Auto

Crossover de weekend

Crossover de weekend
09.01.2008, 18:58 17

In asteptarea lui Koleos, viitorul SUV compact al constructorului francez, Renault a completat gama monovolumului Scenic cu versiunea Conquest.
Seria limitata a monovolumului se deosebeste de cea "standard" la nivel tehnic printr-o garda la sol majorata cu doi centimetri, o suspensie ceva mai rigida, dar si un scut pentru protectia motorului intarit.
Din punctul de vedere al designului, la exterior s-a optat pentru bandouri laterale mai pronuntate, care de aceasta data nu mai sunt in culoarea caroseriei, special realizate pentru a proteja automobilul atunci cand se iese de pe drumurile publice, dar si pentru un plus de imagine.
La fel, modificarile realizate la nivelul fata si spate, sunt atat de ordin estetic, menite sa atraga atentia in trafic, cat si practic. Acestea au fost prevazute cu schiuri de protectie pe partea inferioara, pentru o mai buna protectie in off-road.
La interior, diferenta fata de versiunea standard a lui Scenic este mai mica. Se remarca centurile de siguranta in culoarea Orange Cayenne, dar si cusatura portocalie prezenta la nivelul schimbatorului de viteze, a tapiseriei si volanului. Astfel de insertie se regaseste si la nivelul consolei centrale.
Gradul ridicat al ergonomiei nu a suferit modificari in comparatie cu modelul de baza. In interior calitatea materialelor este peste media clasei, toate suprafetele fiind acoperite cu un material plastic moale, placut la atingere, in timp ce finizarea ofera chiar impresii premium.
Spatiul interior este la nivelul segmentului monovolumelor compacte. Scaunul soferului prezinta toate reglajele necesare obtinerii unei pozitii la volan cat mai confortabile, precum si o sustinere laterala optima, fiind suficient de inalta pentru a oferi un grad cat mai ridicat de vizibilitate. La acesta contribuie inclusiv suprafata vitrata generoasa, cu geamuri laterale de mari dimensiuni.
Tot la capitolul ergonomie se remarca si multitudinea spatiilor de depozitare, cel mai mare fiind la nivelul cotierei fata, echipat inclusiv cu o priza de 12V.
In plus, consola centrala dintre scaune se poate deplasa inainte-inapoi pe o sina, special pentru a oferi un plus de confort pasagerilor. In spate, Scenic dispune de trei scaune independente, asigurandu-se astfel confortul a trei pasageri adulti, chiar si pe distante mai lungi.
Modelul testat era echipat cu un motor diesel de 1,9 litri, care dezvolta 130 CP la 4.000 rpm, valoare care asigura un sprint de la 0 la 100 km/h in 9,6 s si o viteza maxima de 192 km/h. Consumul de combustibil inregistrat de-a lungul testului a fost de 8,2 litri/100 km in mediu urban si de 5,2 litri in afara orasului. Datorita cuplului motor maxim de 300 Nm prezent inca de la 2.000 rpm, motorul se remarca printr-o elasticitate ridicata, oferind reprize bune.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu sase trepte, bine etajata, care transmite puterea catre puntea fata, tractiunea integrala nefiind disponibila nici macar pe lista optionalelor.
Tinuta de drum nu a fost afectata de catre inaltarea caroseriei, fiind la acelasi nivel cu cel al modelului de baza, in timp ce datorita modificarilor, versiunea Conquest poate acum parcurge drumuri forestiere si un traseu de off-road cu un grad scazut de dificultate fara prea mari probleme, singurul impediment fiind lipsa sistemului 4x4. Pretul de baza al lui Scenic Conquest echipat cu motorul diesel de 1,9 litri este de 21.149 de euro, cu TVA inclusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24