• Leu / EUR4.7274
  • Leu / GBP5.1683
  • Leu / USD4.2601
Afaceri de la zero

Dan Posea şi Medeea Piron fac 40.000 de euro cu un laborator de cozonaci în Bucureşti, cu livrare la domiciliu

27 mai 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Brandul Cozonacul.ro se găseşte şi pe două marketplace-uri – Glovo şi Livrămdulce.ro, platforme pe care se pot face comenzi online de mâncare.

Dan Posea, în vârstă de 26 de ani, şi prietena lui Medeea Piron au fon­dat o afacere bazată pe pofta de cozonaci a românilor şi în afa­ra perioadelor de sărbători, iar anul trecut această idee le-a adus afaceri de 40.000 de euro.

„Povestea a pornit în anul 2017, când mă aflam cu cel mai bun prieten al meu la o cafenea în Bucureşti. Era mijlocul verii şi îmi spunea că îi este poftă de cozonaci. În acel moment mi-am dat seama că niciunul dintre noi nu ştia de exis­tenţa unui site sau a unui laborator care să vân­dă cozonaci tot timpul anului, şi nu doar de Crăciun sau Paşte. Ideile de business apar la cafea sau la bere“, povesteşte Dan Posea.

A cooptat-o pe prietena sa Medeea Piron în afacere şi, după ce au cumpărat câteva echi­pa­mente strict necesare, au început să scoată din cuptor şi să vândă primii cozonaci. În timp, in­ves­tiţia totală a ajuns la 17.000 de euro, majo­ri­tatea fiind destinaţi utilajelor noi. Laboratorul în care se coc cozonacii se află pe calea Şerban Vodă din Bucureşti.

„Anul trecut l-am încheiat cu doi angajaţi, o ci­fră de afaceri de 40.000 de euro şi întreg pro­fi­tul a fost reinvestit în business. Afacerea a fost lansa­tă în luna martie a anului 2018, iar vân­zările s-au fă­cut prin canalele of­fli­ne şi online – Insta­gram, Face­book şi Lin­kedIn“, spune Medeea Piron.

Începând din 2019, cei doi an­­tre­­pre­nori au lansat şi ma­ga­zinul on­line, astfel că, dacă până acum vin­deau doar pro­mo­­­vân­du-se pe re­ţe­lele de so­cia­li­zare şi în rân­dul priete­ni­lor, de anul a­cesta vor livra şi pen­tru co­­menzi plasate pe inter­net. În acest context, Dan Posea şi Me­deea Piron se aş­teap­­tă la afaceri de 70.000 – 80.000 de eu­ro în acest an. Bran­dul Cozonacul.ro se gă­seşte şi pe două market­place-uri – Glovo şi Livrămdulce.ro, platforme pe care se pot face co­menzi online de mâncare.

„Obiectivul este să fim prezenţi pe alte pa­tru mari platforme de acest gen. În ceea ce pri­veşte offline-ul suntem în discuţii cu retaileri şi bran­­duri care vor să producem pentru ei sub mar­că pro­prie. Segmen­tul de clienţi pentru pro­du­sele mar­că proprie este cel premium“, explică Dan Posea.

Din rândul clienţilor care comandă cozonaci pe Internet, fac parte oameni din segmentul de vârstă cuprins între 16 şi 75 de ani. Majoritatea sunt corporatişti, freelanceri şi antreprenori cu venituri medii spre mari, dar şi adolescenţi şi persoane de peste 55 de ani. Un cozonac costă 54 de lei, indiferent de sortiment – cu ciocolată, cu rahat sau tradiţional.

„Abia la finalul acestui an putem vorbi despre o anumită medie sau cantitate de cozonaci, după ce vom măsura comenzile de pe toate platformele unde suntem prezenţi“, spune Medeea Piron.

Pe lângă businessul cu cozonaci, Dan Posea a pus – alături de alţi doi parteneri – şi bazele unei afaceri cu cafea, sub numele Teto, având până acum două cafenele în Bucureşti. În una dintre ele de altfel – cea de pe Calea Şerban Vodă – se află şi laboratorul Cozonacul.ro. Dan Posea a mai dezvoltat şi proiectul „Promovez România“, o platformă care promovează ţara prin intermediul fotografiilor.

Medeea Piron, partenera sa, mai deţine şi ea un alt business, sub numele The Slice, un concept de cheesecake-uri modulare, ceea ce înseamnă că un client îşi poate comanda un tort întreg format din felii diferite, în funcţie de preferinţe. Cheesecake-urile, dar şi alte produse pentru segmentul HoReCa, sunt realizate tot în laboratorul de pe Calea Şerban Vodă.

 

Puteţi vedea povestea celor doi antreprenori pe www.zf.ro/afaceri-de-la-zero

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania