Auto

Aeroportul Henri Coandă: În a doua zi de Paşte s-au înregistrat 1.200 de comenzi la taxi, de trei ori peste o zi normală

Aeroportul Henri Coandă: În a doua zi de Paşte s-au...

Autor: Mirabela Tiron

07.05.2013, 16:54 411

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat ieri, în a doua zi de Paşte, peste 1.200 de comenzi de taxi, faţă de 400 de comenzi pe zi înainte de instalarea terminalelor touch-screen pe 30 aprilie, potrivit lui Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti.  

Aeroportul a instalat pe 30 aprilie două terminale touch-screen pentru realizarea comenzilor la taxiuri. Această facilitate va putea fi utilizată gratuit de către pasageri, urmând să înlocuiască integral actualul sistem de taxi la comandă telefonică, după o perioadă de testare de 30 de zile.

Date legate de numărul total de pasageri înregistrat de Paşte pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, nu sunt încă disponibile.

Potrivit purtătorului de cuvânt, 900 de comenzi de taxi s-au făcut luni prin terminalele de touch-screen, iar 300 telefonic.

Asociaţia Profesională a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere a transmis astăzi că măsura iniţială prin care clienţii erau informaţi de tarifele practicate de către societăţile de taxi şi realizarea comenzii telefonic era o măsură egală, echidistantă ce permitea clientului să îşi aleagă operatorul dintr-un total de 60 de dispecerate taxi, în timp ce aplicaţia folosită de terminalele touch screen restrânge drepturile majorităţii dispeceratelor, lăsând  clientul să îşi aleagă taxiul dintr-un  număr restrâns, „adică dispeceratele ce sunt afiliate softului”.

Reorganizarea activităţii de taximetrie la aeroportul Otopeni a fost realizată în data de 1 februarie 2013, după ce în presă au fost subliniate anomaliile sistemului. Iniţial, în zona sosiri a aeroportului au fost amplasate două ghişee şi panouri informative pentru pasagerii care vor să cheme un taxi la Otopeni. Pasagerul trebuie să meargă la unul dintre aceste ghişee, să sune la o firmă de taxi de pe propriul telefon sau de pe telefonul pus la dispoziţie gratuit de aeroport, să completeze un bon de comandă cu numele companiei de taxi şi indicativul maşinii şi să iasă pe peron pentru a aştepta taxiul chiar în faţa aeroportului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO