Auto

Chiar si tu, Honda?

02.06.2004, 00:00 63



Honda, una dintre cele mai apreciate marci nipone de automobile a facut pasul cel mare catre piata europeana. Modelul Honda Accord este primul dintr-o serie de trei care beneficiaza de un motor diesel. Ati citit bine, este vorba de primul motor diesel din istoria Honda, botezat i-CTDi, si care este destinat in mod exclusiv pietei auto europene, care pune mare pret pe motorizarea diesel. De altfel, Honda nu este singurul producator care a decis lansarea pentru prima data in istorie un motor diesel. Marca de lux britanica Jaguar a realizat ca faptul ca nu avea in oferta o varianta de motorizare diesel insemna pierderi importante din punctul de vedere al vanzarilor.



Motorul diesel Honda este realizat integral din aluminiu si este considerat de analisti drept unul dintre cele mai performante motoare diesel de pe piata la acest moment.



Noul motor i-CTDi are o capacitate de 2,2 litri si dezvolta 140de cai-putere, consumul mediu fiind de 5,3 litri la suta de kilometri. Aceasta permite modelului Honda Accord echipat cu acest motor sa ajunga la 100 de kilometri pe ora in 9,3 secunde de la plecarea de pe loc.



Varianta de motorizare diesel a modelului Honda Accord este disponibila si pe piata romaneasca, fiind lansat in a doua parte a lunii trecute de catre importatorul Carpati Motor. Modelul Honda Accord fusese lansat la jumatatea anului trecut pe piata romaneasca.



Prin lansarea noului motor diesel vanzarile europene ale Honda vor creste cu aproximativ 10.000 de masini. Ulterior, pe masura ce motorizarea diesel va echipa si alte modele ale gamei Honda, oficialii estimeaza ca vanzarile diesel ale producatorului nipon vor ajunge la orizontul anului 2007 la 100.000 de unitati.



Motorizarea i-CTDi va fi disponibila din iarna acestui an si pe modelul de automobil tot-teren Honda CR-V. Un monovolum nu putea lipsi din oferta unui producator serios, astfel ca modelul de monovolum pe care Honda il pregateste pentru piata eruopeana va beneficia la randul sau de o astfel de motorizare.



Desi nu este de foarte mult timp lansat pe piata europeana, noul motor 2.2 i-CTDi al Honda a stabilit si 19 recorduri mondiale la viteza si a realizat un consum mediu de 3.07 litri la 100 de kilometri. Daca din nou credeti ca nu ati citit bine, sa stiti ca informatia este corecta, consumul mediu realizat cu ocazia testelor ce au avut loc la Papenburg, in nord-vestul Germaniei, la inceputul lunii mai a fost de putin peste 3 litri la suta de kilometri. Alte recorduri sunt reprezentate de viteza de 214.11 kilometri pe ora realizata pe 1,61 kilometri (adica o mila) cu start lansat, 135,59 kilometri pe ora pe 1,61 kilometri cu start de pe loc si o viteza medie de 209,83 kilometri pe ora in testul de anduranta de 24 de ore.



Testul privind consumul carbutantului a a implicat parcurgerea a 675 de kilomteri de la Papenburg la Wiesbaden, langa Frankfurt, in urma carora a fost obtinut rezultatul mentionat mai sus.



Recordurile au fost omologate de Federatia Internationala de Automobilism (FIA), pentru efectuare oficialii alegand aleator doua modele Honda Accord Diesel de serie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO