Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ionuţ Bota s-a întors din Germania, unde lucra ca magazinoner, şi a dezvoltat într-un sat din Bistriţa-Năsăud cabana Prive Nest, de la care aşteaptă anul acesta venituri de 20.000 de euro

28.12.2022, 00:03 Autor: Alexandra Matei

Unitatea de cazare are un grad de ocupare de 70% pe tot parcursul anului. Cabana are o spurafaţă de 110 mp şi include un living cu o bucătărie open space, trei dormitoare mari cu paturi king size şi două băi. O noapte de cazare costă 850 de lei în cursul săptămânii şi 1.150 de lei în weekend, iar cabana se închiriază integral.

Ionuţ Bota a lucrat în Germania ca magazioner, iar acum doi a revenit în ţară şi a decis să dezvolte o unitate de cazare în satul Susenii Bârgăului din Bistriţa-Năsăud. Proiectul său se numeşte Prive Nest, este o cabană dedicată exclusiv adulţilor şi este un proiect pe care acesta la pornit din dorinţa de a-şi ajuta părinţii financiar atunci când aceştia vor ieşi la pensie.

Anul acesta, antreprenorul estimează că unitatea de cazare va genera venituri de crica 20.000 de euro.

„Proiectul a pornit ca un test, în urmă cu doi ani de zile. Am gândit cabana iniţial doar pentru două persoane, însă, ulterior, am decis să o extindem cu încă trei camere. Am cumpărat terenul acesta în special pentru privelişte. Am fost pasionat de antreprenoriat de mic copil. Părinţii mei, fiind agricultori, nu prea aveau bani, aşa că am decis să dezvolt ceva pe cont propriu. Înainte de a fonda cabana, am lucrat în Germania, ca magazioner, dar am hotărât să mă întorc în ţară şi să fac ceva aici. Mi-am dorit să le asigur părinţilor mei o pensie. Am decis să dezvolt ceva în care să îi includ şi pe ei. Îmi doresc ca la un moment dat să las această cabană alor mei, care acum lucrează în străinătate”, a povestit antreprenorul.

Până în acest moment, precizează fondatorul, investiţiile pentru a amenaja şi a dezvolta unitatea de cazare au depăşit 50.000 de euro, iar banii au venit doar din surse proprii.

Primii turişti s-au cazat la Prive Nest în 2020, de Revelion, iar de atunci, spune el, cabana a fost ocupată mai tot timpul. Unitatea de cazare are un grad de ocupare de 70% pe tot parcursul anului, iar perioadele care rămân libere sunt dedicate colaborărilor cu influenceri pentru promovarea cabanei.

Pandemia, menţionează Ionuţ Bota, a fost un avantaj pentru cabana din Bistriţa-Năsăud, întrucât oamenii căutau, în perioada respectivă, spaţii de cazare restrânse, private, mai ales în contextul în care graniţele au fost închise, iar călătoriile în străinătate nu au fost posibile timp de câteva luni.

Cabana este de tipul adults only şi are o spurafaţă de 110 mp. Aceasta include un living cu o bucătărie open space, trei dormitoare mari cu paturi king size, un dormitor cu paravan de sticlă şi duş, un dormitor cu oglindă pe tavan şi încă un dormitor cu ieşire pe terasă, dar şi două băi.

„Am gândit cabana pentru a fi autonomă, astfel încât implicarea mea să nu fie necesară. Oaspeţii, atunci când vin, primesc pe telefon un document PDF cu instrucţiuni. Avem coduri QR care oferă instrucţiuni şi informaţii necesare oaspeţilor – restaurante, atracţii turistice, activităţi în zonă.”

Cabana este dotată cu multe spaţii pentru poze, de tip photo corner. În perioada iernii, oaspeţii se pot da cu sania sau pot merge cu ATV-ul în apropierea unităţii de cazare.

Cei care vin la Prive Nest, adaugă Ionuţ Bota, sunt oameni cu o medie de vârstă de 34 de ani, care au venituri peste medie şi aleg locul acesta pentru relaxare şi intimitate. Cei mai mulţi turişti vin din Bucureşti, Iaşi şi Sibiu, însă cabana a avut şi oaspeţi de peste graniţe, din Germania şi Olanda.

O noapte de cazare costă 850 de lei în cursul săptămânii şi 1.150 de lei în weekend, iar cabana se închiriază integral.

Revelionul, afirmă Ionuţ Bota, este o perioadă aglomerată în turism. Anul 2022, spune el, a fost un an bun pentru Prive Nest. Cabana a avut un grad de ocupare care s-a menţinut pe parcursul anului.

Totodată, vizibilitatea cabanei a crescut anul acesta datorită colaborărilor cu influencerii şi la fel şi pagina de Instagram, care a ajuns la peste 7.000 de urmăritori. „Suntem prezenţi peste tot – Instagram, Facebook, TikTok. Social media şi recomandările sunt cele mai bune modalităţi de promovare”, a adăugat acesta.

În perioada următoare, Ionuţ Bota îşi propune să îmbunătăţească serviciile oferite de unitatea de cazare, astfel că va amenaja zona de grătar şi, respectiv, zona de jacuzzi.

În cinci ani de zile, el îşi doreşte să dezvolte businessul său din zona de turism, astfel încât Prive Nest să aibă constant un grad de ocupare de 100%.

„Înainte de a porni cabana, am văzut nişte cabane din America, care erau ocupate cu un an în avans. Mi-am propus să ajung şi eu la acel nivel, să am un grad de ocupare de 100%”, a spus fondatorul cabanei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania