Bănci și Asigurări

Libra Bank incepe sa simta gustul profitului

Libra Bank incepe sa simta gustul profitului
17.08.2007, 19:36 63

Libra Bank, un jucator de talie redusa specializat pe finantarea liber-profesionistilor, a obtinut in primul semestru un profit net de 412.000 de lei (124.000 de euro). Banca a incheiat anul trecut cu o pierdere neta.
"Vom continua pe acest trend. Am bugetat pentru sfarsitul anului un profit net de 3 milioane de lei (aproape un milion de euro, n. red.). Acesta va fi primul an cu profit de la preluarea bancii de catre actualii actionari", spune Emilian Bituleanu, presedintele bancii.
Libra a fost preluata in anul 2003 de fondul american de investitii New Century Holding (NCH), care detine indirect actiunile, prin intermediul unor companii locale.
Bituleanu, care a fost recent numit presedinte dupa ce a detinut timp de mai multi ani functia de vicepresedinte, spune ca banca obtinuse profit operational inca de anul trecut, insa rezultatul net a fost influentat de necesarul mare de provizionare pentru creditele de consum acordate.
Activele bancii totalizau la sfarsitul primului semestru 679 de milioane de lei (aproape 217 milioane de euro), marcand o crestere cu 33% fata de decembrie trecut. Banca a crescut mai repede decat media pietei si a reusit sa isi extinda cota de piata la 0,36% din activele din sistem. Creditele acordate au depasit 300 de milioane de lei la sfarsitul lui iunie.
Cu o retea de numai 20 de unitati, Bituleanu mizeaza pe dezvoltarea canalelor alternative pentru extinderea afacerilor. Astfel, Libra urmeaza sa-si dezvolte o platforma de e-banking, care va permite functionalitati multiple, inclusiv transmiterea documentatiei pentru contractarea diferitelor produse.
"Nu vad niciun motiv ca in anii urmatori clientul sa mai vina la banca pentru operatiuni simple", apreciaza Bituleanu. Totusi, el nu intrevede sfarsitul perioadei de dominatie pentru canalul clasic - reteaua de sucursale, care va continua sa aduca si pentru Libra grosul afacerilor. Banca va deschide inca trei unitati pana la sfarsitul lui 2007, iar in anii urmatori reteaua ar trebui sa creasca cu 8-10 unitati anual.
"In prima faza platforma de e-banking va deservi clientii persoane fizice, iar ulterior va fi dezvoltata si pentru clientela corporate", spune presedintele Libra Bank. El considera insa ca pentru clientii corporativi (care la Libra inseamna firme de dimensiuni medii) sucursalele clasice vor ramane de baza.
De altfel, si banci de talie mijlocie precum OTP Bank sau Credit Europe acorda tot mai multa atentie dezvoltarii canalelor alternative, in conditiile in care extinderea retelelor de unitati a devenit tot mai scumpa, pe fondul cresterii preturilor pentru spatiile comerciale, dar si a cheltuielilor cu salariile personalului. Pana la dezvoltarea unei platforme comprehensive de e-banking, Libra se pregateste sa finalizeze implementarea unui nou sistem informatic de core-banking, pentru care a investit 3,5 milioane de euro.
Bituleanu spune ca are in plan crearea unui centru de procesare a operatiunilor. Decizia de centralizare a fost luata devreme, avand in vedere dimensiunile inca reduse ale bancii. Presedintele Libra explica insa ca aceasta va permite o gestiune mai buna a costurilor, iar pe de alta parte va atenua impactul fluctuatiei semnificative de personal, intrucat intr-un astfel de centru exista mai multi angajati specializati pe aceleasi operatiuni, iar plecarile unor oameni sunt mai usor de suportat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO