Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Teo Vlad merge pe munte şi practică alpinism din perioada liceului, iar în urmă cu cinci ani a făcut din această pasiune un business şi a dus în drumeţii sute de persoane prin proiectul Teo Vlad Climb Adventure

07.03.2024, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Traseele sunt dedicate adulţilor, iar grupurile care merg pe munte sunt restrânse şi omogene, cu oameni care deja se cunosc între ei ♦ Clienţii sunt atât femei, cât şi bărbaţi, mulţi dintre ei sunt corporatişti, iar traseele sunt de diferite dificultăţi ♦ Teo Vlad Climb Adventure organizează drumeţii atât în ţară, cât şi în străinătate.

Teo Vlad, fost angajat în vânzări, şi-a descoperit pasiunea pentru munte, drumeţii şi alpinism atunci când era în liceu. De-a lungul anilor, a urcat pe munţii din România şi nu numai, a acumulat experienţă, iar în 2019 a hotărât să pornească Teo Vlad Climb Adventure, un proiect prin care organizează drumeţii montane. Până acum, el a dus pe munte câteva sute de persoane. „Am început să fac drumeţii montane în liceu cu Organizaţia Cercetaşii României din Piteşti, oraşul meu natal. Ulterior, am descoperit tot mai multe despre munte. Atunci au apărut visurile de a urca munţi înalţi. La scurt timp, am descoperit şi căţărarea pe stâncă şi am început să fac paşi mici către ceea ce îmi doream. În perioada facultăţii am început să urc pe munţi şi mai înalţi decât Carpaţii, în Europa şi în Asia Centrală. Visam să ajung într-o zi pe Everest şi am şi ajuns. Am început să lucrez în domeniu ca instructor de alpinism, apoi am fost ghid montan şi antrenor. Am pornit Teo Vlad Climb Adventure în 2019 pentru că lucrurile deveneau serioase şi am simţit că trebuie să oficializez totul”, a povestit el. În general, Teo Vlad lucrează cu adulţi, iar turele pe care le organizează sunt personalizate. Grupurile pe care acesta le duce pe munte sunt restrânse şi omogene, cu oameni care deja se cunosc între ei. Clienţii sunt atât femei, cât şi bărbaţi, mulţi dintre ei sunt corporatişti, iar traseele sunt de diferite dificultăţi. 

Echipamentul, indiferent de vreme şi de nivelul de dificultate al traseului, subliniază el, este extrem de important. Încălţămintea trebuie să fie adecvată, iar cei care merg pe munte trebuie să aibă haine groase, subţiri şi de ploaie.

„Un traseu uşor ar fi să ajungi la Piatra Mare, spre exemplu. Acesta durează aproximativ 6-7 ore. În schimb, urcarea pe Negoiu iarna putem spune că este o tură grea”, adăugat fondatorul Teo Vlad Climb Adventure.

Printre traseele pe care el le consideră cele mai frumoase din România se numără o ascensiune de iarnă pe Negoiu prin Custura Sărăţii, care este o secţiune din creasta principală a Munţilor Făgăraş, şi Piatra Mică din Masivul Piatra Craiului, acesta din urmă fiind un traseu mai uşor. 

Experienţele montane ale lui Teo Vlad nu se rezumă însă doar la România. El organizează drumeţii şi în străinătate, dar cei mai mulţi clienţi sunt tot românii. 

„Iarna trecută am ghidat o echipă de sportivi cu dizabilităţi de vedere pe Aconcagua, cel mai înalt vârf din America de Sud. Mai urcasem înainte pe acest vârf, dar această experienţă a fost una foarte grea, dar şi plină de satisfacţie”, a povestit antreprenorul.

Într-un an bun, susţine el, proiectul Teo Vlad Climb Adventure generează venituri de circa 30.000 de euro. Partea de proiecte mari rămâne însă susţinută prin sponsorizări. 

În viitor, el îşi doreşte o sistematizare mai bună a businessului şi o creştere a predictibilităţii activităţii sale. În plus, Teo Vlad nu vrea să renunţe la partea de personalizare a turelor pe munte. 

„Cel mai complicat aspect în antreprenoriat, într-un astfel de proiect, este lipsa de predictibilitate. Dar partea frumoasă este că am parte de experienţe plăcute, că ajung în locuri în care nu am fost şi că ceea ce fac îmi aduce satisfacţii dincolo de cele materiale”, a conchis fondatorul Teo Vlad Climb Adventure.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania