Bănci și Asigurări

Ambiţia AXA Life este să fie în trei ani între primii cinci asigurători de viaţă

Ambiţia AXA Life este să fie în trei ani între primii cinci asigurători de viaţă

Cyrille de Montgolfier, CEO al AXA pe Europa Centrală şi de Est: Nu poţi deveni un jucător de top în regiunea Europei Centrale şi de Est fără să fi prezent pe piaţa românească. În România gradul de penetrare a asigurărilor este în continuare foarte mic şi astfel potenţialul de creştere pe termen mediu şi lung este semnificativ. Violeta Ciurel, preşedinte şi CEO al AXA Life Insurance: Nu putem să intrăm direct în competiţie cu jucătorii care sunt prezenţi de mult timp pe piaţă şi au deja portofolii consolidate. În trei ani ţintim un loc între primele cinci companii după subscrierile din poliţe noi, iar în cinci ani vrem să ajungem în primii trei jucători.

Autor: Ciprian Botea

12.05.2011, 23:53 977

AXA Life Insurance, subsidiara locală a gigantului francez dinindustria asigurărilor AXA, ţinteşte într-un interval de trei ani opoziţie între primele cinci companii din piaţa locală aasigurărilor de viaţă în funcţie de volumul subscrierilor dincontracte noi.

Asigurătorul a intrat anul trecut pe piaţa locală prin preluareaOmniasig Life, un jucător de talie mică pe segmentul asigurărilorde viaţă. AXA şi-a lansat operaţiunile locale abia ieri, după ce înultimul an francezii s-au ocupat de crearea reţelei de distribuţieşi de dezvoltarea portofoliului de produse.

"Nu putem să intrăm direct în competiţie cu jucătorii care suntprezenţi de mult timp pe piaţă şi au deja portofolii consolidate.În următorii trei ani ţintim însă un loc între primele cincicompanii după subscrierile din poliţe noi, iar în cinci ani vrem săajungem între primii trei jucători", a declarat Violeta Ciurel,preşedintele AXA Life Insurance.

Ciurel a fost recrutată anul trecut de francezi să se ocupe dedezvoltarea operaţiunilor locale, după ce anterior a fost timp decinci ani preşedinte al ING Asigurări - liderul pieţei locale deasigurări de viaţă - iar în ultimii ani a lucrat în cadrul birouluide la Amsterdam al grupului olandez.


Îşi extinde reţeaua de vânzări

AXA Life Insurance are în prezent 110 angajaţi şi colaborează cupeste 500 de agenţi de vânzări în toată ţara. Asigurătorul adeschis anul acesta patru sucursale în Bucureşti şi intenţioneazăsă ajungă la o reţea de 30 de unităţi teritoriale până la sfârşitulanului. Numărul agenţilor de asigurări va creşte până la 600 depersoane în acelaşi interval de timp.

Grupul francez urmărea intrarea în România de mai mulţi ani, înanul 2008, de exemplu, concurând pentru preluarea Asiban, dar abiaîn 2010 au reuşit să facă o achiziţie. Ei au preferat să atacepiaţa prin cumpărarea unei companii mici, în condiţiile în caretoţi jucătorii de talie mare au fost achiziţionaţi deja de jucătorimari.

Suma plătită pentru Omniasig Life nu a fost făcută publică, darestimările efectuate pe baza cotei de piaţă de numai 1,6% deţinutăde companie indică o valoarea a tranzacţiei mai mică de 10 mil.euro.

"Strategia noastră este de accelerare a creşterii în EuropaCentrală şi de Est şi în acest context am decis să ne extindem penoi pieţe, inclusiv cea românească. Am preferat să achiziţionăm unjucător mic pentru care să plătim un preţ bun şi să investimulterior în dezvoltarea companiei", a precizat Cyrille deMontgolfier, CEO al AXA pentru Europa Centrală şi de Est.

El declară că grupul francez se va concentra pe piaţaest-europeană pe dezvoltarea produselor de asigurări de viaţă şi înparalel îşi va reduce dependenţa faţă de segmentul pensiilorprivate. AXA operează în România doar pe piaţa asigurărilor deviaţă, dar în alte ţări din regiune are şi operaţiuni pe segmentulde non-viaţă.

"Asigurările non-viaţă nu sunt foarte profitabile în EuropaCentrală şi de Est, deoarece competiţia este foarte puternică",spune Montgolfier. El apreciază că asigurătorul francez nu şi-ar fiputut atinge obiectivul de a deveni un lider regional fără săabordeze şi piaţa românească.

"Vrem o creştere organică a afacerilor"

Oficialii grupului francez spun că piaţa locală are un potenţialde creştere semnificativ pe termen mediu şi lung datorită graduluiredus de penetrare a asigurărilor.

Francezii nu au dorit să ofere date privind investiţiileefectuate până acum pe piaţa locală. În prezent AXA desfăşoară ocampanie de promovare a lansării operaţiunilor care va dura treisăptămâni, surse din piaţă afirmând că numai pentru aceastăcampanie a fost alocat un buget de un milion de euro. AXA se vaconcentra în continuare pe dezvoltarea companiei pe care o deţineşi nu are în plan noi achiziţii. "Deocamdată nu se pune problema săfacem alte achiziţii pe piaţa locală, ci vrem o creştere organică aafacerilor", a declarat Ciurel.

AXA Life Insurance avea la sfârşitul anului trecut un portofoliude 45.000 de poliţe, majoritatea moştenite de la Omniasig Life, şideţinea o cotă de piaţă de 1,6%.

Ciurel spune că anul acesta cel mai bine s-au vândut asigurărilede viaţă tradiţionale cu randament garantat, dar că în perioadaurmătoare compania se va concentra pe dezvoltarea portofoliului deasigurări de sănătate, existând un plan inclusiv pentru dezvoltareaunor produse de asigurare cu componentă investiţională(unit-linked).

Grupul AXA este prezent în 61 de ţări şi are 95 de milioane declienţi. Anul trecut grupul a obţinut venituri din prime de 91 demiliarde de euro.


Ce planuri are AXA

  • Compania intenţionează să ajungă unul dintre primii cincijucători de pe piaţă după volumul subscrierilor din contracte noiîn următorii trei ani.

  • AXA ar urma să deschidă 30 de unităţi teritoriale până lasfârşitul lui 2011 şi să aibă 600 de agenţi de vânzări până îndecembrie.

  • Una dintre priorităţi este dezvoltarea produselor de asigurăride sănătate, dar AXA are în plan şi lansarea de poliţeunit-linked.

  • Oficialii companiei spun că deocamdată nu se gândesc laachiziţii pe plan local, ci urmăresc o dezvoltare organică aafacerilor.

  • Are 110 angajaţi şi un portofoliu de circa 45.000 de poliţe,majoritatea moştenite de la Omniasig Life.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO