Bănci și Asigurări

Citibank Romania sparge gheata pe retail

09.11.2001, 00:00 14



Dupa ce a tatonat terenul mai multe luni, Citibank Romania, filiala unuia dintre cele mai mari grupuri financiare americane - Citigroup, s-a decis sa mai faca un pas pe piata romaneasca, respectiv, sa intre pe piata de retail.

Saptamana viitoare, intr-o conferinta de presa, conducerea de la Bucuresti a Citibank va anunta lansarea diviziei de Consumer Banking a Citibank in Romania.

Citibank Romania, prezenta pe piata din 1995, si-a concentrat pana acum activitatea doar pe segmentul de corporate (servicii pentru companii) considerand ca acest sectoar este unul dintre cele mai profitabile.

Banca a contribuit la mai multe credite sindicalizate, a fost implicata, in general, in afaceri la nivel macroeconomic.

De la inceputul anului insa, americanii au inceput sa tatoneze si piata de retail si, cum trendul pe piata bancara romaneasca era in aceasta directie, Citibank a decis sa "intre in rand cu lumea".

In urma cu aproximativ doua luni, Citibank a inceput sa constituie depozite pentru persoane fizice, iar cardurile, care pana de curand erau destinate doar persoanelor juridice, au fost adaptate si pentru populatie.

Ramane de vazut care va fi exact strategia bancii pentru piata romaneasca, in sensul ca va viza produse si servicii de masa (accesibile unei game mai largi de clienti - cum a facut Raiffeisenbank, Societe Generale sau Alpha Bank) sau, prin politica de costuri va impune produse si servicii pentru anumite categorii sociale (persoane cu venituri medii si peste - asa cum procedeaza HVB Bank, ING Bank sau ABN Amro).

Decizia Citibank de a intra si pe retail a fost accelerata, se pare, si de aparitia unor noi jucatori pe piata bancara romaneasca, de exemplu Raiffeisenbank, sau de aplicarea unor politici mai agresive de catre playerii existenti.

Citibank Romania are in prezent active bilantiere de peste un sfert de miliard de dolari si, in ultimii ani, s-a concentrat pe dezvoltare de produse si servicii adresate in special companiilor - internetbanking, carduri etc.

Banca are cinci sucursale, in Bucuresti, Brasov, Cluj, Ploiesti, Constanta si Timisoara, iar pentru promovarea noilor servicii si produse va apela si la reteaua altor banci cu care are deja incheiate parteneriate in acest sens (Banca Transilvania).



Retailul incepe sa fie "most wanted"

Dupa ce in ultimii ani batalia cea mai apriga s-a dat pe atragerea de clienti mari, prin preturi de dumping, finantari avantajoase sau prin pachete de servicii pentru salariati, de la inceputul acestui an lucrurile nu au mai stat chiar asa. Motivul este simplu: orice sac are un fund.

Bancile si-au dat seama ca cel mai rentabil va fi de acum incolo sa se "coboare" la nivelul omului de rand care, cu putina cultura financiara, va apela in cele din urma la o banca sau la serviciile oferite de aceasta.

In ultima vreme, acest lucru a fost speculat de aproape toate bancile din sistemul bancar romanesc si nu numai. Italienii au inceput sa ne priveasca cu alti ochi, grecii au inceput sa lanseze noi campanii, iar bancile romanesti nu s-au lasat mai prejos.

Potrivit analistilor, sistemul bancar romanesc va merge in urmatorii ani pe un trend ascendent, segmentul de retail fiind unul dintre cele mai vanate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO