Auto

Mercedes pastreaza designul, dar aduce tehnologie noua pentru SL Class

25.01.2006, 21:04 26

Intr-o piata auto dominata de masini economice, limuzinele de lux si sportivele sunt masinile care ar trebui sa aduca prestanta si profituri pentru producatorii de masini. Dupa mai bine de 50 de ani de existenta, modelele SL isi gasesc inca locul in portofoliul marici de lux germane Mercedes.

Patru ani au trecut de la lansarea ultimei generatii SL Class. De atunci, principalii concurenti ai Mercedes au facut pasi importanti. Grupul german BMW a lansat o noua generatie Seria 6, foarte apreciata de clienti, potrivit statisticilor de vanzari.

Porsche si-a largit gama de modele cu Cayman, o masina aflata pe gustul celor care spuneau ca identitatea marcii s-a deteriorat prin lansarea SUV-ului Cayenne.

Chiar si americanii de la Chevrolet au lansat o noua generatie a sportivei Corvette, cea mai puternica varianta trecand de 400 de cai-putere.

Nici britanicii nu s-au lasat mai prejos, Jaguar urmand sa lanseze in urmatoarele luni pe piata noua varianta a XK, devenit un etalon in segmentul sau.

Chiar si Ferrari a facut ceva schimbari in gama sa de modele, prin aparitia intre timp a modelului 430, ca sa nu mai vorbim de concurentul nipon Lexus, ce a pregatit pentru piata auto o noua versiune a modelului SC, plin de tot felul de gadgeturi de ultima generatie din care nu lipseste conexiunea Bluetooth pentru telefon.

In aceste conditii, Mercedes a anuntat pentru acest an o restilizare a "clasei" SL, la patru ani de la lansarea initiala a ultimei generatii.

Nemtii si-au dat seama ca din punct de vedere al designului lucrurile stau inca foarte bine, modificarile fiind mai degraba minore. Nu acelasi lucru se intampla cand vine vorba de interior si performantele tehnologice. Motorul si sasiul au fost modificate pentru a permite obtinerea unor performante imbunatatite, pe masura ce si concurentii directi au anuntat imbunatatirea performantelor propriilor modele.

Noile motoare cu cilindri dispusi in forma literei "V" V6 si V8, precum si propulsorul V12 maresc substantial puterea si caracteristicile dinamice ale noului Mercedes SL. Redesenarea partii frontale sau noile jante de aliaj reflecta din plin caracterul sportiv al modelului german, chiar si cand acesta se afla intr-o pozitie stationara. O alta caracteristica a sportivitatii noului SL sunt padelele montate pe volan ce permit schimbarea rapoartelor de viteza. Acest dispozitiv face parte din pachetul sportiv optional 7G-Tronic.

Dezvoltand aproape 390 de cai putere, noul V8 care echipeaza modelul SL 500este unul dintre cele mai puternice motoare din clasa sa. Acesta permite atingerea pragului de 100 de km/ora in numai 5,4 secunde, in timp ce predecesorul sau atingea aceasta performanta in 6,2 secunde. Chiar daca puterea a fost crescuta cu 25%, consumul realizat este similar cu cel al modelului anterior, de 12,2 litri la fiecare suta de kilometri.

Motorul V6 care echipeaza modelul SL 350 realizeaza un consum mixt de carburant mai mic cu 1 litru fata de predecesorul sau, la 10,3 litri la fiecare suta de kilometri, in timp ce puterea sa a crescut cu peste 10%, la 272 cai putere.

Acceleratia modelului SL 350 permite depasirea barierei de 100 km/ora in 6,6 secunde, fiind mai rapid cu o jumatate de secunda fata de motorizarea anterioara a lui SL 350.

Varful de gama este motorul V12 biturbo care echipeaza modelul SL 600. Puterea acestui a fost marita la 517 cai putere, si permite atingerea vitezei de 100 km/ora in doar 4,5 secunde. performanta realizata de predecesorul sau era de 4,7 secunde.

Mercedes Benz a echipat modelele V6 si V8 cu transmisia automata 7G-Tronic, in timp ce versiunea 7G-Tronic Sport este disponibila optional, si permite schimbarea treptelor de viteza cu 305 mai repede.

Sistemul activ de suspensie ABC (Active Body Control), echipare standard pentru modelele SL 500 si SL 600, a fot modificat fata de versiunile anterioare imbunatatindu-i performantele dinamice. Sistemul este disponibil optional pentru versiunea SL 350. Pentru a putea face fata puterii marite a motoarelor, si sistemele de franare ale modelelor SL 350 si SL 500 au fost modificate.

In ceea ce priveste designul exterior, compania germana a adaugat trei guri de aerisire noi, conferind masinii o pronuntata forma "V". In acelasi timp, lampile de ceata au accesorii cromate care subliniaza puterea sportivului SL. Aceste caracteristici sunt completate de noua grila argintie a radiatorului cu marginile cromate.

Pusi in fata nevoii de a imbunatati interiorul lui SL Class, designerii Mercedes au decis ca nu este nevoie decat de cateva modificari minore. Masurile luate pentru a combina confortul cu sportivitate includ si utilizarea unei tapiterii din piele moale, culori noi precum si insertiile metalice din interiorul portierelor.

Noul SL poate fi transformat dintr-un coupe intr-un roadster si viceversa in 16 secunde prin plierea acoperisului rabatabil. Sticla este disponibila optional pentru clientii mai pretentiosi ai noului SL. Confortul pasagerilor a fost imbunatatit prin sistemul ce permite accesul la portbagaj prin actionarea unui buton. Echiparea standard include si o cortina pentru bagaje, prin plierea careia se realizeaza o crestere a capacitatii totale a portbagajului cu 22de litri, pana la 339 de litri.

Pentru prima data in gama SL, gama de echipari include pachete de dotari interioare ce permit alegerea unei game variate de culori si materiale. Astfel, echiparea designo Edition I cuprinde o gama de culori clasice, in timp ce echiparea designo Edition II are un caracter mai sportiv.

Primul model Mercedes Benz SL cu portiere ce se deschid vertical a fost introdus pe piata in 1954. Descendentul direct al lui Gullwing (aripa de pescarus in limba engleza) SL a preluat mai multe elemente de design de la predecesorul sau, considerat de pasionatii de automobile drept una dintre cele mai exclusiviste masini sportive lansate de-a lungul timpului de compania germana.

Noua generatie Mercedes Benz SL Class va avea debutul oficial la salonul auto de la Geneva, din februarie si va aparea in show-room-uri si la dealerii europeni incepand cu luna martie a acestui an.

Pretul pe piata europeana al versiunii SL 350 este de 81.500 de euro iar versiunea SL 500 va costa in Uniunea Europeana aproape 103.000 de euro. Cea mai scumpa versiune este SL 500, ce va costa aproape 135.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO