Bănci și Asigurări

Actionarii ProCredit aduc 4 mil. euro pentru extindere

16.03.2006, 00:00 16

ProCredit Bank se asteapta sa termine anul cu un profit net de peste 1,6 mil. euro, adica usor mai mic decat cel realizat in 2005, in conditiile in care are planificate investitii substantiale, in special in dezvoltarea retelei.

Pentru sustinerea dezvoltarii afacerilor, actionarii bancii vor efectua o majorare de capital cu 4 mil. euro.

"Pana la sfarsitul lunii, structura actionariatului se va schimba, pentru ca actionarii vor mai aduce 4 mil. euro la capital", a declarat Michael Kowalski, directorul general al ProCredit Bank Romania. In prezent, capitalul social al bancii este de 56,1 mil. lei (aproximativ 16 mil. euro). In urma aporturilor de capital, ProCredit Holding isi va majora detinerea in banca locala pana la 32%, fata de 26% in prezent, iar Commerzbank va ajunge la 21%. BERD va participa de asemenea cu bani, insa cota sa va ramane constanta.

ProCredit Bank detine in prezent active in valoare de aproximativ 140 mil. euro, soldul creditelor acordate totalizand 102 mil. euro. Cresterea, comparativ cu sfarsitul lui martie 2005, este de peste 60%, atat pe active, cat si pe credite. Soldul depozitelor atrase a crescut mai incet, cu ceva mai mult de 30%, ajungand la 71 mil. euro.

"In mod traditional ianuarie este o luna slaba pentru afaceri. In acest an, luna ianuarie a adus insa o crestere puternica a portofoliului de credite, care a continuat si in februarie si martie. Acum avem in aprobare cereri pentru finantari de inca 20 mil. euro", mai spune Kowalski.

Pe primele doua luni ale acestui an banca a inregistrat un profit net de 150.000 de euro, ceea ce este in linie cu proiectiile initiale, apreciaza Kowalski. El spune ca grosul investitiilor vor fi intreprinse in prima parte a anului, iar cea de-a doua va fi dedicata consolidarii. Pana la sfarsitul anului banca va mai deschide 11 unitati, urmand sa ajunga la o retea de 30, adica aproape dublu fata de decembrie trecut. ProCredit va aborda anul acesta mai agresiv si nisa creditarii in zonele rurale, unde acorda finantari atat intreprinzatorilor cat si micilor fermieri. Kowalski spune ca pentru vanzari in aceste zone se va baza pe ofiteri, care se vor deplasa la clienti cu ajutorul unor van-uri, organizate ca "birouri mobile".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24