Bănci și Asigurări

Ambiţia americanilor de la Alico este să devină cei mai mari jucători din asigurări de viaţă în cinci ani

Ambiţia americanilor de la Alico este să devină cei mai mari jucători din asigurări de viaţă în cinci ani

Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico

Autor: Ciprian Botea

05.07.2011, 00:03 483

Alico (fosta AIG Life), a treia companie din piaţa asigurărilorde viaţă, ţinteşte primul loc pe acest segment de piaţă într-uninterval de până la cinci ani şi nu exclude achiziţia unuicompetitor pentru a atinge acest obiectiv.

"Vrem să devenim lider de piaţă după volumul primelor brutesubscrise într-un interval de cinci ani. Avem în vedere odezvoltare organică a afacerilor, dar suntem atenţi şi lapotenţiale achiziţii. Avem resurse locale ca să ne dezvoltăm", adeclarat Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico.

Alico a subscris anul trecut prime brute de 205 milioane lei(48,7 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de 2009. Principaliicompetitori ai companiei sunt ING Asigurări, cu prime brute de 543milioane lei în 2010, şi BCR Asigurări de Viaţă, care a avutafaceri de 307 milioane lei anul trecut.

Asigurătorul a fost preluat anul trecut, în cadrul uneitranzacţii globale, de către gigantul american Metlife, câştigareade cotă de piaţă fiind parte a strategiei trasate de grupulamerican pentru piaţa locală.

O altă direcţie din strategia Metlife se referă ladezvoltarea de produse de protecţie adresate clienţilor cu veniturimedii şi chiar sub medie. Astfel, asigurătorul intenţionează săatragă câteva zeci de mii de clienţi într-un termen foarte scurtcărora să le vândă produse simple de protecţie, urmărind ca înviitor aceşti clienţi să cumpere şi asigurări mai complexe şiimplicit mai scumpe. "Strategia de a veni cu un produs care săcreeze o masă de clienţi care pot cumpăra şi alte acopeririulterior este aplicabilă într-o piaţă emergentă, cu o rată redusăde penetrare a asigurărilor de viaţă, cum este România. Strategia afost aplicată de Metlife şi în alte ţări", considerăAlexandrescu.

Poliţele simple de protecţie acoperă doar riscurile de deces şiinvaliditate din accident, iar preţul acestora porneşte de la 25 delei pe lună (300 de lei/an). Suma asigurată la o primă de 300 delei pe an este de 100.000 de lei. Încheierea poliţei nu necesităevaluare medicală anteriorară.

Oficialii Alico afirmă că au în prezent 80.000 de clienţi careau cumpărat asigurări simple de protecţie şi că urmăresc să atragăun număr similar de clienţi până la sfârşitul anului viitor.Asigurările de accidente şi îmbolnăvire au fost cel mai binevândute produse aflate în portofoliul companiei în 2010, primelebrute subscrise pe acest segment fiind de peste 28 mil. lei, ceeace în­seam­nă o creştere de 21% faţă de 2009.

Asigurările de accidente sunt vâdute prin brokeri, bănci şi prinreţeaua proprie de agenţi. Alico colaborează în prezent cu 500 deagenţi de vânzări şi spune că vrea să recruteze încă 200 de agenţipână la sfârşitul anului. Pregătirea unui agent costă 15.000 deeuro, spune Alexandrescu, ceea ce înseamnă că asigurătorul a alocatun buget de circa 3 mil. euro pentru pregătirea agenţilor recrutaţiîn 2011.

Un agent câştigă, în funcţie de compexitatea produsului vândutşi capacitatea de a-şi menţine portofoliul de clienţi, până la 70%din prima plătită în primul an de contract de fiecare client atras.Plata este dispersată însă pe parcursul derulării con­tractului şinu este concentrată în momentul vânzării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO