Auto

Dacia a vândut 360.000 de maşini anul trecut, cele mai multe în Franţa, Germania şi Algeria

Dacia a vândut 360.000 de maşini anul trecut, cele mai...

Autor: Bogdan Alecu

18.01.2013, 12:08 763

Marca Dacia a vândut anul trecut aproape 360.000 de maşini, asamblate la Mioveni, Casablanca şi Tanger, în creştere cu 4,8% faţă de anul anterior, pe patru continente.

În acelaşi timp, 2012 a reprezentat anul extinderii gamei Dacia cu şase modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În plus, au fost abordate  noi segmente de piaţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010.

„Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%”, au spus oficialii Dacia.

Dacia a înregistrat pe piaţa locală un declin al vânzărilor de aproape 30%, la 22.200 de autovehicule, echivalentul a 26% din piaţă, dintre care 20.050 de autoturisme şi aproape 2.100 de utilitare.

În clasamentul pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9 208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5 447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1 940 de unităţi.

Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, principalele performere fiind pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.

Vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. în total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230 000 de vehicule marca Dacia.

Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41l.710 vehicule.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO