Auto

Modele noi si extinderea continua a portofoliului, solutia Porsche pentru cresterea profitabilitatii

25.05.2005, 17:51 18

Pastrarea unei note de exclusivitate si mai ales intrarea pe noi segmente au permis producatorului german de lux Porsche sa se mentina de mai multi ani pe primul loc in topul celor mai profitabili producatori auto. Dupa o usoara acalmie, germanii isi reiau din toamna ofensiva pe piata europeana prin anuntarea unui nou model in gama - Cayman -, dar si a unor versiuni cu tractiune integrala pentru modelul Carrera.

Cayenne, primul automobil de teren lansat de germanii de la Porsche in urma cu mai multi ani, a dovedit, in ciuda estimarilor pesimiste ale analistilor, importanta pe care o marca de masina o are in mintea clientilor in momentul achizitiei.

Lansarea Cayenne a permis Porsche sa isi mentina primul loc in topul celor mai profitabili producatori de masini din lume si sa isi creasca puternic vånzarile pe continentul american, dar si in Europa de Vest si chiar Romånia, unde volumele anuntate de importatorul local au explodat an de an.



Cayenne nu mai e de ajuns

Efectul Cayenne a trecut, iar germanii au decis sa isi reimprospateze imaginea de marca sportiva prin lansarea din aceasta toamna a unui model in gama sa, Cayman.

Cayman S, caci aceasta este denumirea completa a noului model, este un coupe sportiv de doua locuri, care are foarte multe in comun cu seria Boxster.

Pretul de la care va incepe sa fie comercializat, in luna noiembrie a acestui an, este de peste 50.000 de euro (fara taxe) si il pozitioneaza intre doi dintre pilonii actualei game Porsche - Boxster si 911 Carrera.

Performantele modelului Cayman S sunt pe masura pretului, deoarece germanii nu au lasat nimic la voia intåmplarii. Noul automobil este propulsat de un motor boxer cu sase cilindri, si o capacitate de 3,4 litri, care dezvolta 295 de cai-putere.

In aceste conditii sunt lesne de anticipat performantele dinamice ale masinii - viteza maxima ajunge la 275 de kilometri pe ora, in timp ce durata necesara pentru a ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora este de 5,4 secunde.

Pozitionarea modelului Cayman deasupra lui Porsche Boxster este evidenta si din echiparea acestuia cu sistemul VarioCam Plus, care controleaza inchiderea si deschiderea supapelor. Acesta era disponibil anterior doar modelului 911.

Transmisia noului model este asigurata, ca si in cazul altor modele Porsche, prin intermediul cutiilor de viteze in sase trepte, dar si cutiei automate Tiptronic S, cu cinci rapoarte, disponibila la cerere.

Cayman nu pierde nimic din aspectul dinamic cu care Porsche

si-a obisnuit potentialii clienti fie ca sunt interesati de un model de teren sau de un coupe sportiv.

Cu toate acestea noul Cayman are o identitate proprie. Designul farurilor, prizele de aer, luminile de ceata, precum si acoperisul, mult mai vizibil, toate acestea accentueaza imaginea de sportivitate, asigurånd insa o imagine cåt se poate de distincta comparativ cu Boxster sau 911 Carrera.



Tractiune profitabila

O alta noutate pregatita de Porsche pentru toamna acestui an este reprezentata de lansarea variantelor cu tractiune integrala pentru 911 Carrera si Carrera S.

Modelele sport cu tractiune integrala nu sunt insa o noutate pentru producatorul german. Porsche a lansat pentru prima data un model cu tractiune integrala pe baza lui 911 in anul 1988, cånd celebrul 959 si primul Carrera 4 (este evidenta asocierea cu tractiunea integrala) era primul model al firmei ce beneficia de tractiune integrala permanenta.

Aproape doua decenii mai tårziu vor fi lansate noile modele 911 cu tractiune integrala care se deosebesc de variantele fara tractiune integrala in primul rånd prin dimensiunea partii posterioare. Este si normal sa fie asa avånd in vedere rotile de 18 toli sau 19 toli cu care pot fi echipate cele doua modele Carrera.

Propulsat de un motor boxer de 3,6 litri si 325 cai-putere, modelul 911 Carrera 4 ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in 5,1 secunde, pentru o viteza maxima de 280 kilomettri pe ora. Modelul 911 Carrera 4S reuseste sa coboare sub granita celor cinci secunde pentru a ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora avånd in vedere motorul de 3,8 litri si 355 de cai-putere, care permite si apropierea vitezei maxime de 290 de kilometri pe ora.

Sistemul de tractiune integrala permite, potrivit inginerilor Porsche, transferarea in functie de necesitati a unui procentaj situat intre 5 si 40 % din cuplu catre rotile din fata. In plus, sistemul PSM (Porsche Stability Management) include doua noi functii pentru noile versiuni 911. Acestea se refera, spun cei de la Porsche, in primul rånd la sistemul de frånare, care este pregatit in cazul unei actionari complete a frånei, prin eliminarea aerului dintre pedala si discuri, ceea ce permite o reducere a distantei de oprire.

A doua functie este activata, spun reprezentantii Porsche, in cazul in care soferul inceteaza apasarea pedalei de fråna cu rapiditate, dar nu scade si forta. Ambele functii au ca rol principal cresterea ajutorului oferit soferului in cazul frånarii de urgenta.

Toate aceste performante nu vin ieftin, Porsche fiind påna la urma cel mai profitabil producator de automobile din lume. Potrivit informatiilor Porsche, pentru Germania, preturile noilor modele cu tractiune integrala, ce urmeaza a fi lansate din luna octombrie a acestui an incep la 82.000 de euro pentru Carrera 4 si 92.000 de euro pentru Carrera 4S.



Intrari pe alte segmente

BMW a?" Producatorul german de lux BMW si-a extins in ultimii ani portofoliul de produse atacånd segmente pe care påna acum nu era reprezentat. Dupa succesul reprezentat de lansarea modelului de automobil de teren X5, BMW a decis sa atace si segmentul automobilelor de teren de dimensiuni mai mici prin lansarea BMW X3. In plus, clasa compacta a intrat de asemenea in atentia BMW prin lansarea anul trecut a modelului Seria 1. Acesta este cel mai mic model aparut vreodata in gama producatorului german, semn ca pentru atingerea obiectivelor de vånzari si de profituri, chiar si producatorii auto din segmentul de lux trebuie sa faca eforturi tot mai mari.

Mercedes - Marca germana de lux Mercedes a fost nevoita la råndul sau sa isi extinda puternic portofoliul pentru a face fata concurentei tot mai acerbe atåt pe piata europeana, cåt si pe cea nord-americana. Pe långa modelele bine cunoscute deja, precum Clasa A, C, E, S, dar si modelul de teren ML, germanii si-au extins a??alfabetula?? cu doua masini functionale, botezate Clasa B si Clasa R, de la care au mari asteptari de o parte si de cealalta a Atlanticului. Nu trebuie uitat ca roadsterul SLK lansat in urma cu mai multi ani de catre Mercedes a ajuns la a doua generatie, germanii måndrindu-se ca acest model a creat in fapt o clasa distincta in piata auto.

Skoda - Chiar daca nu este vorba de o marca de lux, producatorul ceh Skoda si-a largit la råndul sau portofoliul de automobile, anuntånd recent ca va lansa de anul viitor al patrulea model, bazat pe conceptul Roomster. Noul model va fi prezentat la salonul international auto de la Geneva din primavara anului viitor si se va fabrica la aceeasi fabrica unde in prezent se realizeaza modelul de vårf al gamei Skoda, Superb. Skoda este prezenta pe piata europeana si cu mai cunoscutele modele Fabia si Octavia, ultimul beneficiind inca de anul trecut si de o noua generatie care se produce in paralel cu cea anterioara, pentru care se inregistreaza inca cereri serioase din partea clientilor.

Dacia - La polul celalalt al largirii portofoliului se afla Dacia, producatorul local de automobile, care a decis in prima parte a acestui an sa renunte la fabricarea modelului Solenza. Potrivit celor de la Dacia, cererile numeroase venite din pareta clientilor pentru variantele superioare ale modelului Logan au determinat managementul sa ia decizia inlocuirii modelului Solenza. Situatia cu portofoliul Dacia nu se va schimba prea curånd, cel putin påna la aparitia variantelor break, furgoneta si utilitara anuntate de reprezentantii companiei pentru anii urmatori.

ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO