Auto

Companiile auto au tras linie dupa SIAB 2005

19.10.2005, 22:12 14

Cei mai multi dintre expozantii din acest an ai Salonului International Auto de la Bucuresti au reusit sa isi amortizeze cheltuielile cu organizarea si amenajarea standurilor chiar in cele zece zile ale salonului prin numarul mare de contracte semnate, dar si prin impactul pozitiv asupra imaginii companiei pe care il lasa in urma un asemenea eveniment.

"Pentru orice companie manifestarile de o asemenea amploare isi lasa amprenta asupra imaginii, dar nu trebuie neglijate nici aspectele comerciale, respectiv contractele semnate si cresterea vanzarilor care cu siguranta ca se va simti in lunile care se vor succede SIAB", spune Eduard Miu, regional sales manager la Texaco.



Industria de componente auto s-a pregatit pentru boom-ul din 2007

Chiar daca noile modele auto au constituit atractia principala a salonului, nu se poate spune ca standurile companiilor din domeniul componentelor auto si echi-pamentelor de service s-au bucurat de un interes mai scazut. Expozantii din aceasta categorie spun ca numarul vizitatorilor are o importanta secundara, deoarece, in general, cei care sunt interesati de produsele lor sunt bine informati si au venit special pentru a identifica noile oferte si a incheia noi contracte.

"La editia din acest an a SIAB am putut sesiza o evolutie din punct de vedere al organizarii, dar si al faptului ca am reusit sa avem contacte mai multe si benefice cu clientii, fata de editia de acum doi ani", afirma Virgil Avramoniu, directorul executiv al producatorului de acumulatori Caranda.

El spune ca SIAB este manifestarea cea mai importanta pentru industria auto din Romania si este esential pentru companiile din sector sa isi prezinte noile produse si in principiu sa fie prezente.

Peste doi ani, data fiind explozia din acest an a pietei auto, se pare ca va exista un interes si mai mare din partea companiilor din sectorul de componente auto sa aiba un stand la SIAB. Jucatorii din acest segment spun ca exista un decalaj de 2-3 ani intre boom-ul pietei auto si cel al pietei de piese si componente.

"Piata componentelor este oarecum previzibila, deoarece urmareste trendul importurilor de autovehicule si pe cel al dezvoltarii retelelor de service-uri. De regula, exista un decalaj de 2-3 ani intre cresterea pietei auto si cea a industriei de componente, intervalul la care incep sa apara problemele si sa creasca cererea pentru piese", declara oficialii Autonet, companie ce activeaza pe acest segment.

Desi majoritatea s-au aratat multumiti de modul in care a fost organizat salonul, au fost si voci care au tinut sa spuna care au fost lacunele la aceasta editie.

"Nu am fost grupati asa cum ar fi trebuit cu firmele din domeniul nostru si consideram ca nu am primit un tratament egal din partea organizatorilor. Localizarea standului nostru ne-a scos practic din terenul de lupta, unde clientul putea sa cantareasca oferta noastra", au afirmat reprezentantii Tepid, importator de scule pentru ateliere de service. Trecand peste acest impediment, ei spun ca nu se pune problema sa lipseasca de la editia viitoare.



Vizitatorii au avut de unde alege si au avut si bani

NumArul mare de vizitatori, estimat la 250.000 de persoane, au reprezentat o miza importanta pentru companiile de leasing care

s-au inarmat cu oferte speciale valabile pe perioada SIAB.

BT Leasing Transilvania, Finans Leasing, HVB Leasing, Motoractive, Piraeus Leasing, Romstal Leasing, Raiffeisen Leasing si Volksbank Leasing sunt companiile finantatoare care au fost prezente cu un stand la a cincea editie a salonului.

Oferta de produse de finantare a variat de la un avans de numai 5%, leasing instant, comision de administrare zero si pana la 6,5% dobanda la euro.

"Au fost multi cei care au fructificat discounturile si ofertele de finantare foarte atractive din punct de vedere al dobanzii si facilitatilor acordate. Putem spune ca in aceasta privinta SIAB s-a dovedit un succes", sustine Marius Besliu, director de comunicare la Volksbank Leasing.

Societatile de leasing isi indreapta cea mai mare parte a fondurilor catre finantarile de autovehicule, pentru cele mai multe companii masinile reprezentand mai mult de jumatate din valoarea totala a portofoliului.

"Am avut peste 600 de cereri aprobate preliminar la SIAB, cu o valoare a contractelor de 13 milioane de euro, dintre care speram sa se concretizeze in perioada urmatoare cel putin 70% din ele", afirma Ionut Chirila, director de marketing la Romstal Leasing.

El mai spune ca la SIAB concurenta s-a concentrat pe pret, respectiv dobanda, dar si pe rapiditate, prin produsele de leasing instant.

De asemenea, previziunile companiei pentru luna octombrie sunt dintre cele mai optimiste si datorita salonului auto, din experienta editiei precedente putandu-se remarca o dublare a vanzarilor in luna ce a urmat SIAB. "Pentru luna octombrie ne asteptam sa finantam bunuri de 10 milioane de euro, fata de 5 milioane de euro cat este media noastra obisnuita in aceasta luna", spune Chirila.



Comenzi triple fata de editia din 2003

Cu o chirie intre 20 si 30 de euro pe metrul patrat, potrivit estimarilor, la care se adauga si cheltuielile cu amenajarea standurilor, efortul financiar facut de producatorii auto expozanti a putut ajunge chiar si la 100.000 de euro.

Totusi, nimeni nu a afirmat ca investitia necesara participarii la editia din acest an a SIAB a fost in van.

Numarul preliminar al comenzilor ferme si al precontractelor incheiate la SIAB depaseste 1.500-2.000 de unitati, potrivit estimarilor, cu o valoare de peste 20 mil. euro. Numarul de comenzi anuntat de importatori este sensibil mai mare decat cel inregistrat in urma cu doi ani la editia precedenta a SIAB, cand au fost anuntate 400-500 de comenzi.

Dupa cum era de asteptat, cele mai mari vanzari au fost inregistrate de producatorul autohton Dacia. Un numar de peste 400 de masini au fost comandate la SIAB de cei care au trecut pe la standul Dacia. Modelul Logan Diesel, prezentat in premiera la salon, a atras aproape o treime din comenzi.

Vecini de stand cu Dacia, Renault a obtinut, potrivit oficialilor Renault Nissan Romania, comenzi de peste 250 de unitati, in special pentru modele precum Clio Symbol sau Megane Sedan, in timp ce Nissan

s-a apropiat de o suta de comenzi, mai ales pentru modelul de teren Pathfinder sau limuzina Primera.

Desi mai putin accesibile din punct de vedere al pretului, nici masinile de lux nu au dus lipsa de cumparatori. Astfel, au fost incheiate contracte la SIAB pentru marci de superlux precum Rolls- Royce, Lamborghini, Aston Martin si Maserati. Pretul unor asemenea modele este de ordinul sutelor de mii de euro, depasind in cazul Rolls Royce 350.000 de euro.

Paradoxal, masinile cu performante sportive inregistreaza an de an cresteri ale vanzarilor peste media pietei auto, desi starea soselelor din Romania nu ajuta deloc clientii potentiali in luarea unei astfel de decizii.

Fara concurenta celor de la Mercedes, BMW a avut la SIAB un nu-mar de peste 40 de comenzi pentru diferitele modele din gama BMW.

Producatorul suedez Volvo a inregistrat pe perioada salonului peste 50 de contracte, in timp ce japonezii de la Honda conteaza, potrivit importatorului Carpati Motors, pe 60-70 de comenzi. Toyota a anuntat aproximativ 250 de precontracte si chiar si marca americana Hummer si-a gasit la SIAB un cumparator pentru modelul H2.

Opel inregistrase pana la inceputul week-end-ului trecut comenzi de 150 de unitati, in special pentru modelul Astra, care a beneficiat de o promotie speciala pe durata SIAB.



Numarul mare de vizitatori si de modele noi, castigurile Salonului

La contabilizarea finala, organizatorii se asteapta ca salonul sa inregistreze un numar de 250.000 de vizitatori, cu 25% mai multi fata de editia precedenta din 2003, multi dintre ei venind si din provincie. De asemenea, cele circa 1.000 de acreditari pentru presa, numarul mare de modele noi prezentate in premiera in Romania si calitatea standurilor s-au remarcat la SIAB 2005, mai afirma acestia.

O contributie importanta la succesul salonului a avut-o colaborarea cu RATB pe partea de distributie a biletelor si de transport al vizitatorilor, prima de acest gen din istoria SIAB. Distributia de bilete prin RATB a avut o pondere de 10% in totalul biletelor vandute, sustin reprezentantii AMC Promotion, unul dintre organizatorii evenimentului.

O alta noutate a fost pregatirea unei piste de incercari unde cei interesati au putut sa testeze calitatile masinilor expuse.

"De importanta SIAB din acest an ne putem convinge tinand cont de faptul ca el se desfasoara in acelasi timp cu salonul de la Lyon, iar unii producatori au ales sa isi prezinte unele modele noi numai la Bucuresti, cum a fost cazul Porsche Cayman", a declarat Thierry Hesse, vicepresedintele AMC.

Desi majoritatea expozantilor sustin ca vanzarile din timpul SIAB nu constituie principalul scop pentru care sunt prezenti, se preconizeaza ca evenimentul va fi unul dintre factorii importanti ce va determina o crestere a vanzarilor.

"Expozantii au un interes major sa isi sporeasca partea de vanzari, iar de multitudinea de oferte cel care a profitat a fost cu siguranta clientul. Dupa luna noiembrie vom putea trage linie si analiza impactul evenimentului asupra vanzarilor. Previziunile noastre in aceasta privinta sunt foarte optimiste", a declarat presedintele APIA, Brent Valmar.

Organizatorii estimeaza o cifra de afaceri de 1,5-1,8 milioane de euro din care aproape o treime va proveni din vanzarea de bilete.



Romexpo si Tiriac se pregatesc pentru SIAB 2007

Considerat de organizatori a fi un succes, SIAB din acest an ar putea fi ultimul gazduit de Romaero Baneasa.

Editia viitoare a SIAB ar putea fi prima organizata la Romexpo si prima la care vor participa si marcile grupului Tiriac.

Brent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), a afirmat ca au existat discutii cu oficialitatile pentru descoperirea unei noi locatii, deoarece la Romaero posibilitatile de extindere a spatiului expozitional pentru urmatoarea editie sunt extrem de limitate.

"In acest an am extins aproape la maxim suprafata expozitionala la Romaero, iar la urmatoarea editie vom avea o participare mai larga si vom fi nevoiti sa extindem si mai mult suprafata. Avand in vedere posibilitatile reduse de extindere, nu este exclus ca urmatoarea editie sa se desfasoare la Romexpo", a spus Valmar.

Organizatorii au mai spus ca la editia din 2007 este foarte probabila participarea pentru prima oara a celor zece branduri pe care grupul Tiriac le reprezinta in Romania. Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyunday sunt marcile care nu au fost prezente la nici una din cele cinci editii de pana acum ale SIAB.

Daca o schimbare a locatiei pare iminenta, nu acelasi lucru se poate spune si despre perioada de organizare, care se va pastra in acelasi calendar, dupa incheierea Salonului Auto de la Frankfurt.

"SIAB a fost amplasat strategic in calendar la doua saptamani dupa salonul de la Frankfurt pentru a profita de logistica pe care producatorii o au deja pusa la punct, foarte importanta in cazul organizarii unor astfel de evenimente", a explicat Valmar. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO