• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Pasiunea pentru jocurile de societate i-a făcut pe Alexandru Mihai, Călin Demeter şi Robert Constantin să îşi creeze propriul joc numit Nevinovat după o investiţie de doar 4.000 lei

18.05.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Jocul urmează a fi lansat la sfârşitul lunii mai, iar ulterior cei trei antreprenori îşi doresc să listeze Nevinovat atât în magazinele online, cât şi în cele fizice.

Alexandru Mihai, Călin Demeter şi Robert Constantin, trei prieteni din Bucureşti, au creat jocul de societate Nevi­novat, din dorinţa de a avea propriul joc de societate. Jocul urmează a fi lansat la sfârşitul lunii mai, iar comercializarea sa va fi făcută în prima fază prin intermediul site-ului propriu, urmând apoi să fie listat în diverse magazine fizice şi online.

„Noi suntem prieteni de foarte mult timp şi am dezvoltat în timp o pasiune de a ne juca împreună, dar inspiraţia jocului a fost Mafia. Stăteam acum ceva timp şi ne gândeam cum ar fi să încercăm noi să facem versiunea noastră, să reinventăm jocul şi să adăugăm un pic de creativitate, aşa am ajuns la Nevinovat“, spune Robert Constantin.

Cei trei antreprenpori vin din domenii total diferite, Robert Constantin a studiat robotica, Călin Demeter medicina, iar Alexandru Mihai activează în zona juridică. Însă, tocmai această diversitate i-a ajutat şi mai mult în conceperea jocului. „Cred că ideea că toţi venim din domenii atât de diferite ne-a ajutat să punem cap la cap jocul şi să ne descurcăm singuri în final. A fost greu, dar am spus că dacă ne punem minţile la contribuţie putem să aducem la viaţă acest proiect al nostru, la bază a fost curiozitatea. De ce să nu încercăm? Dacă au fost alţii care nu au încercat, asta nu în­seamnă că ar trebui să fie un impe­diment pentru noi şi am avut curajul să îndrăznim“, spune el. În România, nu prea există producători de jocuri de so­cietate, iar găsirea unui reper a fost foarte dificilă pentru cei trei antreprenori.

Principala sursă de inspi­raţie a fost jocul Mafia, con­flictul psihologic fiind cel mai important factor care i-a determinat pe cei trei antrepre­nori să aleagă acest joc drept inspiraţie şi nu un altul.

„Faţă de tradiţionalul Mafia, în care fiecare jucător votează pentru a găsi criminalul, noi am adus un concept anti-Mafia, aducem o poveste jocului, fiecare scenariu din joc are o anume poveste. Fiecare personaj are un fragment de poveste, iar personajele sunt procurorul, vinovatul şi nevinovatul. Nevinovaţii şi procurorul încearcă să lege povestea în aşa fel încât să descopere vinovatul, iar vinovatul are şansa să mintă astfel încât să nu fie prins.“

Ideea acestui joc a pornit încă din luna decembrie, iar apoi au urmat trei luni de testări pentru ca acesta să fie jucat de cât mai mulţi oameni, care au putut să contribuie într-un fel sau altul la forma finală a jocului.

„Am testat jocul cu foarte mulţi prieteni şi am observat că o partidă orbitează în jurul a 30-40 de minute, pentru tipul acesta de joc, credem că este un interval potrivit“, precizează Robert Constantin.

Investiţia în Krasstal, compania prin care antreprenorii vor produce jocul, a fost de circa 4.000 lei, unde sunt incluse costurile aferente deschiderii firmei, cât şi partea de producţie. În primă fază, vor fi produse circa 75 de jocuri, iar în funcţie de cererea care va exista, următorul lot de producţie ar putea avea circa 150 de jocuri. Costul unui astfel de joc va fi de 82 de lei. Planurile antreprenorilor nu se opresc aici însă.

"Următorul proiect este să ajutăm oamenii care vor să creeze şi ei jocuri, noi să creăm o platformă prin care cineva poate să ne zică că au o idee de un joc, dar nu ştiu cum să o facă, noi vrem să le oferim tot suportul ca să facă acest lucru. Nu va fi consultanţă, îi vom ajuta cu tot procesul", mai spune Robert Constantin.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone