Afaceri de la zero

Turistii chinezi, in vizorul bancherilor francezi

18.04.2006, 00:00
Numarul mare de chinezi ce viziteaza Franta nu-i face sa viseze numai pe cei care lucreaza in turism, ci sporeste si profiturile bancherilor din Franta, noteaza Les Echos.

Acestia din urma ar trebui sa faciliteze cheltuielile turistilor chinezi in Franta permitandu-le acestora sa utilizeze mai usor cardurile in cazul distribuitoarelor automate de bilete si la comercianti.

Piata este enorma. Din cei 29 de milioane de turisti chinezi care au strabatut lumea anul trecut, o jumatate de milion au vizitat Franta. Intr-un sejur mediu de trei zile, fiecare dintre acestia a cheltuit 430 de euro in medie, aflandu-se pe pozitia secunda dupa turistii japonezi in ceea ce priveste puterea de cumparare. Cea mai mare parte dintre acestia si-au facut platile sub forma de cash, cardurile Visa sau MasterCard fiind rare in China.

Totusi, aceasta metoda de plata castiga teren in aceasta tara. Pe cand "numai" 200 de milioane de carduri circulau in China cu numai trei ani in urma, numarul acestora a atins de atunci 900 de milioane, mai mult decat in Statele Unite (800 de milioane). In marile orase, volumul de achizitii efectuate prin carduri reprezenta deja, la sfarsitul anului 2004, mai mult de 20% din vanzarile en detail, o rata apropiata de media europeana. Brusc, marile banci franceze intra in actiune. Credit Agricole este cea care deschide acest drum. Banca a incheiat in noiembrie 2005, in Shanghai, un parteneriat cu China UnionPay (CUP), organismul care administreaza, pentru cei 175 de emitatori de carduri de plata, operatiunile interbancare realizate in China si pe plan international. Acordul a intrat de curand in vigoare: cardurile Union Pay sunt acceptate de catre 11.000 de distribuitoare automate de bilete din filialele regionale ale Credit Agricole si de cele 4.000 de automate ale LCL-Credit Lyonnais. Acestea vor putea fi astfel utilizate de asemenea la comerciantii clienti ai Credit Agricole si LCL din Ile-de-France, in Provence-Alpes-Cote d''Azur, cat si in Monaco si Brie-Picardie. Serviciul urmeaza a fi extins mai apoi in alte zone geografice.

Aproximativ 50 de comercianti au facut deja acest pas, printre acestia numarandu-se Printemps din Paris, unde serviciul a fost inaugurat in prezenta ambasadorului chinez in Franta, Zhao Jinjun, si a presedintelui LCL, Tinghuan Liu. Obiectivul: 1.000 de comercianti pana la sfarsitul acestui an din randul celor ce utilizeaza serviciile Credit Agricole si LCL. Alte banci ar putea urma acest exemplu. Deja, CUP a semnat in decembrie un parteneriat cu asociatia Eufiserv pentru ca distribuitorii de bilete din cadrul Bancii de Economii sa-i accepte cardurile in mai multe tari din Europa.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania