Bănci și Asigurări

Firmele de credite de consum: Primul Paste fara promotii

Firmele de credite de consum: Primul Paste fara promotii

Traian Baicu: Din cauza lipsei de lichiditati, toata lumea prefera sa fie mai prudenta

17.04.2009, 00:00 213

Lipsa de lichiditati si atitudinea prudenta a companiilor de credite de consum au adus primul Paste fara promotii de anvergura, spre deosebire de anii trecuti cand in perioada sarbatorilor creditorii duceau o lupta apriga pentru clienti prin reduceri de dobanzi sau oferte promotionale cu dobanda zero in primele luni de creditare.

"Este primul Paste fara promotii si sper sa fie si ultimul. Din cauza lipsei de lichiditati, toata lumea prefera sa fie mai prudenta. Noi nu ne concentram pe vanzari acum, deci nu are sens sa facem promotii", spune Traian Baicu, directorul general al companiei de credite de consum TBI Credit.
In anii de crestere economica, Pastele aducea zeci de promotii de la creditori, care se intreceau in dobanzi mai mici sau chiar dobanzi zero pe perioada limitata la achizitia obiectelor electrocasnice, a mobilei sau la creditele de nevoi personale.
Directorul general al TBI Credit afirma ca Pastele din acest an continua trendul inceput in sarbatorile de iarna, cand promotiile au fost mult mai putine decat in anii anteriori. "Este adevarat ca a scazut si cererea, dar ne-am fi descurcat daca aveam lichiditatile necesare. Scopul nostru acum este sa ne mentinem portofoliul si sa imbunatatim partea de colectare (de sume restante - n.r.). Nu avem nicio promotie in desfasurare acum", sustine Baicu.
Si Daniel Boaje, directorul general al Cetelem, cea mai mare companie de pe piata creditelor de consum, spune ca promotiile de sarbatori sunt mai putine.
"Nu mai sunt atat de vizibile, dar in magazine mai avem cateva promotii. Vanzarile sunt mai reduse, iar bugetele de promovare mai mici", explica Boaje. El afirma ca in primul trimestru din acest an volumul creditelor acordate de Cetelem a scazut cu circa 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Si Traian Baicu de la TBI Credit estimeaza o reducere de circa 35% a vanzarilor, insa rezultatele companiei pentru primele trei luni nu au fost inca finalizate.
Desi piata este in scadere, Baicu afirma ca se vad unele semnale pozitive. "Au aparut mai multe semne bune, cum ar fi acordul cu FMI sau aprecierea leului, si parca a mai disparut putin din panica."
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO