Bănci și Asigurări

Gabriel Pralea, CEC Bank: În zona de retail anul 2024 a început foarte bine. Avem o creştere de 40% faţă de anul trecut pe zona de creditare retail

Conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Iaşi

Gabriel Pralea, CEC Bank: În zona de retail anul 2024 a...

Autor: Alex Ciutacu

22.05.2024, 21:18 199

Dacă pe segmentul de creditare corporate anul 2024 a început cu o anumită stare de expectativă dezgheţându-se la începutul primăverii, pe creditarea de retail începutul de an a fost semnificativ mai bun decât începutul anului trecut, după cum a explicat Gabriel Pralea, directorul Direcţiei de Administrare a Reţelei Teritoriale din cadrul CEC Bank, prezent la conferinţa ZF Investiţi în România, organizată miercuri la Iaşi alături de CEC Bank.

„În zona de retail anul 2024 a început foarte bine, consumul într-adevăr a crescut, noi am reuşit să avem o creştere de 40% faţă de ce a fost anul trecut pe zona de creditare retail. Acest lucru se datorează din punctul meu de vedere şi prezenţei noastre teritoriale extinse, dar începem, uşor, uşor să culegem roadele tuturor investiţiilor pe care le-am făcut în ultimii ani”.

Rezultatul înregistrat de CEC Bank pe creditarea de retail la începutul anului 2024 este pus de Gabriel Pralea şi pe seama investiţiilor pe care banca le-a făcut în ultimii ani pentru dezvoltarea de fluxuri digitale, pentru sisteme, dar şi pentru pregătirea oamenilor.

„Astăzi, 6 din 10 credite pe care le dăm în reţeaua teritorială sunt oferite într-un flux 100% digital, combinând puterea tehnologiei şi capacitatea de a procesa foarte rapid tranzacţiile cu zona de consiliere de care clienţii încă au foarte multă nevoie”.

Ce a mai declarat în conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Iaşi:

  • Eu văd Iaşiul ca un magnet pe întreaga regiune, mă refer aici dincolo de latura pur economică, la tot ceea ce înseamnă viaţă socială, adică sunt foarte mulţi oameni, în special tineri din judeţele din jur, care îşi petrec timpul liber în Iaşi, mai ales în weekend. Şi acesta este unul dintre reperele pe care ar trebui să le avem la nivelul regiunii, şi-anume un semnal de sănătate şi economică şi socială este să putem să replicăm cât mai mult acest lucru şi în celelalte judeţe şi oraşe reşedinţă de judeţ. 
  • Cu siguranţă vrem să ne păstrăm prezenţa teritorială. Felul în care facem acest lucru este într-o continuă adaptare la realitatea pieţei pentru că în mod real sunt zone cu un potenţial foarte ridicat de business şi cu anumite tipuri de nevoi, unde prezenţa trebuie asigurată într-un fel. Cred că numitorul comun este tehnologia. Pe de altă parte, felul în care completăm tehnologia, cu mai mult sau mai puţin resursă umană este probabil cheia care va determina felul în care noi vom transforma modul în care vom deservi clienţii la nivel de reţea. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels