Auto

Schmidt le va vinde nemtilor Rolls-Royce

Autor: Bogdan Alecu

06.02.2011, 23:40 89

Michael Schmidt, omul de afaceri care controlează grupulAutomobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, vadeschide anul acesta primul showroom Rolls-Royce din München.

El devine astfel primul român care va comercializa un brand delux în afara ţării. Michael Schmidt este cetăţean român, născut laBraşov. Marca Rolls-Royce face parte din topul celor mai scumpeautomobile din lume, ale căror preţuri pot ajunge chiar şi la peste600.000 de euro.

Pe piaţa germană Schmidt mai deţine patru dealeri BMW înapropiere de München, primul fiind preluat în 2007, iar alte treiîn 2010. "Am devenit dealer oficial pentru Rolls-Royce în Germania.Primul showroom va fi inaugurat în centrul Münchenului, în lunaseptembrie, iar serviceul va fi într-unul din centrele BMW dinGermania preluate anul trecut", a spus Schmidt.

În toamna anului trecut centrul din Băneasa al AutomobileBavaria a devenit service oficial al mărcii Rolls-Royce, investiţierealizată în contextul în care în România sunt peste 60 de limuzineale constructorului de lux.

Deschiderea showroomului din München vine în contextul în caremarca britanică a demarat un program de expansiune a reţelei dedealeri, pe măsură ce vânzările Rolls-Royce la nivel mondial s-audublat anul trecut.

"În Germania va fi o expansiune puternică a reţelei Rolls Royce.Momentan sunt două centre, în Koln şi Dresda, dar sunt vizatedeschideri în toate oraşele mari. Întreaga expansiune se bazează pelansarea limuzinei Ghost, care a triplat practic vânzările. Înplus, noi nu ne bazăm doar pe clienţii din sudul Germaniei, ci petoată Europa Centrală şi de Est", a spus Schmidt.

În ceea ce priveşte businessul celor patru dealeri ai BMW dinGermania controlaţi de Michael Schmidt, acesta va ajunge în acestan la 71 de milioane de euro, adică aproape aceeaşi valoare precumcea atinsă în România în 2009, dar cu întreaga reţea de 13 centre."Nu putem face o comparaţie între businessul din Germania şi celdin România. Spre exemplu, anul acesta avem în plan să vindem princei patru dealeri peste 1.200 de maşini noi şi mai mult de 1.000second-hand, cu un business total de 71 mil. euro."

Anul trecut vânzările de pe piaţa germană ale dealerilorcontrolaţi de Michael Schmidt au fost de 600 de maşini noi încondiţiile în care din septembrie au funcţionat toate cele patrucentre, până atunci fiind funcţional doar cel din 2007.

Pe piaţa locală vânzările Automobile Bavaria au înregistrat unavans de 20% în ceea ce priveşte automobilele BMW, la peste 1.200de unităţi, 15% în cazul mărcii MINI, la aproape 100 de unităţi şipeste 50% în cazul motocicletelor BMW.

"Anul acesta estimăm că vom avea o creştere de 10% a vânzărilorîn România, adică vom ajunge undeva la 1.300-1.400 de maşini noi şi800 de camioane MAN. Dacă businessul german aduce stabilitatecompaniei, cel de pe piaţa locală are în continuare cel mai marepotenţial de creştere."

Cel de-al doilea "pilon" pe care pariază în acest an omul deafaceri sunt camioanele MAN, piaţa acestora fiind prima care şi-arevenit din criză anul trecut, cu un avans de aproape 50%, potrivitstatisticilor Asociaţiei Procucătorilor şi Importatorilor deAutomobile (APIA). MHS Truck&Bus a vândut anul trecut aproape520 de camioane noi şi 350 second-hand şi deţine o cotă de piaţă de22% potrivit oficialilor companiei.

"Am vândut camioane în special către companiile de construcţii.Numai în primele săptămâni din ianuarie am înregistrat comenzipentru 150 de camioane, iar până la finele lunii ajungem la 200 deunităţi. Putem spune că începe să se dezgheţe piaţa construcţiilor,dar aici vorbim în primul rând de infrastructură."

Pe piaţa locală Automobile Bavaria nu va mai deschide noi centreanul acesta, existând însă planuri pentru renovarea unora dejaexistente.

Citiţi mai multe în numărul acesta din BUSINESSMagazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO