#AntreprenoriiRoMâine

#AntreprenoriiRoMâine. Dent Estet: Avem o strategie mixtă bazată pe dezvoltare proprie şi achiziţii. Pacienţii vor tehnologie. Nu este important doar să o ai, ci să o stăpâneşti

26.05.2022, 00:05 Autor: Roxana Petrescu

♦ Dezvoltarea supraspecializărilor, accentul pus pe prevenţie, investiţiile în tehnologie şi digitalizarea actului medical sunt câteva dintre direcţiile de creştere ţintite de Dent Estet, liderul pieţei de servicii de stomatologie din România, parte a grupului MedLife. ♦ Anul trecut, Dent Estet a terminat cu un business de 107,6 mil. lei, în creştere cu 60%, compania fiind cu ochii pe achiziţii, dar şi pe creştere organică.

Dent Estet a pornit în 1999 de la un cabinet, pentru ca în 2016, la momentul preluării de către MedLife, să fie deja un business de 5,5 milioane de euro cu 7 clinici, 60 de medici şi 34 de unituri (scaune stomatologice). Anul trecut, Dent Estet s-a apropiat de o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro, având 158 de medici, o echipă totală de 500 de oameni şi 15 clinici cu 98 de unituri.

„Povestea a început în 1999. Ne-am dat seama că trebuie să facem diferenţa şi împreună cu alţi colegi am deschis primul cabinet Dent Estet. Am ales un loc foarte bun, în Piaţa Victoriei. Unul din lucrurile care ne deosebeşte este că avem toate cabinetele deschise pe acelaşi loc, toate cele 15 clinici. Înseamnă că am ales bine şi că am avut o relaţie foarte bună cu proprietarii spaţiilor“, a spus Oana Taban, fondatoarea şi CEO-ul Dent Estet în cadrul emisiunii #AntreprenoriiRoMâine, un proiect editorial realizat de ZF alături de MedLife. Unul dintre diferenţiatorii care au dus businessul Dent Estet în poziţia de lider al pieţei de profil a fost o abordare mai prietenoasă a actului medical, investiţiile fiind direcţionate şi pe partea de atmosferă generală a clinicilor. Prevenţia a jucat la rândul ei un rol extrem de important

„Până atunci cabinetele erau foarte reci, dar ne-am dat seama că trebuia să atragem pacienţii cu flori, cu muzică, trebuia să îi facem să se relaxeze. A trata la timp înseamnă a economisi. Planurile de tratament te ajută să nu ajungi în ultimul stadiu. Ne-am promovat prin educaţie“, a mai spus Taban.

Dar unul dintre cei mai importanţi paşi făcuţi de Oana Taban a fost chiar orientarea ei către partea de management pur şi renunţarea la practicarea profesiei de medic stomatolog.

„A contat foarte mult că am ales să devin doar manager, nu şi medic, şi să-mi întăresc această latură de management în stomatologie. Am făcut un master de management în sistemele medicale, un program de doi ani, după care rapid am început să mă pregătesc în management şi marketing în stomatologie în SUA.“

În 2003, Oana Taban ia decizia ca dezvoltarea Dent Estet să se bazeze pe supraspecializări, lucru care avea să-i propulseze afacerea într-o cu totul altă ligă.

„A fost un moment foarte important. Nu doar un singur medic se ocupă de sănătatea orală. Atunci actul profesional a devenit rezultatul unei munci de echipă. Fiecare caz este abordat multidisciplinar, gestionat de un medic coordonator, pacientul beneficiază de expertiza unei întregi echipe.“

În 2008, în zorii crizei economice, Dent Estet a mai făcut un pas, deschizând prima clinică pentru copii. 

„Fiecare pas a fost atent analizat, nu am riscat de multe ori. În 2008 am deschis prima clinică pentru copii. A fost un concept de tip blue ocean (o piaţă neexploatată care-i permite unui investitor să capteze deodată cote semnificative) pentru că nu exista nicio clinică dedicată exlcusiv copiilor, cu medici care lucrează exclusiv cu copiii. Am pregătit acest moment cu un an înainte. A contat enorm că am deschis în plină criză. Atunci ne-am impus ca lider de piaţă, prin curajul de a nu frâna, ci de a accelera. Stomatologia pentru copii reprezintă stomatologie prevenţională şi educaţie.“

Azi, din cei 158 de medici, 50 sunt dedicaţi copiilor.

„Toţi medicii noştri lucrează doar în grupul nostru. Este un alt punct diferenţatior. Avem o echipă de 158 de medici. Avem 15 clinci în acest moment în 8 oraşe şi în continuare dezvoltăm cu fiecare oraş dacă nu o clinică separată, un etaj cel puţin dedicat copiilor şi adolescenţilor.“

În 2016, MedLife devine acţionarul majoritar al Dent Estet, Oana Taban spunând că această tranzacţie a fost de fapt o ţintă personală.

„Ne-am dat seama că avem nevoie de un partener. MedLife a fost pentru noi o ţintă. Ne-am întâlnit la timpul potrivit. Au avut o deschidere fantastică faţă de modelul nostru.“

La momentul acestei tranzacţiei, Dent Estet era un business de 5,5 milioane de euro cu 7 clinici, spune Cristian Taban, directorul executiv al Dent Estet.

„Peste 10 milioane de euro au fost investiţiile făcute în aceşti 23 de ani de la lansare, în clinici şi achiziţii. Am avut o strategie mixtă, dezvoltări proprii şi achiziţii“, a spus Cristian Taban. Potrivit acestuia, piaţa de tratamente stomatologice este în proporţie de circa 99% privată şi tocmai de aceea prevenţia joacă un rol extrem de important. Mai departe, tocmai pentru că tratamentele nu sunt decontate de stat decât într-o foarte mică măsură, pacienţii sunt foarte atenţi.

„Pacientul român, al nostru, este foarte informat, cercetează foarte mult, vine foarte pregătit pentru discuţia cu medicul. Alege conştient planul său de tratament.“

Pe viitor, Cristian Taban spune că strategia Dent Estet se va baza, ca şi până acum, pe doi piloni, dezvoltări proprii şi explorarea oportunităţilor de business pe care le oferă piaţă.

„Avem în continuare proiecte proprii, oraşe noi în care ne dorim să intrăm şi să aplicăm modelul nostru de stomatologie, dar suntem atenţi şi la piaţă, în cazul în care apar oportunităţi de asociere cu alte clinici. Avem proiecte în Arad, Braşov şi când vor fi validate, vom porni imediat la lucru“, a mai spus Cristian Taban.

 

Dent Estet în cifre

► Anul înfiinţării: 1999

► Evoluţie număr angajaţi: 1999 – un medic şi o asistentă; în 2016, la momentul preluării de către MedLife – 60 de medici; în 2022, 158 de medici şi o echipă de 500 de oameni.

► Grad de acoperire: 2016 - 7 clinici, cu 34 de unituri. 2022 - 15 clinici, cu 98 de unituri dentare (scaune stomatologice).

► Cifra afaceri: în 2016, la momentul achiziţiei de către MedLife, 5,5 mil. euro; în 2021, circa 24 mil. euro

► Număr unic de pacienţi trataţi 2016-2022: peste 140.000

► Total investiţii de la înfiinţare: peste 10 mil. euro

 

Articolul face parte din proiectul editorial Antreprenorii RoMaine, susţinut de MedLife. Cu peste 35 de achiziţii, MedLife a devenit un agregator de companii, coagulând o comunitate de peste 60 de antreprenori români, majoritatea medici, care au pornit câte o firmă în România şi au ajuns la rândul lor să achiziţioneze alte companii. Antreprenorii RoMâine, înglobaţi în structura gigant a MedLife, sunt un catalizator pentru transformarea şi consolidarea sănătăţii în ansamblu, dar şi a sănătăţii economiei româneşti. Prin seria de materiale din cadrul proiectului editorial Antreprenorii RoMâine, aducem în prim plan MED angels care prin profesionalismul lor şi investiţia în sănătate au aşezat business-uri sustenabile şi devin o resursă pentru antreprenorii tineri care vor contribui la randul lor la propulsarea sistemului medical românesc.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Medlife