Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Neagomir s-a întors dintr-un concediu în SUA cu ideea unei afaceri care s-a concretizat în Jumping House, o sală cu trambuline şi alte activităţi sportive situată în Cluj-Napoca

20.10.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În sală există două trambuline clasice, două trambuline olimpice, coşuri de baschet, un traseu ninja, un perete cu scai, o piscină cu bureţi şi un panou de căţărat.

O activitate de vacanţă petrecută pe tărâm american a născut în mintea Anetei Neagomir şi a soţului ei ideea de a aduce pe piaţa locală o idee de business puţin exploatată. Aşa că în 2019, la câteva luni după întoarcerea din concediu, cei doi au deschis în Cluj-Napoca sala Jumping House, un loc cu mai multe activităţi sportive şi, în acelaşi timp, distractive.

„Ne-am gândit la acest concept mai mult ca la o activitate sportivă, deoarece săritul pe trambulină este chiar un sport olimpic. Jumping House este un business de familie, iar ideea a venit în urma unei vacanţe în SUA, unde am mers cu copiii şi căutam să facem activităţi diverse. Am mers într-o sală cu trambuline, ne-a plăcut şi aşa a pornit totul. Se întâmpla în 2018“, a povestit Aneta Neagomir la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Imediat ce s-au întors în România, au început să lucreze la acest plan. Până când au reuşit să pună totul la punct a trecut un an, iar în 2019 au deschis sala. „Cel mai greu a fost să găsim spaţiul. Am găsit în cele din urmă o hală de 650 de metri pătraţi, dar acum am vrea să ne mutăm într-un loc mai mare, iar în spaţiul nou să aducem şi alte activităţi. Aici, momentan, avem două trambuline clasice, două trambuline olimpice, coşuri de baschet, un traseu ninja, un perete cu scai, o piscină cu bureţi şi un panou de căţărat.“ Trambulinele pot fi folosite de la vârsta de şapte ani în sus, dar există un program special şi pentru copiii cu vârste între trei şi şapte ani.

Intrarea costă 40 de lei pentru o oră sau 25 de lei pentru o jumătate de oră, cu acces la toate activităţile.

 

Cei mici folosesc mai mult piscina cu bureţi, iar cei mari – trambulinele olimpice şi coşurile de baschet. Zilnic vin şi adulţi la Jumping House, nu doar copii. Mulţi dintre clienţi sunt oameni care lucrează, au joburi în companii şi vin acolo seara, după program. Intrarea costă 40 de lei pentru o oră sau 25 de lei pentru o jumătate de oră, cu acces la toate activităţile. „Perioada cea mai aglomerată din an este cuprinsă între septembrie şi aprilie“, spune Aneta. Familia Neagomir a ajuns la o investiţie de 200.000 de euro în momentul în care a deschis uşile pentru public, iar anul 2021 l-a încheiat cu o cifră de afaceri de 200.000 de euro.

„Cam în fiecare an am dublat cifra de afaceri de când am deschis şi sperăm să fie la fel şi anul acesta.“

Ca parte a planului de dezvoltare, cei doi antreprenori au creat anul acesta franciza Jumping House, iar în prezent se află în negocieri cu doi potenţiali francizaţi care vor să deschidă spaţii similare.

„Mai avem în plan şi o nouă locaţie proprie într-un alt oraş. Avem discuţii pentru Oradea şi Iaşi şi probabil vom deschide anul viitor încă un spaţiu în Satu Mare.“

La Jumping House lucrează şapte angajaţi, toţi fiind studenţi, deoarece, spune Aneta Neagomir, şi acesta este un mod de a le transmite vizitatorilor spiritul tânăr şi energia.

Soţul Anetei, Vasile Neagomir, este de profesie antrenor, astfel că pasiunea pentru sport a existat tot timpul în cazul lui. Aneta însă are o experienţă de 18 ani în resurse umane, lucrând în companii care ajungeau şi la 1.500 de angajaţi. Pe amândoi experienţele anterioare i-au ajutat să fondeze şi să gestioneze businessul Jumping House.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania