Auto

Opel şi-a majorat cota de piaţă

Autor: Bogdan Alecu

12.07.2011, 18:17 311

În prima jumătate a acestui an,Opel şi-a majorat cota de piaţă la 5,18%, conform statisticilorDirecţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare avehiculelor, echivalentul unui volum de aproape 1.900 deautoturisme, în scădere cu 7% faţă de perioada similară a anuluitrecut, declinul fiind unul mai mic decât cel de 13% înregistrat depiaţa totală. Mai mult, cota de piaţă a constructorului german aurcat la 6,3% în luna iunie, echivalentul a 6,3% dinpiaţă.

La nivel european, în primele şaseluni ale acestui an, vânzările de autovehicule Opel au crescut cumai mult de 50.000 de autoturisme, sau 8,2%. În acest timp, cota depiaţă a crescut la 6,4% de la 6,2% înregistrată în aceeaşi perioadăa anului trecut. în total, din ianuarie până în iunie 2011,compania a vândut în jur de 659.000 de vehicule înEuropa.

Datorită cererii ridicate, Opellucrează cu schimburi suplimentare de luni de zile şi a redusvacanţa de vară la uzina din Rüsselsheim, unde este construitmodelul Insignia. Ca urmare a solicitărilor pentru Astra şiInsignia, a fost crescută producţia de motoare diesel fabricate laKaiserslautern, de la 180.000 la 250.000 pe an.

Modelele aflate în topulvânzărilor Opel din România sunt în continuare Corsa, Astra şiInsignia. În iunie, cel mai bine vândul model este Astra, urmat deCorsa şi de Insignia. în perioada ianuarie - iunie, Insignia seclasează pe locul 2 în vânzările segmentului său, Meriva este întop 3, iar Astra ocupă locul 3 la modelele compacte deimport.

Gamei existente a Opel i se voradauga din toamnă Opel GTC, Opel Zafira Tourer, noul Opel Combo şirevoluţionarul Opel Ampera, în timp ce compania a anunţat în plusnumeroase alte proiecte de produse. Printre acestea, un modelCabrio, un SUV de dimensiuni mai mici decât Antara, şi un model deoraş poziţionat sub Opel Corsa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO