Prima generaţie a CLS a fost lansată în 2004, în cadrulSalonului Auto de la New York, constructorul german lansândtotodată nişa coupeurilor cu patru uşi, acestea fiindcaracterizate printr-o parte spate mai curbată şi de faptul căuşile nu prezintă rame pentru geamuri.
Până acum au fost comercializate peste 170.000 de unităţi la nivelglobal, o cifră bună pentru un model de nişă. StudiileMercedes-Benz arată că peste 60% din clienţii de CLS au cumpăratmaşina datorită designului, şi o treime din cei 170.000 au fostclienţi în premieră pentru Mercedes-Benz, veniţi de la alte mărci.De aceea, designul noului model este atât de puternicpromovat.
Pe piaţa locală publicul a primit bine acest model, dar încontextul în care vânzările de maşini de lux creşteau exponenţial,iar economia ţării era în continuă dezvoltare. În acest context,în perioada 2004 - 2010 în România au fost comercializate 347 demodele din gama CLS, iar 45% din acestea au fost comercializate înBucureşti.
Cel mai vândut model a fost CLS 320 CDI, care a însumat 60% dincele aproape 350 de unităţi comercializate la nivel naţional.Bazându-se pe aceste cifre, dar şi pe contextul de piaţă actual,oficialii mărcii se aşteaptă ca noul CLS să fie cumpărat de ceimai mulţi clienţi în versiunea sa 350 CDI. Deasemenea, esteaşteptată cu interes sosirea versiunilor 4Matic - o premierăpentru gama CLS - începând cu trimestrul trei al anului viitor.Foarte interesantă poziţia oficială având în vedere că nouageneraţie este disponibilă şi cu o motorizare 250 CDI, mai ieftinăcu 3.000 de euro decât 350 CDI, iar clienţii români sunt momentaninteresaţi de cel mai mic preţ.
Această cutie este standard pentru toate motoarele noului CLSşi toate versiunile beneficiază de selectorul electric pentrucutia de viteze, amplasat pe coloana de direcţie.
La E-Klasse, acesta este disponibil doar pentru motorizărilecu şase şi opt cilindri. 250 CDI BlueEFFICIENCY va costa în România50.300 euro fără TVA şi va fi disponibil începând din luna apriliea anului viitor.
Modelul CLS 350 CDI costă cu 3.000 de euro mai mult şi poate ficomandată în România deja din 15 septembrie, deşi lansareaoficială va avea loc la sfârşitul lunii ianuarie 2011. Tot înaceastă perioadă vor sosi în România şi primele maşini comandate.Acestea vor fi doar versiuni 350 pe benzină şi diesel, deoarecevârful de gamă 500 va putea fi comandat doar din primăvaraanului viitor.
Mercedes speră să comercializeze în România cel puţin acelaşinumăr de unităţi reuşit de fosta generaţie, deşi va fi la fel degreu să se realizeze acest lucru, la fel cum va fi greu să vândă170.000 de unităţi la nivel mondial. În plus, acum există oconcurenţă acerbă. De exemplu, oficialii Mercedes-Benz văd dreptconcurenţi direcţi noul Audi A7, Porsche Panamera şi BMW Seria 5GT.
Criza economică, mentalitatea creată de aceasta în rândul oamenilorcu putere de cumpărare şi viitoarele decizii ale Guvernului înceea ce priveşte taxele şi impozitele sunt factorii care vordecide soarta acestor maşini superbe pe piaţa auto dinRomânia.
Citiţi mai multe în numărul din noiembrie al revisteiProMotor
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels