Auto

Cu 599 GTB, Ferrari isi confirma strategia: masini puternice si exclusiviste pentru profituri in crestere

18.01.2006, 20:33 18

Sunt putine evenimente care ar putea eclipsa Salonul Auto de la Detroit, care are loc in aceasta perioada. Prezentarea primelor fotografii ale celui mai puternic model al sau de serie, Ferrari 599 GTB, este un astfel de eveniment.

Numele Ferrari este de ajuns pentru a crea o emotie puternica in randul pasionatilor de masini, dar nu numai. Pe masura ce alte marci importante din domeniul auto, precum Lamborghini, Aston Martin sau chiar Bugatti isi dezvolta activitatea si lanseaza pe piata modele care de care mai atractive si performante, italienii de la Ferrari isi pastreaza reteta - motoare puternice pentru senzatii extreme.

Ultimul produs al italienilor, botezat 599 GTB, a fost anuntat la Salonul de la Detroit. Cu toate acestea, tot batranul continent va avea ocazia de a prezenta in premiera acest model, odata cu salonul de la Geneva, de la sfarsitul lunii viitoare. In fapt este vorba de cel mai puternic model de serie al producatorului italian si in acelasi timp masina de serie cu cel mai puternic motor V12 (cu 12 cilindri dispusi in forma literei V) din lume.

Motorul V12 care echipeaza noul 599 GTB are 6 litri si dezvolta nu mai putin de 620 de cai-putere la 7.600 de rotatii pe minut.

Motorul este derivat din cel care echipeaza si celebrul model Ferrari Enzo, primul promovat de italieni ca o masina de Formula 1 pentru sosele.

Cel mai puternic model din gama actuala a Ferarri este insa FXX care are un motor de 6,2 litri si 800 de cai-putere. Spre deosebire de 599 GTB, modelul FXX este "editat" in doar 20 de exemplare, care nu sunt omologate pentru circulatia pe drumurile publice.

In acest context, Ferrari isi poate promova in continuare cel mai nou model - 599 GTB, ca finnd cel mai puternic V12 de serie din lume.

Ferrari 599 GTB va inlocui in gama exclusivistului producator italian modelul 575 M Maranello, care a ajuns la 10 ani de existenta, fiind din acest punct de vedere unul dintre cele mai longevive din portofoliul italienilor.

Cu 5.700 de exemplare, Ferrari 575M Maranello a adus, potrivit propriilor estimari, un record de vanzari pentru categoria din care face parte si pe care italienii o denumesc berlinetta.

Dincolo de puterea impresionanta a motorului, noul model vine si cu un raport foarte bun intre puterea motorului si greutate. Potrivit datelor Ferrari, noul model este la cele 1.687 de kilograme mai usor decat 575 M Maranello cu 1.730 de kilograme. Cu toate acestea, puterea dezvoltata de motor este mai mare, ceea ce inseamna un raport mai bun intre puterea motorului si greutate. Indicatorul este foarte important in domeniul industriei auto, mai ales in cazul masinilor sport.

La fel ca si in cazul 575 M Maranello, noul model are o structura din aluminiu, care are avantajul ca este foarte usoara si in acelasi timp rezistenta.

Chiar si in privinta desingului sunt destul de multe asemanari intre noul 599 GTB si modelul pe care acesta il inlocuieste. Inconfundabilul design semnat de casa de design Pininfarina ii ofera noului Ferrari linii agresive, dar in acelasi timp elegante, ce se integreaza perfect cu solutiile aerodinamice adoptate.

599 GTB reprezinta o continuare a unei povesti de succes pentru italienii - coupe-ul cu motor V 12 amplasat central in partea din fata. Povestea acestui tip de model a inceput la sfarsitul anilor ''50, cu aparitia 250 GT, pentru ca la mijlocul anilor ''60 sa apara 275 GTB. Anii ''60 au fost cei mai activi din acest punct de vedere, deoarece la sfarsitul decadei a mai aparut un nou model, 365 GTB4 sau Daytona, pentru ca la inceputul anilor ''70 sa apara 365 GTC4. Istoria modelelor echipate cu motoare V12 amplasate central in fata s-a intrerupt ulterior pentru cateva generatii, italienii preferand sa amplaseze motoarele tot central, insa in partea din spate a automobilului. Din anul 1996, Ferrari a revenit la motoarele amplasate frontal odata cu modelul 550 Maranello.

Consecventa italienilor in lansarea unor modele exclusiviste, chiar in conditiile cererilor foarte numeroase a permis producatorului italian sa isi creasca an de an vanzarile.

Ferrari a trecut anul trecut de 5.000 de masini vandute, valoarea reprezentand un record pentru producatorul italian. Rezultatul s-a datorat, potrivit analistilor, vanzarilor peste asteptari inregistrate de modelul F430 in varianta limuzina si decapotabila, dar si limuzinei de lux 612 Scaglietti, care a contabilizat vanzari de peste 830 de unitati.

Ferrari Superamerica este la randul sau unul dintre cele mai vandute modele ale italienilor, insa limitarea productiei la 559 de unitati a facut ca acestea sa fie vandute la foarte putin timp de la prezentarea lor la editia de anul trecut a Salonului de la Detroit, din ianuarie.

De altfel, piata nord-americana a avut cel mai important rol in cresterea vanzarilor de automobile ale Ferrari. Cu 1.550 de Ferarri vandute, America de Nord a inregistrat al 13-lea an consecutiv de crestere, filiala detinand primul loc in topul vanzarilor cu ponderea de aproximativ 30%.

Asa cum era de asteptat, California conduce in topul vanzarilor, dar nici Florida si Texas-ul nu se lasa mai prejos. Mai mult, de la inceputul acestui an filiala din America de Nord va prelua si responsabilitatile pentru tarile din America de Sud, precum Argentina, Brazilia, Chile, Mexic si Venezuela.

Italia, Marea Britanie si Franta au contribuit la randul lor anul trecut la cresterea vanzarilor Ferrari. Chiar daca nu detin ponderea cea mai mare in vanzari, Orientul Apropiat, Europa de Est, America Latina si China au inre-gistrat anul trecut cele mai importante cresteri ale vanzarilor.

Daca in Orientul Mijlociu si America Latina cresterea s-a situat in jurul a 40%, in Europa de Est si China vanzarile s-au dublat anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO