♦ Alexandru Cristinoi a început să cerceteze în 2018 posibilitatea creării unor produse din pulpa rămasă după fabricarea de sucuri ♦ În 2020 a deschis firma, iar astăzi favr. are în portofoliu patru tipuri de produse, care ajung atât în magazine cât şi în HoReCa.
Alexandru Cristinoi a sesizat încă de acum circa cinci ani un potenţial al reutilizării resturilor alimentare rezultate după fabricarea de sucuri şi a decis să fructifice într-un mod sustenabil aceste ingrediente care în cele din urmă ajungeau să fie distruse. Aşa a luat naştere favr., care realizează snacksuri sănătoase din pulpă de fructe, legume, nuci, dar şi din malţ de bere de la producători din domeniu.
„Prin 2018 nişte prieteni aveau o mică fabrică de sucuri naturale şi am văzut câtă pulpă rămânea după fiecare zi de producţie, pulpă pe care n-o foloseau, ci era distrusă, era aruncată, deşi ea era în continuare foarte bună. De exemplu, o amestecam cu nişte cereale şi o mâncam acolo, pe loc, de multe ori împreună, ca o gustare”, a povestit Alexandru Cristinoi în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero.
favr. are în portofoliu patru tipuri de produse şi anume chipsuri, crackers, granola, jeleuri.
favr. are în portofoliu patru tipuri de produse şi anume chipsuri, crackers, granola, jeleuri.
Aşa a venit practic ideea de a găsi o soluţie pentru a păstra acea pulpă cât mai mult, iar ulterior, după doi ani în care a cercetat modul de producţie, a lansat pe piaţă brandul favr. Ingredientele pentru snacksurile realizate în mica fabrică din Capitală sunt preluate de la producători locali de băuturi artizanale.
„Este un ecosistem de economie circulară în care oarecum îi ajut şi pe ei să nu mai arunce acel malţ sau pulpă, iar eu creez un produs secundar care este foarte nutritiv. Este o resursă foarte importantă şi pe viitor nu cred că o să ne permitem să mai facem risipă”.
În total, favr. are în portofoliu patru categorii de produse, iar „vedetele” sunt beer chips. În total, Alexandru Cristinoi a investit 45.000-50.000 de euro în dezvoltarea acestei afaceri din fonduri proprii.
Produsele favr. se găsesc pe site-ul propriu, atât în varianta ambalată, cât şi vrac. De asemenea, în varianta ambalată produsele favr. se pot achiziţiona din băcănii, magazine de proximitate, dar şi în locaţii HoReCa.
„Mai trebuie să lucrez la comunicare şi promovare. În plus, mă gândesc să măresc linia de producţie la toată gama de snackuri. Acestea ar fi principalele lucruri pe care mă voi concentra în perioada următoare, iar un alt obiectiv în viitor va fi ca favr. să fie recunoscut la nivel naţional şi să pregătesc acest brand pentru export”, a precizat Alexandru. El crede că produsele favr. ar fi aprecizate în străinătate, dar deocamdată nu a făcut un plan pentru extinderea în afara ţării.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE