Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Liana Leriu a lăsat jobul la Leroy Merlin pentru o afacere proprie cu vopsele şi tapet: „Ca antreprenor, trebuie să fii conştient că în primii trei ani şansa de a obţine câştiguri este foarte mică“

04.11.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Din portofoliul TonCorner fac parte în prezent peste o mie de culori de vopsea, unicul furnizor fiind Casa de Vopsea şi Tapet Ressource Peintures din Franţa.

Liana Leriu, un fost responsabil de achiziţii în cadrul reţelei de bricolaj Leroy Merlin, a lăsat acum cinci ani viaţa de angajat şi s-a reprofilat către antreprenoriat, iniţiind o afacere în care a pus la bătaie cunoştinţele acumulate în lumea vopselei şi a culorilor. Aşa a luat naştere TonCorner, un business care constă, în acest moment, într-un magazin fizic şi unul online în care se vând tapet şi vopsele.

„Cromatica este foarte importantă în amenajarea interioară, iar în România nu existau la acel moment specialişti în culoare. Anterior, mă ocupasem de gama de vopsele la Leroy Merlin, adică alegeam acele produse care să satisfacă nevoile clientului. A fost cea mai bună şcoală de comerţ, acolo am învăţat foarte multe lucruri şi, ca achizitor, am avut ocazia de a călători foarte mult, pentru a descoperi produsele şi specificaţiile lor. Am învăţat că vopseaua este de două feluri - tehnică şi decorativă. Culoarea şi finisajele contează foarte mult“, a povestit Liana Leriu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Din portofoliul TonCorner fac parte în prezent peste o mie de culori de vopsea, unicul furnizor fiind Casa de Vopsea şi Tapet Ressource Peintures din Franţa.

„Investiţiile au ajuns la 120.000 de euro. În primii trei ani, am tot investit. Ca antreprenor, trebuie să fii conştient că în primii trei ani şansa de a obţine câştiguri este foarte mică.“

Magazinul fizic TonCorner se află în zona Domenii din Bucureşti şi este spaţiul în care vopselele sunt preparate pe loc. Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, iar zilnic trec pragul magazinului circa opt clienţi. „Unii dintre ei vin însoţiţi de arhitecţi, alţii vin singuri şi ştiu exact ce vor. Celor care nu ştiu ce vor le oferim consiliere. Facem şi consultanţă la domiciliu. Rolul magazinului online este de a aduce clienţi în magazinul fizic, fiind, totodată, şi o sursă de inspiraţie. Online, oamenii cumpără eşantioane de culori, le testează şi apoi comandă cantităţi mai mari.“

Pentru că interacţiunea fizică este foarte importantă în domeniul ei de activitate, Liana Leriu are în plan să mai deschidă şi alte magazine, însă nu în Bucureşti, unde crede că un spaţiu este deja suficient, ci în provincie.

„În 2024 vom mai deschide un magazin în Cluj-Napoca“, spune Liana Leriu. 

În magazinul TonCorner, preţurile pornesc de la 18 lei pe metru pătrat şi ajung la 36 de lei pe metru pătrat, în funcţie de finisaje, nu în funcţie de culoare. Pentru că mâna de lucru contează foarte mult pe lângă calitatea produselor, businessul s-a extins şi cu o firmă de aplicare a produselor, astfel încât acestea să fie puse în valoare. În total, echipa TonCorner numără opt oameni.

„Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 200.000 de euro, a fost cel mai bun an de până acum. Cel mai scump proiect pentru care am fost furnizor a avut o valoare de 10.000 de euro, a fost un proiect pentru o clinică privată.“

Ca tendinţe în domeniul amenajărilor, remarcă Liana Leriu, verdele a explodat în vânzări în magazin, explicaţia antreprenoarei fiind că oamenii au nevoie să se simtă aproape de natură.

Pentru că interacţiunea fizică este foarte importantă în domeniul ei de activitate, Liana Leriu are în plan să mai deschidă şi alte magazine, însă nu în Bucureşti, unde crede că un spaţiu este deja suficient, ci în provincie.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania