Auto

Ford Mondeo: facelift, dar la interior

09.07.2003, 00:00 29

Priviti cu atentie fotografia de mai jos. La o prima vedere veti spune ca este un Ford Mondeo. Daca v-ati gandit la modelul lansat in urma cu doi ani, v-ati inselat. Daca v-ati gandit la proaspatul facelift care isi va face aparitia in aceasta vara pe pietele europene, aveti dreptate. Am avut si noi ocazia sa il testam, chiar in apropierea fabricii unde este produs, in Genk, Belgia. Si iata ce am constatat.
La exterior, schimbarile fata de modelul anterior sunt mai degraba limitate, singurele elemente notabile fiind insertiile cromate de pe grila radiatorului si de pe bara de protectie frontala, precum si forma proiectoarelor de ceata. Au fost marite oglinzile exterioare laterale, care confera un plus de vizibilitate.Cea mai puternica transformare a fost realizata insa la interior, acolo unde Mondeo tinde sa se apropie din ce in ce mai mult de masinile din segmentul superior.
Astfel, consola centrala are un nou look, determinat de introducerea in premiera, a unui sistem audio Sony. Acesta consta intr-o magazie de 6 CD-uri si reda atat CD-uri audio, cat si in formatul MP3. Optional este disponibil si un sistem de navigatie cu DVD si ecran color de tip "touch-screen". Aceasta inseamna ca este de ajuns doar sa atingeti ecranul pentru a schimba temperatura habitaclului sau pentru a modifica destinatia finala a calatoriei.
Pasagerii din spate nu sunt nici ei neglijati. Tetierele scaunelor din fata au incorporate monitoare pe care pasagerii din spate pot vedea, spre exemplu, un film pe DVD.
Alte noutati cu care vine Mondeo sunt senzorii de nopte sau ploaie, care permit pornirea automata a farurilor si stergatoarelor. In plus, scaunele din fata pot fi incalzite in cazul in care va este foarte frig si,… ventilate, cand va este prea cald.
O alta noutate pentru Mondeo este motorul cu injectie directa pe benzina Duratec SCi, de 1,8 litri, in care cei de la Ford si-au pus mari sperante. Acesta “inghite” in  medie 7,2 litri la o suta de kilometri si dezvolta 130 de cai putere, adica cu 5 mai mult decat varianta de motorizare pe care a inlocuit-o in gama Mondeo. Aceasta permite o viteza maxima de peste 200 de kilometri pe ora, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in putin peste 10 secunde.Celelate versiuni de motorizare disponibile pentru Mondeo - benzina 2 litri (care dezvolta 140 CP) si 2,5 litri V6 (170 CP) si motorina 2 litri TDCi (in varianta de 115 si 130 CP), sunt cunoscute de pe versiunea anterioara a modelului.  La fel si versiunea de top ST 220, care la cei 3 litri dezvolta 226 de cai putere si permite o viteza maxima de 250 de kilometri pe ora. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO