Auto

Vanzarile de Logan au scazut cu 38% in ianuarie

21.02.2007, 18:44 14

Vanzarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) pe piata autohtona au ajuns in ianuarie 2007 la 14.326 de unitati, in scadere cu 0,04% fata de nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
In timp ce piata nu a avut parte de evolutii surprinzatoare, trendul de stagnare sau chiar usoara scadere fiind in opinia jucatorilor ceva firesc pentru luna ianuarie, vanzarile autoturismelor de productie interna s-au depreciat cu 25,2% pana la circa 5.430 de unitati, in favoarea autoturismelor importate, ale caror vanzari au fost mai mari cu 15,4%, ajungand la aproape 8.900 de unitati, potrivit statisticilor APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile).
Dacia, cel mai mare producator intern, a scos pe portile uzinei ceva mai mult de 14.000 de masini Logan, mai mult cu 9% fata de productia din perioada analizata a anului trecut. Productia pentru Logan MCV a sporit dat fiind ca acesta a fost lansat si pe pietele vest-europene, dupa ce anul trecut a fost comercializat doar in Romania si Bulgaria. La export au mers in ianuarie ceva mai mult de 10.000 de modele Logan.
Pe piata interna insa, producatorul nu s-a descurcat la fel de bine ca pe cele de export. Rezultatele au fost in scadere cu circa 38%, vanzarile avand o evolutie descendenta de aproape 3.000 de unitati pana la 4.535 de masini livrate. Situatia a fost explicata partial de reprezentantii companiei prin retragerea din productie a Dacia Pick-up, care anul trecut a reprezentat circa 20% din vanzarile lunii ianuarie.
Al doilea producator intern, Daewoo, a asamblat in ianuarie ceva mai putin de 1.000 de vehicule, ceea ce reprezinta o productie mai mica cu 55,7% decat in ianuarie 2006. Productia interna a inregistrat in luna ianuarie o scadere de 0,6%, pana la circa 15.000 de vehicule. Pe de alta parte, vanzarile importatorilor s-au apreciat si au compensat aproape in totalitate scaderile producatorilor interni.
Vanzarile importatorilor au fost de aproape 9.000 de unitati, iar brandul care s-a impus ca lider in vanzari a fost Skoda, cu o cota de piata de 15,5%.
Importatorul general al marcii, Porsche Romania, a vandut in ianuarie cu 23% mai multe unitati (3.375 modele), dupa Skoda motorul cresterii fiind marca Volkswagen, cu ceva mai mult de 1.300 de unitati si a doua pozitie in piata.
Renault, ajutat de modelul Clio, in continuare cea mai bine vanduta masina de import si lider la clasa B, a ajuns pe locul trei in clasamentul marcilor, chiar daca volumele vanzarilor au descrescut cu 8,1%. Urmatorul in topul marcilor a fost Opel, cu vanzari de autoturisme de 780 de unitati, un plus de 25%.
La clasa mini, modelul Peugeot 107 s-a clasat pe primul loc cu 35% din piata, in timp ce vanzarile totale ale marcii (autoturisme si vehicule comerciale) s-au depreciat cu un procent usor peste 13%. Segmentul C, care aduna cele mai mari vanzari din piata, a avut in ianuarie o crestere mai slaba, de doar 5,8 procente, si a ajuns la un total de aproape 4.000 de unitati.
In ianuarie, segmentul de autoturisme care a prezentat cel mai slab interes pentru consumatorul roman a fost segmentul de lux, unde vanzarile s-au redus cu 41,7%, ceea ce inseamna ca s-au livrat doar 7 autoturisme, al caror pret se apropie de sau depaseste 100.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO