Bănci și Asigurări

CSA îi cere Euroins majorarea capitalului şi grăbirea plăţilor către service-uri

Autor: Adrian Dumitrache

15.11.2012, 00:04 339

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi conducerea Euroins România au convenit ca asigurătorul să îşi majoreze capitalul social şi să accelereze plăţile restante către asiguraţi, păgubiţi şi unităţile de reparaţii auto, a anunţat instituţia.

"Urmare a discuţiilor avute, s-a convenit ca Euroins România să îşi mărească capitalul social şi să accelereze plăţile restante către asiguraţi, pă­gubiţi şi service-urile auto. Membrii consiliului CSA au constatat o atitudine pozitivă din partea conducerii Euroins România şi a acţionarului majoritar al acestei societăţi, ceea ce creează premisele ameliorării situaţiei curente", a anunţat CSA.

La întâlnirea organizată marţi au participat Assen Christov, preşedintele consiliului de supraveghere al Eurohold PLC, acţionarul majoritar al Euroins Insurance Group PLC (Bulgaria), şi conducerea asigurătorului român, reprezentată de directorul general Mihnea Tobescu, preşedintele consiliului de adminis­traţie Kiril Boshov Ivanov şi directorul executiv al companiei, Milena Guentcheva. "S-a stabilit, de asemenea, continuarea monitorizării societăţii de către direcţiile de specialitate din cadrul CSA, precum şi realizarea la începutul lunii februarie 2013 a unei noi analize, în aceeaşi componenţă", au precizat supraveghetorii pieţei asigurărilor.

În urmă cu două zile, două asociaţii care reprezintă service-uri auto indepedente şi ale reprezentanţelor Dacia, Renault şi Nissan au avertizat asupra unor "întârzieri uriaşe la plata daunelor din partea Euroins România.

De asemenea, cele două asociaţii - Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente şi Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault, Nissan din România - susţin că majoritatea service-urilor nu mai primesc în reparaţii autovehicule asigurate la Euroins România.

În replică, Euroins România a anunţat că societatea a plătit în primele nouă luni ale acestui an despăgubiri de peste 192 milioane de lei.

"În primele nouă luni ale acestui an, compania a plătit un numar de 35.623 de dosare de daună, din care 34.826 de dosare de daună auto, însemnând despăgubiri în valoare de 192,8 milioane de lei, cu 63,8 milioane de lei mai mult decât în perioada similară a anului trecut şi cu 3,8 milioane de lei mai mult decât în perioada ianuarie-decembrie 2011", afirmă Euroins.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO