început când s-a născut cel de-al treilea copil al familiei Matanie, moment în care au căutat haine pentru copii din materiale naturale, dar şi cu un design simplu.

„Am căutat pe piaţa locală anumite produse, dar nu am găsit, iar eu fiind o fire creativă, am început să realizez acele produse. Businessul a început în luna august a anului 2019. Iniţial, am pornit cu un singur produs, un clips pentru suzetă, apoi lucrurile au venit natural, am făcut o pătură din muselină, căciuliţe cu urechi şi o salopetă pentru Filip, iar în momentul în care am postat produsul, au explodat comenzile, a fost foarte bine primit“, spune Roxana Matanie.

De la un singur produs, Magazinul lui Filip numără în prezent circa 40 de articole unice, pe diferite categorii, de la haine până la accesorii pentru copii. Produsele care se găsesc în Magazinul lui Filip sunt din materiale naturale, precum in sau bumbac. Primele produse realizate de către cei doi antreprenori au fost într-un mic atelier din propria lor casă, însă, ulterior, aceştia au luat decizia de a-şi deschide un atelier mai mare. 

„Avem un număr de şase angajaţi, capacitatea de producţie a crescut faţă de momentul iniţial, dar, la început, ne-am folosit de ceea ce aveam, spaţiul de acasă, apoi ne-am amenajat un atelier cu maşini profesionale. Producem necesarul pentru a vinde în magazinul online şi în cel fizic, dar intenţionăm să creştem capacitatea de producţie“, explică Daniel Matanie.

De la deschiderea businessului şi până în prezent, antreprenorii au investit circa 15.000 euro, iar anul trecut veniturile au fost în jur de 100.000 euro.

Circa 60% din materialele din care sunt realizate hainele sunt aduse din afara ţării, pentru că, aşa cum spune şi Daniel Matanie, în România există puţini producători de materiale naturale.

„Dorinţa noastră este să le putem achiziţiona de aici, dar păstrăm anumite standarde ori asta ne obligă să căutăm ce este mai bun, dar de la an la an, am observat că începem să producem în România materiale de calitate“, explică el.

Cu toate că businessul a fost deschis cu câteva luni înainte de izbucnirea pandemiei, lucrurile au mers bine, existând cerere din partea clienţilor, iar antreprenorii se gândesc să dezvolte businessul atât din punct de vedere al capacităţii de producţie, dar şi să deschidă două noi magazine în Bacău şi în ţară.

„Ne dorim să ne extindem prin deschiderea acestor două magazine, automat va trebui să mărim şi capacitatea de producţie, momentan nu ne gândim la externalizarea serviciilor, dorim să creăm noi locuri de muncă. Intenţionăm să deschidem două magazine în două mall-uri, dar situaţia pandemică a pus aceste planuri în aşteptare, nu am abandonat această idee, cochetăm cu acest gând şi când apare oportunitatea, dorim să ne extindem. Unul va fi în Bacău, iar al doilea în Braşov sau Bucureşti“, spune Daniel Matanie.

Magazinul lui Filip are un magazine fizic, cât şi unul online, însă Daniel Matanie spune că vânzările din online sunt mult peste cele din offline, dar cu toate acestea, dezvoltarea businessului trebuie făcută în special prin deschiderea de noi magazine.

„Pe noi ne-a ajutat foarte mult şi offline-ul, nu l-aş exclude atunci când vorbim de o afacere, indiscutabil online-ul merge mult mai bine, însă offline-ul ne-a ajutat foarte mult. Anul trecut a fost foarte bun pentru magazinul pe care l-am deschis, clienţii locali, chiar şi din oraşele apropiate, au venit personal să vadă produsele, avem o categorie de oameni care doresc să cumpere ceea ce văd“, mai spune Daniel Matanie.

Totodată, de curând antreprenorii au început să realizeze în acelaşi atelier gulere detaşabile pentru dame şi copii sub numele de Guleraş. Roxana şi Daniel Matanie vor ca anul acesta să creeze şi alte haine pentru adulţi.

Expl foto: De la deschiderea businessului şi până în prezent, antreprenorii au investit circa 15.000 euro, iar anul trecut veniturile au fost în jur de 100.000 euro. 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone