Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Din pasiune pentru parfumuri, Marian Ştefan şi-a lăsat jobul şi a pornit By Scent Collection Club, un business prin care îşi doreşte să creeze o comunitate a iubitorilor de parfumuri

06.09.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Portofoliul businessului numără 600 de parfumuri de la aproximativ 150 de branduri, disponibile atât în magazinul online, cât şi pentru abonaţi.

După o experienţă de 17 ani pe diferite poziţii de management în industria de oil & gas, Marian Ştefan a hotărât să meargă pe propriul drum prin deschiderea unui business. Pasiunea pentru parfumuri l-a ghidat către această piaţă, dorind să vină cu un concept diferit pentru iubitorii de arome.

„E un concept nou de club de parfumerie, practic se bazează pe comunităţi, pe asocierea mai multor persoane într-un concept nou de club de parfumerie prin care membrii pot beneficia de foarte multe avantaje, adică pot primi discounturi la achiziţia parfumurilor, pot primi transport gratuit“, spune Marian Ştefan.

Însă cel mai important beneficiu al membrilor şi ideea de la care a pornit acest business este posibilitatea testării mai multor parfumuri. Membrii clubului primesc lunar un pachet pentru testarea parfumurilor pe care şi le doresc.

„Am experimentat de foarte multe ori, chiar dacă sunt experimentat cu magazinele de parfumuri de lux şi de nişă, câteodată am o strângere de inimă când intru într-un astfel de magazin, mi se pare că stă cineva cu ochii pe mine şi îmi inhibă dorinţa de a testa cât mai multe parfumuri. Atunci mi-a venit această idee, să testezi din confortul casei tale“, spune antreprenorul.

Platforma are la dispoziţie mai multe tipuri de abonament pentru cei care îşi doresc să devină membri, în funcţie de tipul de abonament ales, selecţia de parfumuri pe care le pot testa este mai mare, dar au şi mai multe beneficii. Miruna Diaconu

Pe lângă partea de subscripţie, By Scent Collection Club are şi un magazin online de parfumuri, care numără 600 de astfel de articole, de la 50 de case de parfumerie. Parfumurile disponibile în magazin sunt şi cele care pot fi încercate de către abonaţi.

„Promisiunea noastră este ca trimestrial să mai adăugăm alte o sută de parfumuri dintre cele mai căutate, care au lăsat o urmă în piaţa parfumeriei. Noi lucrăm cu cele mai mari case de parfumuri din Europa şi cu distribuitorii acestora, noi alegem o gamă relativ restrânsă de la fiecare casă de parfumerie pentru a putea avea diversitate. Vrem să aducem cât mai multe parfumuri, în momentul de faţă, sunt 18.000 de parfumuri în piaţă, dintre care 10.000 sunt cele mai cunoscute. De aceea am venit şi cu conceptul de a testa parfumuri“, spune el.

Lunar, abonaţii primesc cel puţin un parfum, ales din gama aferentă abonamentului, într-o sticlă de 5 mililitri cu atomizor, recipientul fiind un concept dezvoltat de By Scent Collection Club. Antreprenorul a ales să externalizeze producţia recipientelor către un partener.

„Noi am calculat şi la 2-3 pufuri pe zi, parfumul ar trebui să ajungă cam o lună. Ai o perioadă destul de lungă ca să îţi dai seama dacă acest parfum este potrivit pentru tine, dacă îţi place. Apoi poţi testa alt parfum, ideea este ca membrul nostru să aibă libertate de mişcare în alegerea parfumurilor pe care vrea să le testeze. Avem categorii de abonamente, şi anume bronz, silver, gold şi platină“, explică el.

Ideea businessului a pornit de la dorinţa antreprenorului de a încerca cât mai multe parfumuri, dar şi de a avea recipiente de parfumuri pentru călătorii, având în vedere că acestea se găsesc foarte greu sau deloc în cazul anumitor branduri.

„Tot timpul am avut o provocare, fiind şi pasionaţi de parfumuri, câte parfumuri să ne luăm. Tot timpul căutam să luăm mai multe şi să vedem ce sticluţe de mici dimensiuni se pot găsi, de la ce branduri.“

Businessul a fost deschis anul acesta, iar pentru primul an de activitate complet, adică 2024, antreprenorul îşi propune atingerea cifrei de afaceri de 1 milion de lei.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania