Bănci și Asigurări

Consultanţii fiscali afiliaţi NNDKP au avut afaceri în creştere cu 30%

Consultanţii fiscali afiliaţi NNDKP au avut afaceri în creştere cu 30%

Foto: Shutterstock

Autor: Claudia Medrega

28.01.2012, 17:35 786

Divizia de consultanţă fiscală a Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 2,2 mil. de euro, cu aproape 30% peste nivelul din 2010, în condiţiile extinderii portofoliului de clienţi, iar pentru acest an şi-a bugetat o creştere a afacerilor cu circa 15%, într-o variantă conservatoare, potrivit partenerilor firmei.

NNDKP Consultanţă Fiscală este coordonată de patru parteneri, respectiv Alina Timofti, Marius Ionescu, Ana- Maria Miron (avocat) şi Dragoş Doroş, fost director al Departamentului Legislaţie şi Impozite Directe din Ministerul Finanţelor.

"Anul 2011 a fost dificil, nu a fost uşor.Noi considerăm că suntem încă în criză şi anul 2012, din păcate, îl vedem chiar un pic mai dificil.Separat de cifre, care sunt bune, bucuria noastră este că ne extindem portofoliul de clienţi. În principal, de aici vine creşterea cifrei de afaceri, din extinderea portofoliului de clienţi. Se pare că lumea apreciază în piaţă echipa pe care o avem şi ceea ce facem", a declarat pentru ZF Marius Ionescu, partener NNDKP Consultanţă Fiscală.

NNDKP Consultanţă Fiscală are peste 300 de clienţi activi, din care circa 150 sunt clienţi constanţi, potrivit partenerilor firmei.Iar cea mai mare parte din cifra de afaceri este legată de jucătorii foarte mari din piaţă, de multinaţionale.

Lansată în noiembrie 2008, NNDKP Consultanţă Fiscală îşi propunea pentru primul an de activitate o cifră de afaceri de 1 mil. euro şi anunţa ca obiectiv să devină în trei ani cea mai puternică firmă de consultanţă fiscală independentă de pe piaţă.

Dacă înfiinţarea diviziei de consultanţă fiscală a presupus o investiţie iniţială de circa 300.000 de euro, în 2009 firma a reuşit să depăşească obiectivul financiar, raportând o cifră de afaceri de 1,4 mil. euro.

În 2010 afacerile firmei au urcat la 1,7 mil. euro, pentru ca anul trecut cifra de afaceri a NNDKP Consultanţă Fiscală să depăşească 2 mil. euro.

Firma a ajuns în 2011 la o cotă de piaţă de circa 7% din piaţa de consultanţă fiscală, estimată la 30 mil. euro, iar pentru următorii 3-5 ani urmăreşte dublarea cotei de piaţă, până spre 15%, potrivit lui Ionescu.

Piaţa de consultanţă fiscală a avut un trend descendent în ultimii ani, ajungând la jumătate faţă de nivelul din anul de graţie 2008 .

"Piaţa scade, din păcate, dar, în mod evident, noi trebuie să creştem pentru că nu avem de ales, suntem obligaţi să creştem.La nivel strategic, noi credem că am putea atinge o cotă între 10 şi 15% din piaţa consultanţei fiscale. Acum avem în jur de 7% din piaţă.Este o cotă bună de piaţă, dar putem să ajungem în jur de 10-15%. Suntem siguri că vom ajunge acolo, nu avem niciun dubiu.Cota aceasta de piaţă o să o atingem probabil cu 50-60 de oameni, practic o dublare."

În ceea ce priveşte domeniile care au avut şi au cel mai mare potenţial de creştere pe consultanţă, Ionescu a amintit sectoarele energie, oil & gas, auto motive, real estate, bănci şi fonduri de pensii, manufacturing - în general, retail, dar şi agricultură - în perspectivă.

Iar privind din perspectiva taxelor, o activitate bună, "susţinută" a fost legată de consultanţa pe TVA, dar se observă o extindere şi pe partea de transfer pricing, potrivit reprezentanţilor firmei.

Ionescu a explicat că există două trenduri clare care ajută consultantul, deşi nu sunt îmbucurătoare: schimbarea frecventă a legislaţiei şi agresivitatea Fiscului faţă de contribuabili, observabilă începând cu anul 2008 şi care dispăruse în anii de boom.

Extinzându-şi portofoliul de clienţi, practic, firma s-a mărit şi ca echipă, după cum a amintit Alina Timofti, partner NNDKP Consultanţă Fiscală.

În toamna anului 2010, divizia de consultanţă fiscală a NNDKP şi-a consolidat echipa prin cooptarea fostului director în Ministerul Finanţelor Dragoş Doroş. Iar biroul de la Timişoara, care şi-a început activitatea în 2010, a început să se rodeze şi să îşi facă treaba, a mai spus Ionescu.

NNDKP, fondată la începutul anilor '90 de avocaţii Ion şi Manuela Nestor, este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa avocaturii, rămânând pe podium în topul firmelor cu cele mai mari venituri.

"Brandul contează şi este un brand bun. Adică este un brand de «legal», în principal, dar ne ajută şi în construcţia unei practici de taxe. Pentru că este un brand care, în primul rând pentru clienţi, înseamnă calitate, un anumit standard de calitate, şi, automat, având acest brand, pe practica de consultanţă fiscală clienţii se aşteaptă la acelaşi nivel de calitate", a mai spus Ionescu.

El a afirmat că o parte dintre clienţii NNDKP Consultanţă Fiscală sunt legaţi şi de firma de avocatură, dar există şi clienţi complet noi.

"Aici suntem un mix de legal cu taxe şi lumea apreciază asta. Este un serviciu integrat. Pot să existe lucruri care încep din legal şi se continuă în taxe. Sunt clienţi care vin la casa de avocatură şi cumpără şi taxe pentru că este mai comod aşa. Sau poate să fie invers, să înceapă din taxe şi să se ducă în consultanţă juridică. Sunt şi clienţi care vin pentru că cunosc echipa, oamenii din echipă, şi vin pentru oamenii din echipă. Este un mix, este foarte complicat să spui de unde vin exact clienţii."

Şi Alina Timofti consideră că brandul a contat într-o anumită măsură, însă a subliniat că trebuie luat în calcul faptul că s-a creat şi brandul NNDKP Taxe.

"Noi tot timpul ne-am raportat ca şi concurenţă la echipele de consultanţă fiscală din Big 4, nu neapărat la casele de avocatură."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO