Auto

Cum concurează Mercedes-Benz cu Porsche - lansează noul CLS

Cum concurează Mercedes-Benz cu Porsche - lansează noul CLS

Autor: Tudor Bratu

20.10.2010, 23:55 36

Prima generaţie a CLS a fost lansată în 2004, în cadrulSalo­nu­lui Auto de la New York, con­struc­torul german lansândtot­odată nişa coupeurilor cu patru uşi, acestea fiindcaracterizate printr-o parte spa­te mai curbată şi de faptul căuşile nu prezintă rame pentru geamuri.

Până acum au fost comercializate peste 170.000 de unităţi la nivelglobal, o cifră bună pentru un model de nişă. StudiileMercedes-Benz arată că peste 60% din clienţii de CLS au cumpăratmaşina datorită designului, şi o treime din cei 170.000 au fostclienţi în pre­mieră pentru Mercedes-Benz, veniţi de la alte mărci.De aceea, designul noului model este atât de puternicpromovat.

Pe piaţa locală publicul a primit bine acest model, dar încontextul în care vânzările de maşini de lux creşteau exponenţial,iar eco­nomia ţării era în continuă dezvoltare. În acest context,în perioada 2004 - 2010 în Ro­mâ­nia au fost comercializate 347 demodele din gama CLS, iar 45% din acestea au fost comercializate înBucureşti.
Cel mai vândut mo­del a fost CLS 320 CDI, care a însumat 60% dincele aproa­pe 350 de unităţi comer­cia­lizate la nivel na­ţio­nal.Bazându-se pe aceste cifre, dar şi pe contex­tul de piaţă ac­tual,ofi­cia­lii mărcii se aşteaptă ca noul CLS să fie cumpărat de ceimai mulţi clienţi în versiunea sa 350 CDI. Dease­me­nea, esteaşteptată cu interes sosirea ver­siuni­lor 4Matic - o premierăpentru gama CLS - în­cepând cu trimestrul trei al anului vi­itor.Foarte interesantă poziţia oficială având în vedere că nouageneraţie este disponibilă şi cu o motorizare 250 CDI, mai ieftinăcu 3.000 de euro decât 350 CDI, iar clienţii români sunt momentaninteresaţi de cel mai mic preţ.

Aceas­tă cutie este stan­­dard pentru toate mo­toarele noului CLSşi toate versiunile benefi­cia­ză de selectorul elec­tric pentrucutia de vite­ze, amplasat pe co­loa­na de direcţie.
La E-Klasse, aces­ta este dis­ponibil doar pen­tru moto­ri­zărilecu şase şi opt cilindri. 250 CDI BlueEFFICIENCY va costa în România50.300 euro fără TVA şi va fi disponibil înce­pând din luna apriliea anului viitor.
Modelul CLS 350 CDI costă cu 3.000 de euro mai mult şi poate ficomandată în România deja din 15 septembrie, deşi lan­sa­reaoficială va avea loc la sfârşitul lunii ia­nua­rie 2011. Tot înaceastă perioadă vor sosi în Ro­mânia şi primele maşi­ni comandate.Aces­tea vor fi doar versiuni 350 pe benzină şi die­sel, deoarecevârful de ga­mă 500 va putea fi co­mandat doar din pri­măvaraanului viitor.

Mercedes speră să comercializeze în Ro­mâ­nia cel puţin acelaşinumăr de unităţi reu­şit de fosta generaţie, deşi va fi la fel degreu să se realizeze acest lucru, la fel cum va fi greu să vândă170.000 de unităţi la nivel mondial. În plus, acum există oconcurenţă acerbă. De exem­plu, oficialii Mercedes-Benz văd dreptconcurenţi direcţi noul Audi A7, Porsche Panamera şi BMW Seria 5GT.
Criza economică, mentalitatea creată de aceasta în rândul oamenilorcu putere de cum­­părare şi viitoarele decizii ale Guvernului înceea ce priveşte taxele şi impozitele sunt fac­­torii care vordecide soarta acestor maşini su­perbe pe piaţa auto dinRomânia.

Citiţi mai multe în numărul din noiembrie al revisteiProMotor

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO