Bănci și Asigurări

Bancpost a castigat mai putin in primul trimestru

11.05.2006, 00:00 10

Bancpost a incheiat primul trimestru al anului cu un profit net de 2,4 milioane de euro, in scadere sensibila fata de rezultatul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit informatiilor publicate in Grecia de banca-mama EFG Eurobank.

In primul trimestru al anului trecut, Bancpost a obtinut un profit net de 8,3 milioane de euro, cu 47% mai mare decat rezultatul din martie 2004. Banca a trebuit sa suporte in 2005 costurile disponibilizarii unei parti semnificative a personalului, de peste 12 milioane de euro, carora li s-au adaugat si nevoia mai mare de provizionare si investitiile in retea si tehnologie. Bancpost a incheiat astfel anul trecut cu o pierdere de 2,2 milioane de euro. Reprezentantii bancii nu au putut fi contactati pentru a comenta aceste informatii.

Soldul creditelor acordate de banca a ajuns la sfarsitul lui martie la 955 de milioane de euro, marcand astfel o crestere cu 59% fata de aceeasi perioada a lui 2005. Potrivit datelor publicate de Eurobank, Bancpost detinea la inceputul anului o cota de 8,6% din piata finantarilor pentru consum si 5,1% din totalul creditarilor. La sfarsitul lui 2005, banca detinea o cota de piata de 4,5% dupa totalul activelor.

Bancpost a reluat la inceputul acestui an creditarea in valuta, dupa ce aporturile de capital realizate de actionari i-au permis sa se incadreze in normele impuse de BNR in toamna trecuta. Reluarea creditarii a fost promovata intens, inclusiv prin oferirea de dobanzi sub nivelul pietei, pe perioade limitate. Recent banca a inceput sa-si promoveze si produsele de economisire, oferind la unele depozite dobanzi fixe pe toata perioada de constituire.

Venitul din activitatea de baza al Bancpost a crescut cu 8% fata de martie trecut, ajungand la 33,7 milioane de euro la sfarsitul primului trimestru al lui 2006.

Banca opereaza in prezent o retea de 156 de unitati. Pana la sfarsitul anului, reteaua sa ar trebui sa ajunga la 180 de unitati. In paralel continua si procesul de modernizare si in unele cazuri relocarea vechilor unitati, pentru aducerea acestora la standardele grupului.

Investitiile semnificative realizate in zona Noii Europe (Romania, Bulgaria, Serbia, Polonia, Turcia si Cipru) au influentat performantele filialelor din aceste tari. Eurobank consemneaza o scadere cu 59% a profitului agregat, pana la 2 milioane de euro, in scadere fata de martie 2005. In acelasi timp veniturile au crescut cu 54%, pana la 69 de milioane de euro, iar cheltuielile au inregistrat o majorare cu 77%, pana la 62 de milioane de euro. In aceste conditii, indicatorul de eficienta cost/venituri s-a deteriorat, ajungand la 89%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO