• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Alina Irinoiu, CFO MedLife: În continuare vorbim de o piaţă fragmentată a serviciilor medicale, deci şi calitatea diferă de la o zonă la alta. Noi vrem să consolidăm sistemul

07.10.2022, 10:01 Autor: Roxana Petrescu

Deşi este unul dintre cele mai efervescente domenii din punctul de vedere al activităţii de fuziuni şi achiziţii, sectorul serviciilor medicale continuă să fie fragmentat lucru care mai departe se reflectă în diferenţele mari de calitate de la o zonă la alta a României, spune Alina Irinoiu, directorul financiar al grupului MedLife.

“Dar cu această provocare vrem să ne luptăm şi ne propunem să consolidăm sistemul”, a mai spus Alina Irinoiu în cadrul proiectului #AntreprenoriiRoMâine, realizat de ZF alături de MedLife. Alina Irinoiu a preluat funcţia de director financiar al grupului începând cu luna octombrie după ce anterior a ocupat timp de patru ani funcţia de investor relations manager, perioadă în care a coordonat departamentul de fuziuni şi achiziţii axat pe tranzacţii mici şi medii.

Grupul MedLife este operatorul cu cel mai mare portofoliu de achiziţii în zona medicală din România, com­pa­nia investind masiv în creşterea reţelei în ultimul deceniu. MedLife (simbol bursier M) a înregistrat în primul semestru al acestui an un profit net de 45,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri consolidată de 860 de milioane de lei, în urcare cu 27%, evoluţie bazată pe creşterea organică a liniilor de business şi pe achiziţii. Ultima achiziţie a vizat preluarea a 51% din acţiunile grupului Provita, fondat de către soţii Ada şi Ovidiu Palea, care deţine în Bucureşti un spital multidisciplinar, două centre de imagistică, un laborator şi un centru de instruire în terapia durerii, singurul din Europa Centrală şi de Est. Tranzacţia se alătură altor 12 procese de achiziţie derulate de MedLife doar anul acesta, unul complicat din punct de vedere economic.

“Achiziţiile pe care le-am făcut au fost strategice, au fost oportunităţi pe care le-am continuat pentru că ne-am făcut foarte bine temele. Avem un comportament financiar foarte echilibrat şi coerent.”

Pe termen scurt însă, Alina Irinoiu spune că MedLife se va concentra pe integrarea tuturor aceste companii înainte de a mai face paşi importanţi în zona de achiziţii.

“Avem în plan o aşezare. Toate aceste achiziţii trebuie să parcurgă procesul de integrare. Trebuie să ne asigurăm că se face acel transfer de know-how”, a mai spus spus Alina Irinoiu. Totuşi , grupul va rămâne alert pe zona de dezvoltare a nişelor.

“Ca focusare ne-am dezvoltat în direcţia pe zona de oncologie pe care o vedem mai rezistentă în perioade mai delicate. Aş mai menţiona două nişe. Mă refer la zona de oftalmologie şi la wellness, unde urmărim scalarea acestui business la nivel naţional.”

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife