Bănci și Asigurări

Criza coronavirus creşte costurile de risc şi taie din profituri. ING Bank a obţinut un profit de 143 mil. lei în T1/2020, în scădere cu 27%, deşi creditarea şi veniturile au crescut. Mihaela Bîtu, CEO: „Lucrăm să ne susţinem clienţii vulnerabili şi contribuim la revenirea economiei“

Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România: Acum un deceniu, când ne-am confruntat cu criza financiară de atunci, am avut un avantaj puternic datorită politicii noastre de creditare responsabilă. Atunci am avut posibilitatea să ne continuăm activitatea, să ne ajutăm clienţii şi să creştem activitatea băncii semnificativ, fiind mai puţin afectaţi de costurile de risc. Criza de astăzi este complet diferită prin natura sa, dar ne vom sprijini clienţii în continuare şi vom depăşi împreună această perioadă. Cred că este un semn de încredere faptul că 1 milion de clienţi îşi încasează veniturile recurente într-un cont ING şi vedem că acest număr continuă să crească chiar şi în timpul crizei.

Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România: Acum un deceniu, când ne-am confruntat cu criza financiară de atunci, am avut un avantaj puternic datorită politicii noastre de creditare responsabilă. Atunci am avut posibilitatea să ne continuăm activitatea, să ne ajutăm clienţii şi să creştem activitatea băncii semnificativ, fiind mai puţin afectaţi de costurile de risc. Criza de astăzi este complet diferită prin natura sa, dar ne vom sprijini clienţii în continuare şi vom depăşi împreună această perioadă. Cred că este un semn de încredere faptul că 1 milion de clienţi îşi încasează veniturile recurente într-un cont ING şi vedem că acest număr continuă să crească chiar şi în timpul crizei.

Autor: Claudia Medrega

26.05.2020, 00:08 1078

♦ Costurile de risc ale ING Bank au crescut abrupt la 118 mil. lei în T1/2010, deoarece au fost făcute provizioane suplimentare ca urmare a perspectivei macroeconomice în deteriorare, în timp ce dinamica creditelor neperformante din portofoliu a rămas limitată.

ING Bank, sucursala locală a gru­pului olandez cu acelaşi nu­me, a obţinut în primul tri­mestru (T1) din 2020 un profit net de 143 mil. lei, cu circa 27% sub nivelul raportat pentru aceeaşi perioadă a anului 2019, evoluţia fiind afectată de impactul crizei coronavirusului.

„Situaţia curentă este o lebădă neagră, pe care nu ne-am fi putut-o închipui la începutul anului. Lucrăm activ să ne susţinem clienţii vulnerabili şi contribuim la revenirea economiei. Dată fiind întreruperea abruptă atât pentru societate, cât şi pentru econo­mie, o serie de măsuri au fost rapid anun­ţate pentru a detalia cum ne susţi­nem clienţii în această perioadă di­ficilă“, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO