Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Mihaela Patentaşu şi Doina Dumitraş au pornit cu doar 3.000 de lei agenţia de turism KMD Travel, care duce turiştii în destinaţii inedite. „Am avut ca destinaţie şi Coreea de Nord, unde am strâns un grup de 15 turişti români“

04.03.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Agenţia de turism a pornit în urmă cu 12 ani, când Mihaela Patentaşu şi Doina Dumistraş lucrau în cadrul unei agenţii de turism, care însă a fost închisă.

Mihaela Patentaşu şi Doina Dumitraş au pornit cu doar 3.000 de lei agenţia de turism KMD Travel, care propune turiştilor destinaţii inedite, printre care se numără Coreea de Nord, Irak, Arabia Saudită şi altele.  Agenţia de turism a pornit în urmă cu 12 ani, când Mihaela Patenţaşu şi Doina Dumistraş lucrau în cadrul unei agenţii de turism, care însă a fost închisă.  „Directorul agenţiei a intrat într-o zi în birou şi ne-a zis că avem o săptămână la dispoziţie să punem toate lucrurile la punct pentru că agenţia se va închide. A fost un moment în care nu am ştiut unde să mergem. Ne-am concentrat ca toţi clienţii care plătiseră să plece în vacanţă”, spune Mihaela Patentaşu. După închiderea agenţiei la care lucrau, cele două antreprenoare nu au ştiut în ce direcţie să meargă, însă turiştii cu care ele au colaborat le-au încurajat să îşi deschidă ele propria agenţie de turism. „Faptul că am avut grijă de turişti, ei au prins încredere în noi şi ne-au zis că nu vor să meargă în altă parte şi ne-au încurajat să ne deschidem noi propria agenţie de turism“, adaugă ea.

„Ei au fost cei care au avut încredere în noi, dacă nu erau turiştii, nu ne-am fi gândit să mergem pe acest drum.”

Agenţia de turism a pornit cu o investiţie de 3.000 lei şi a reuşit să producă încă din prima lună datorită pachetelor achiziţionate de turiştii cu care au lucrat cele două antreprenoare şi înainte. Agenţia la care au lucrat antreprenoarele avea ca specific vânzarea de destinaţii diferite faţă de restul pieţei, ceea ce le-a motivat să continue pe acest segment.

Doina Dumitraş este omul care vine cu ideile de destinaţii, iar Mihaela Patentaşu le şlefuieşte, însă feedback-ul oamenilor este decisiv. Printre destinaţiile KMD Travel se numără Coreea de Nord, Irak, Arabia Saudită, Indonezia şi altele. Pachetul de vacanţă către Coreea de Nord a strâns un grup de 15 persoane, Mihaela Patentaşu spune că în Coreea de Nord se poate călători, contract percepţiei publice, însă există o serie de restricţii de care turiştii trebuie să ţină cont.

Anul trecut, agenţia de turism a avut o cifră de afaceri, adică comisionul încasat, de circa 80.000 lei, peste anul 2019, însă antreprenoarea spune că a fost primul an în care au reuşit să treacă pe profit după pandemie.

„Pandemia ne-a scuturat, a fost cel mai scump curs la care am participat. Abia în 2023 am reuşit să ne acoperim daunele provocate de această pandemie”, spune Mihaela Patentaşu.

Anul trecut s-a resimţit apetitul crescut al oamenilor de a călători. Mihaela Patentaşu spune că unul dintre planurile agenţiei pentru anul acesta este de a se promova în online, de care nu s-au ocupat până acum.

„Singura promovare pe care am avut-o a fost prin viu grai, nu suntem în online aşa cum ar fi trebuit să fim, dar sunt de părere că lucrurile se fac la timpul”, spune ea.

Un alt plan pentru anul acesta este să meargă cu pachete către zona corporate.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania