Auto

Cu ajutorul lui A4, Audi incearca sa depaseasca Mercedes si BMW

08.12.2004, 00:00 27



Design nou, tehnologie cat poate intra in cei patru metri si jumatate si nu mai putin de zece motoare, dintre care patru absolut noi. Acestea sunt argumentele cu care ataca piata romaneasca noul Audi A4, model lansat de curand pe piata de Porsche Romania, importatorul local al marcii germane.



La fel ca orice alt model proaspat lansat, noul Audi A4 trebuie sa se detaseze fata de generatia anterioara. O generatie anterioara care a fost foarte apreciata pe piata romaneasca, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) fiind vandute la nivelul anului trecut peste 300 de unitati, ceea ce situeaza modelul intre cele mai vandute modele din segmentul sau. Pe primul loc a fost situat Volkswagen Passat, cu peste 1.800 de unitati vandute, dar Audi A4 a fost cel mai bine vandut model al unui producator premium din segmentul sau, depasind din acest punct de vedere concurentul sau direct Mercedes Clasa C.





Primul in segmentul premium



Strategia agresiva abordata de firma in ultimul timp ar trebui sa-si arate roadele chiar de anul viitor, potrivit oficialilor Porsche Romania.



"Este o afirmatie pe care o fac cu toata responsabilitatea si in urma unor studii aprofundate ale echipei Audi: anul viitor vrem sa ne situam pe primul loc in segmentul premium", a declarat Brent Valmar, director general al Porsche Romania.



Astfel, Audi ar trebui sa-si depaseasca principalii competitori, BMW si Mercedes.



Dupa primele zece luni ale acestui an, Audi a vandut aproape 700 de autoturisme, in timp ce BMW a vandut vandut peste 760 de unitati iar Mercedes peste 900 de autoturisme.



In aceasta competitie pe segmentul preium, mai spune Valmar, Audi are de partea sa avantajul unui design sportiv, dar nu exagerat si al unei imagini decente.



Un rol important in depasirea concurentilor directi ar trebui sa il joace si proaspat lansatul model Audi A4.



Cu o varianta de baza care costa 20.000 de euro fara taxe, noul A4 poate depasI in cazul echiparilor de top 34.000 de euro fara taxe.



Sfarsitul de an ar trebui sa aduca pentru noul model cumparatori, dintre cei care isi permit sa-si faca un astfel de cadou de Craciun. "Pana la sfarsitul anului estimam ca vom vinde minimum 50 de unitati din noua serie. Pentru anul 2005 previziunile moderate sunt de 200 - 250 de unitati", a mai spus Valmar.



De la inceputul activitatii Porsche Romania, in urma cu sase ani, compania a vandut peste 3.000 de vehicule marca Audi.



Pentru viitor, Audi va incerca sa depaseasca si limitele clientilor, spune Valmar, impunand pe piata gustul pentru modele Avant, adica asa numitele variante break.



"Vrem sa ne concentram mai mult pe modelul Avant, care a fost lansat in premiera concomitent cu varianta limuzina. In alte tari, aceste modele reprezinta 90% din vanzari. Vrem sa spargem limitele conservatoare ale publicului roman", a mai spus Valmar.





Ce e nou



In aceste conditii, noul Audi A4 vine cu un nou design al partii frontale, personalizat de grila radiatorului in forma trapezoidala inspirata de la conceptul Nuvolari, care a fost implementat si la modelul din clasa superioara Audi A6.



Tehnicienii Audi spun ca proiectul legat de noua generatie a inceput ca un face-lift, insa pana la finalizare schimbarile interprinse au dus la crearea unui nou model.



Astfel, farurile au fost redesenate, avand marginea de jos curbata si conicitate inversata. Spatele noului A4 seamana destul de mult cu cel al navei amiral a constructorului german, A8.



Modificarile substantiale, spun tehnnicienii Audi, sunt ascunse vederii. Noul model inglobeaza nu mai putin de 24 de calculatoare, iar sistemul electric a fost schimbat in totalitate, astfel incat asigura coordonarea si colaborarea tuturor componentelor masinii. Panourile laterale au fost de asemenea redesenate. Linia mediana descrie un arc, care imparte panoul pe verticala, evidentiind o structura tridimensionala.





Motoare pe alese



In plus, Noul A4 are disponibile nu mai putin de zece variante de motorizare. Poate fi exclus de la numaratoare, totusi, motorul V8 de 4,2 litri si 344 de cai putere, care va echipa numai modelul S4. Pentru modele standard, gama de motoare va include cinci motoare pe benzina si patru diesel. Cele mai mic motor va fi cel de 1,6 litri pe benzina, care dezvolta 102 cai putere. Mai sunt disponibile si vechile motoare de 1,8 litri turbo si de 2 litri. La acestea se adauga motoare care folosesc noua tehnologie FSi (fuel stratefied injection), dintre care unele turbo.



Promovata sub moto-ul "Forteaza limitele", masina are limite destul de greu de atins, astfel incat o fortare a lor, asa cum au sugerat cei de la Audi cu ocazia drive-testului organizat pe distanta Bucuresti-Sinaia, a fost destul de greu de obtinut.



Desi au o pondere foarte mare in vanzarile din Europa de Vest, dar si din Romania, motoarele diesel nu pot concura in cazul noului A4 cu cele sportive pe benzina, asa cum am aflat in timpul drive test - ului.



Noul model A4 va dispune, pe langa propulsoarele de 2,0 litri TDI de 140 de cai putere, si de noul motor de 3,0 litri (204 cai putere), care a fost inaugurat pe recent lansatul A6.



Noile motoare turbo FSI au puteri cel putin multumitoare pentru cei care isi doresc o limizina sportiva. Ajutate de cutiile de viteze in sase trepte si de suspensiile sportive (care nu sunt o culme a confortului pe unele drumuri, mai ales cele judetene), acestea ofera reprize foarte placute si performante care nu pot fi neglijate.



Chiar si pentru transmisii A4 aduce o gama larga de optiuni. Astfel, sunt disponibile cutii in cinci si sase trepte manuale, o cutie automata cu optiune manuala in cinci rapoarte "Tiptronic". Pe langa acestea, Audi a introdus si o cutie de vitreze automata cu variatie continua a raportului de transmisie, numita "Multitronic".
liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO