În realitate, la costul de 7.500 lei se mai adaugă încărcări pentru profit de aproximativ 5% şi marja comercială de 10%, taxe care conduc la un cost de 8.625 de lei pe an pentru o poliţă RCA.
“Tariful ţintă comunicat de către ASF în cuantum de 7.500 lei pe an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus/Malus 0, are în final un cu totul alt cost. La acel cost se adaugă încărcări pentru profit (aproximativ 5%), precum si marja comerciala (aproximativ 10%), conduce in realitate, la un cost de 8625 de lei a politei RCA.”, specifică reprezentanţii COTAR.
În cadrul discuţiilor din data de 14 septembrie, purtate la Guvern, impreuna cu reprezentantii ASF, a fost agreat un cost al politei RCA , in baza raportului Milliman, pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, la o valoare de aproximativ 6,000 de lei.
„Observam ca in decurs de 24 de ore, costul initial al politei RCA, agreat in data de 14 septembrie, la Guvern, a crescut subit cu peste 40%. Recomandam consiliului ASF sa reanalizeze calculele in acord cu cele stabilite la Guvern (...).” a spus Vasile Stefanescu, preşedinte COTAR.
În cursul zilei de astazi, COTAR a solicitat presedintilor Camerei Deputatilor si Senatului, o intalnire de urgenta, la care sa participe si presedintii comisiilor de buget-finante si comisiilor economice ale celor doua camere ale Parlamentului, pe tema reformei care trebuie sa aibe loc in cadrul consiliului ASF in perioada urmatoare.