Bănci și Asigurări

Astra-Uniqa investeste peste 2 milioane de euro in publicitate

24.04.2008, 21:46 20

Astra-Uniqa, asigurator detinut de omul de afaceri Dan Adamescu si de grupul austriac Uniqa, si-a bugetat pentru acest an cheltuieli de peste 2 milioane de euro pentru publicitate, potrivit companiei.
Pana in 2007, cea mai mare parte a bugetului era utilizata pentru promovarea politelor de asigurare de raspundere civila auto (RCA), insa incepand cu anul trecut compania si-a concentrat atentia asupra asigurarilor property (de bunuri), pentru a-si dezvolta afacerile pe acest segment.
"Principalele canale media utilizate, in ordinea ponderii lor in investitiile totale media ale companiei, sunt TV, radio, presa scrisa, outdoor si internet", spune Gabriela Rusu, directorul de marketing al Astra-Uniqa.
Cea mai eficienta modalitate de promovare este insa marketingul direct, cum ar fi abordarea clientilor in scris pe mail sau telefonic, afirma directorul de marketing al companiei de asigurari.
Totodata, rezultatele unei astfel de promovari sunt usor de cuantificat, iar sumele investite sunt mult mai mici decat in cazul campaniilor TV, de exemplu.
"Pe de alta parte, media conventionala are marea calitate ca genereaza notorietate. Chiar daca este vorba despre o campanie de produs sau una de imagine, rolul cel mai important al mass-media este acela de a ne construi awareness si de a ne comunica mesajul", explica Rusu.
Ea afirma ca publicitatea este foarte importanta pentru o companie de asigurari. "Asiguratorii au o misiune grea: aceea de a vinde promisiuni. De aceea, publicitatea ne ajuta sa comunicam in exterior valorile companiei si sa transmitem mesajul ca ne tinem de promisiuni intotdeauna. Relatia dintre asigurator si client este una bazata pe incredere, asa incat publicitatea are si rolul de a creste increderea in companie", sustine directorul de marketing al Astra-Uniqa.
Astra-Uniqa a fost anul trecut al noualea jucator de pe piata locala a asigurarilor, cu prime brute subscrise de 112,1 milioane de euro. Comparativ cu 2006, afacerile asiguratorului au urcat cu 30%, ca urmare a unei cresteri rapide in ultimul trimestru.
Primele brute subscrise din asigurari generale au fost de 110 milioane de euro (367 de milioane de lei), cu 29% peste nivelul din 2006. Mai mult de o treime din acestea - 40,5 milioane de euro (135,2 milioane de lei) - au provenit din asigurari auto Casco. Fata de 2006, subscrierile companiei pe segmentul Casco s-au dublat.
Din asigurari de raspundere civila auto obligatorii, compania a inregistrat prime brute subscrise de 46,7 milioane de euro (155,8 milioane de lei), in crestere usoara fata de 2006, cand subscrierile au fost de circa 43 de milioane de euro (151,7 milioane de lei).
Astra-Uniqa este listata pe piata Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti si are o capitalizare de circa 108 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO